Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, det stemmer. Disse er byttet for et år siden, men sjekket de også i stad da jeg feilsøkte litt og spørs om ikke kvaliteten på de er så som så da de er begynt å morkne allerede. Så var antydning til svetting på et par av de. De blir da byttet ut så snart jeg får kjøpt noen nye. Så håper jeg det blir bra igjenn. Bare så rart at dette kun skjer da tanken er halvfull eller mindre?? Burde vært der hele tiden om disse slangene er dårlige. Heldigvis ikke noen lekasjer ellers.

 

nå veit ikke jeg om det er noe sånt på de bile, men er ikke en tilbakeslags ventil på trykk sia som er dårlig eller noe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå veit ikke jeg om det er noe sånt på de bile, men er ikke en tilbakeslags ventil på trykk sia som er dårlig eller noe da?

Er faktisk ikke sikker selv om det er det noen plass på de. Men vurderer å sette på en for å se om det hjelper. Har byttet alle retur slangene nok en gang ettersom de allerede var dårlige igjen. Etter bilen stod et par dager nå var det bare luft i røret mellom filter og pumpe og prøvde å tvangskjøre forpumpa litt. Da starta den lettere men ikke helt optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk ikke sikker selv om det er det noen plass på de. Men vurderer å sette på en for å se om det hjelper. Har byttet alle retur slangene nok en gang ettersom de allerede var dårlige igjen. Etter bilen stod et par dager nå var det bare luft i røret mellom filter og pumpe og prøvde å tvangskjøre forpumpa litt. Da starta den lettere men ikke helt optimalt.

synes nesten det kan virke sånn, hvis den sliter med mindre en halv tank, for da blir nok hviletrykket fra all dieselen i dieseltanken en del mindre, så den kan ha lettere for å renne tilbake, hadde en w124 som var sånn, men den var lettstarte hvis jeg sto i bakke med SYK helling å nesa nedover(som igjen automatkassa var drit happy for siden vogna ikke hadde brekk som funka)  :-P,hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har et spm anngående min

E34 525 TDS 1992 mod, har hørt at det står en temp føler for når bilen skal gløde og når den ikke skal gløde, hvor står denne og kom gjerne med link fra koed/gs til ein ny slik temperaturføler ! :)

Sliter med at bilen er noe mer tungstarta på varm motor en på kald, når motoren er helt kalt starter den med en gang, mens når den er varm må jeg kjinne kansje 6-10 sekunder.. Håper på årsaken kan vær denne føleren og ikke pumpa i tanken ! :)

Trenger også nye kopperringer til dysene på motoren, hvor kan jeg få kjøpt dette? Og hjerne link til nye ! :)

 

 

Hallo. Sjekk denne linken, rimelig sikker på at det er føler nr. 8 her som styrer gløding osv. Den sitter i toppen som du ser på bildet og jeg klarte å bytte den uten å ta av innsuget .

http://bmwfans.info/parts-catalog/E34-Sedan/Europe/525tds-M51/L-M/feb1992/browse/engine/cylinder_head_attached_parts/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge selges det nedtunede versjoner av BMW. En 420d kommer i 163hk og 184hk. Ved tuning, vil disse få lik effektøkning? Så vidt jeg vet så er det kun en software-sperre!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. Sjekk denne linken, rimelig sikker på at det er føler nr. 8 her som styrer gløding osv. Den sitter i toppen som du ser på bildet og jeg klarte å bytte den uten å ta av innsuget .

http://bmwfans.info/parts-catalog/E34-Sedan/Europe/525tds-M51/L-M/feb1992/browse/engine/cylinder_head_attached_parts/

Se der ja, der va den :) er du sikker på det er denne ?:) merka du forskjell når du byttet din ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, der va den :) er du sikker på det er denne ? :) merka du forskjell når du byttet din ? :)

Ja, den bilen ble en helt annen. Rimelig sikker ettersom den andre er til motortemp og den der sender signal til hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den bilen ble en helt annen. Rimelig sikker ettersom den andre er til motortemp og den der sender signal til hjernen.

Okei takker for hjelpa :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46 2005 110kw starter ikke. Har feilkode 4 A 63 startsperre vekslekodefeil. Kommer opp når du tester styreenhet, ingen feil på startsperre når jeg tester den. Noen forslag? Eller noen som vet hvordan det går å rette opp denne?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang.  min post 1947 i denne tråden

 

Fix... tok ecu ut av bilen, satt å stirret på den en halv time før jeg monterte den tilbake. Nå har jeg kjørt i flere dager uten å få feilkodene opp igjen, og verkstedet i dag bekreftet at det ikke er noen koder der.

 

Så jeg regner med at enten var det dårlig forbindelse på noen pinner I kontaktene til ecu'en. Eller er det mulig at ecu'en ble resatt på noen måte når strømmen ble koblet ifra?

 

Uansett går motoren nå uten å sette feilkoder :bounce:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...