Alpejohn Skrevet Juli 26, 2014 Share Skrevet Juli 26, 2014 Kjedelig? Tjaaaaa, har vurdert og lage en stuss med dobbelt utblås som peker ned, altså 2 orginale blanke stusser.. Tror det hadde vært stilig. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juli 26, 2014 Share Skrevet Juli 26, 2014 Hei, Noen som vet om en metode for å bytte den vacumslangen som går ut til det venstre motorfeste uten å løsne motor eller motorfeste? Jeg har bytta alt av vacumslanger men mangler den siste lille biten fra T-stykke til venstre motorfeste. Klarer ikke å se noen måte å komme til der den går innpå motorfeste. Motorfestene ble skifta på verksted for et par år siden men tror dere de hadde spandert nye vacumslanger? Å neida. Gamle råtne slanger fulle i tectyl ble brukt på ny. Dette er da en 530Dat e39. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 26, 2014 Share Skrevet Juli 26, 2014 Jeg bytta nettopp motorfeste på min, der var kutt i slangen til venstre feste 3 plasser.. Så ikke mye tett der. Du kan dra ut slangen under, enkleste er vel og ta av motorplata under, men du må også løsne dekselet som sitter rundt innfestningen til bakre stag. Da klarer du akkurat og få henda opp i mellom, ganske knotete men det er mulig. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juli 26, 2014 Share Skrevet Juli 26, 2014 Jeg har tatt av begge dekslene under motor/gir men når jeg ligger og kryper under der klarer jeg ikke å få hånda opp til motorfeste. Hvor er innfestningen til bakre stag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 26, 2014 Share Skrevet Juli 26, 2014 Der staget er festet på forstillinga, ca der tannstanga kommer ut.. Er ikke enkelt og se opp i mellom der, sleit litt med og få på slangen selv.. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juli 26, 2014 Share Skrevet Juli 26, 2014 Ok takk da får jeg prøve litt mer Kjenner jeg begynner å bli møkklei hele slangen så jeg burde vel egentlig gitt meg for idag å prøvd igjen imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 26, 2014 Share Skrevet Juli 26, 2014 Må den egentlig være der? Hva er egentlig vitsen med vakum på motorfestene? Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Juli 26, 2014 Share Skrevet Juli 26, 2014 Strammer festene når du får litt turtall.. På tomgang er de myke og fine for å hindre vibrasjon fra dieselmotoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 26, 2014 Share Skrevet Juli 26, 2014 Hmm.. Da er det vel en fordel og ha der.. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juli 26, 2014 Share Skrevet Juli 26, 2014 Hmm da lærte vi noe nytt idag også, jeg har heller aldri visst hvorfor det er vacum på motorfestene Bra tips der Alpejohn, klarte ved hjelp av ei nebbtang å få bytta slangen på venstre motorfeste etter at jeg fjerna dekselet som lå rundt belgen på tannstanga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 26, 2014 Share Skrevet Juli 26, 2014 Flotters! Må bytte de slangene jeg også, var ganske dårlig. Men når man skal kjøpe slange, ser for eksempel på bmwfans at delenummeret varierer litt, men får man en vis lengde når man kjøper for eksempel på gs? Eller får man en slange tilpasset for et spesifikt formål? Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Juli 26, 2014 Share Skrevet Juli 26, 2014 Tess eller lignende har nok en helt annen meterpris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juli 26, 2014 Share Skrevet Juli 26, 2014 Jeg kjøpte fra Koed og der er 1 stk lik 1 meter. De som er 1.8mm er uten den "tøybeskyttelsen" Det er et system men de passer overens alle veier. Eneste det er sikkert lurt å bruke slike med beskyttelse på varme steder. Vakuumslange rød 3.3*1,8 11747797050 Til motorfester. Svart med rød stripe, uten tøybeskyttelseVakuumslange svart 3,5x2,0 11747797129 Svart med tøybeskyttelse, ligger under innsug og over motor og går til vacumreservoir ved turboVakuumslange svart 3,5x1,8 11727545323 Svart med blå stripe, uten tøybeskyttelse. Går fra accurator til Turbo (+EGR?)Vakuumslange blå 3,5x2,0 11657796879 Helt blå med tøybeskyttelse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 26, 2014 Share Skrevet Juli 26, 2014 Hm.. Har rabatt på tess gjennom jobb så får høre der, de har sikkert slanger som tåler litt varme også. Men man kan vel bruke samme innvendig dim på slangen over alt? Eller er der forskjellig inv. Dim. Rundt om? Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juli 26, 2014 Share Skrevet Juli 26, 2014 Ja du kan bruke 1 sort alle veier. Hvis du ser på de jeg listet opp så er de enten 3.3mm eller 3.5mm og 1.8mm eller 2.0mm, mao marginale forskjeller som ikke betyr noenting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå