Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en mekanisk diesel pumpe, som selger har kjørt med og har hatt på en 2,5 TDS motor , jeg har 2,5 TD M51D25. de er like , er vel ECU og at min er uten intercooler som er forskjell..

 

 

er det bedre å levere min elektroniske pumpe til diesel meken, eller kjøpe den mekaniske og stille diesel mengden selv ? det er stort element på den nå, pluss at den kan justeres 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ecu og intercooler som er forskjellen ja , du kan sette på intercooler på din vist du vil :) blir noen hk ekstra det :)

Da ville jeg gått for den mekaniske , blir dyrt vist du skal mappe og i tilegg sende den til dieselmeken. Hvor mye hk er du ute etter ?

Spørs også på budsjette ditt , vist du har ca 25 tusen vertfall ++ så ville jeg gått for elektronisk og fått SKIKKELIG map på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ecu og intercooler som er forskjellen ja , du kan sette på intercooler på din vist du vil :) blir noen hk ekstra det :)

Da ville jeg gått for den mekaniske , blir dyrt vist du skal mappe og i tilegg sende den til dieselmeken. Hvor mye hk er du ute etter ?

 

Diesel meken skal ha 8000 svenske for å sette i 12 mm element i min pumpe.

 

Den mekaniske er det en i sverige som selger i gøteborg  , som jeg driver å pruter med nå , og den har vært hos diesel meken alt :) 

skal sette på annet grenrør, og mye større turbo , som de gutta på gatebil som kjører e28 diesel og merce med OM606 motorer , de drar ut 300- 350 og de kjører mekanisk pumpe. 

 

er vel bare å sette på mekanisk pumpe og koble på gass vaier til pedalen ? 

 

kommer e36 med gasswaier ? 

 

tenker på bensin motorene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut dette :) Ja , de gamle e36 vet jeg vertfall har waier. Er du litt uheldig så må du kansje få noen til og dreie en ring til deg slik at pumpa passer 100% , mekanisk pumpe passer barre på noen motorer . Men husk det er ikke barre turbo , intercooler og dieselpumpe du trenger :) Du må også ha clutch. Ville kansje anbefalt deg til og ta av toppen , slipe og porte den får noen ekstra hk der og :) Så vet du vertfall at toppen er 100% etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest på det engelske bmw forumet og på et norsk forum at toppene er veldig ''følsome'' når det gjelder varme. Om det er fleip eller fakta det kan jeg ikke svare på ...Derfor jeg nevte om toppen , men er uansett greit og vite at toppen er iorden før man beggyner og trimme godt over 100-150 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut dette :) Ja , de gamle e36 vet jeg vertfall har waier. Er du litt uheldig så må du kansje få noen til og dreie en ring til deg slik at pumpa passer 100% , mekanisk pumpe passer barre på noen motorer . Men husk det er ikke barre turbo , intercooler og dieselpumpe du trenger :) Du må også ha clutch. Ville kansje anbefalt deg til og ta av toppen , slipe og porte den får noen ekstra hk der og :) Så vet du vertfall at toppen er 100% etterpå :)

 

sinterclutch skal på så det er ikke problemet :) 

 

vet ikke om han vil selge den til meg enda, han som har den mekaniske .. vis ikke så tar jeg av min pumpe nå straks også leverer den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlingen sin 525 tds har vært kokende varm et par ganger, men går som ei klokke enda.. :P

Så veldig følsom høres litt overkill ut.. :P

 

Kan jo være eldre motorer er verre med.. :)

Jeg har barre lest det , men er uansett godt og vite at toppen er ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noe hensikt og porte topper på diesel? Eller har jeg misforstått?

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

 

Bestandig hensiktsmessig å porte, men det er nesten umulig å porte en moderne direkteinnsprøytet diesel som M57. De er laget med tanke på swirl/fuelefficiency og ikke hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...