Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Er du heldig så er det bare en pakning som ryker sånn at gassen bare siver ut.

Men er du uheldig så kan kompressor, kondenser og rør ryke.

Vet ihvertfall det at kompressor til min bil kommer på 4500 uorginalt, kondenser på rundt 1600, tørkefilteret 600.

Hvis det ikke har vært service på anlegget på en stund så kan det være en idè å skifte tørkefilteret, sikkert full i vann.

Fygrisn. Kanskje noe jeg burde gjøre noe med da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå renset egrventil og bilen står for tuning,hos obd performance. Skulle gjerne gjort det hos deg, men blir langt å kjøre.

Pris på swirl flaps kitet ditt? Så at siden jeg har 2004 kan jeg både ha 22mm og 32mm. Er det en veldi vanskelig jobb å ta av innsuget og gjøre det? Var en mekaniker som sa at jeg kunne gjøre vondt verre med å demontere dette selv?

 

Ikke vanskelig å ta av innsuget, men litt jobb. Enig i det Trond sier, hvis du noterer hvilke kontakter og slanger du tar av så er det større sjangs for at du får alt på plass igjen. Nye innsugs-pakninger er ikke et must, jeg har hatt av mitt 3 ganger og brukt de samme, men jeg har da passet på å montere de akkurat som de stod. Skal du likevel bestille blendeplugger så er det kanskje bare å slenge på pakninger også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanskelig å ta av innsuget, men litt jobb. Enig i det Trond sier, hvis du noterer hvilke kontakter og slanger du tar av så er det større sjangs for at du får alt på plass igjen. Nye innsugs-pakninger er ikke et must, jeg har hatt av mitt 3 ganger og brukt de samme, men jeg har da passet på å montere de akkurat som de stod. Skal du likevel bestille blendeplugger så er det kanskje bare å slenge på pakninger også...

Hadde egentlig håpet på å bestille fra trf(som aldri gav meg et svar), men ble Gs, måte bestille begge typene siden min er en 2004, snakket med PMW i england og var de som sa det.  

Får håpe det går greit og fjerne flapsene, er vel ingen feilmeldinger å få. Ganske lei  av feilmeldinger, fikk 8 feilmeldinger på navigasjon bare for at jeg bytta fra orginal kasettspiller til cdspiller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte mine fra TRF. Hvis jeg husker rett så logges det normalt ikke feilkoder etter blending av swirl-flaps, men dersom du samtidig "blender" EGR så vil det sannsynligvis logges en feilkode, uten at denne skal ha noen betydning...

 

Ellers vil jeg sterkt oppfrordre til å ha god og varm motor før du skrur ut glødepluggene. Jeg knakk en av mine... Ble seinere klar over at motoren fint lar seg starte, og kan kjøres varm mens innsuget er av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare påpeke at ja, jeg henger _litt_ etter på henvendelser, både på mail og her, og det er beklagelig. Men vi har altså forhandlere, og en av dem er også listet her. Videre kan jeg GARANTERE at man alltid får riktig swirl flaps erstattere når man bestiller fra TRF :) Uvitenhet er det som rår når noen påstår at man må kjøpe begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det får bli neste gang jeg skal ha noe da TRF :) kanskje du har en blendeplugg og pakke i egrventilen der eksosen kommer inn? vil plombere ved manifoilen siden jeg sliter nok med å få god varme i bilen :) 

så det du togga, er at jeg kan skru av innsuget også kjøre bilen god å varm? :) høres bra ut, men samtidig litt skummelt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har EGR og EGR Pro ja. Står mer om de, og bilder, i "TRF Performance Loggen". ("logger"). "Pro" versjonen blender eksosen nede på eksosmanifold, og er klargjort for EGT måler for de som ønsker det. Dersom du sliter med varme i bilen må også kjølevannet som går gjennom EGR kjøler stoppes. Her jobber vi med å lage en rimelig bolt on løsning, men den er ikke helt klar enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men var ikke en bivirkning av Egr at eksosen varmer opp kjøreveska? får ikke nåle mer en til andre hvite strek nå. og det er rundt null grader her i Nord. har bytta Egrtermostat. Siden det var så mange som nevnte at det var den. skal se på loggen, :) 

Hva tror du trf, Kan jeg kjøre motoren varm etter jeg har tatt av innsuget, skal bytte glødepluggene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EGR varmer opp kjølevannet ja. Så den leverer vel bittelitt mer varme til motor.

Men har du skiftet hovedtermostat?

Og har du automat, har du da skiftet den varmeveksleren/kjøleren til olje, den har også en termostat i seg.

 

Kjøre bilen varm uten innsuget, er det noe lurt da? Eller går det an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EGR varmer opp kjølevannet ja. Så den leverer vel bittelitt mer varme til motor.

Men har du skiftet hovedtermostat?

Og har du automat, har du da skiftet den varmeveksleren/kjøleren til olje, den har også en termostat i seg.

 

Kjøre bilen varm uten innsuget, er det noe lurt da? Eller går det an?

har automat ja. Herregud, er det enda en termostat? Hvor på måleren skal nåle egentlig stå? SKAL den stå midt på eller er dette varierende?

Hovedtermostat blir neste termostat jeg skal bytte :) tenkte å pakke en papp plate fremfor radiatoren bare for å prøve. 

Dette lurer jeg litt også på, men tror ikke jeg tar sjansen på det! får heller prøve og kjøre den skikkelig varm og prøve å få av det jeg trenger fortest mulig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har IKKE skiftet hovedtermostat?

Isåfall er nok problemet ditt der.

 

En papplate vil nok hjelpe på.

Men du kan jo enkelt sjekke om kjøleslangene på radiator blir varme, det er bare den ene som skal være varm.

Begge slangen skal ikke bli varm før du har oppnådd 86 grader, eller hva som står på termostaten.

 

Temp nåla skal som oftest stå rett opp, da er alt OK.

Jeg hadde en E39 med M47 og der stod nåla rett opp fra og med 75 grader og tilogmed 96 grader, mener jeg. Den kom ut av det blå området på 55 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det får bli neste gang jeg skal ha noe da TRF :) kanskje du har en blendeplugg og pakke i egrventilen der eksosen kommer inn? vil plombere ved manifoilen siden jeg sliter nok med å få god varme i bilen :) 

så det du togga, er at jeg kan skru av innsuget også kjøre bilen god å varm? :) høres bra ut, men samtidig litt skummelt ut.

 

Jeg har gjort det selv. Du vil selvfølgelig ikke få turbotrykk, men den skal jo bare gå på tomgang. Det blåser litt eksos ut røret til EGR-ventilen så der la jeg et gammelt håndkle foran...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har IKKE skiftet hovedtermostat?

Isåfall er nok problemet ditt der.

 

En papplate vil nok hjelpe på.

Men du kan jo enkelt sjekke om kjøleslangene på radiator blir varme, det er bare den ene som skal være varm.

Begge slangen skal ikke bli varm før du har oppnådd 86 grader, eller hva som står på termostaten.

 

Temp nåla skal som oftest stå rett opp, da er alt OK.

Jeg hadde en E39 med M47 og der stod nåla rett opp fra og med 75 grader og tilogmed 96 grader, mener jeg. Den kom ut av det blå området på 55 grader.

Så ikke det med hovedtermostat! nei, jeg har ikke skiftet den. Skal gjøre det når jeg får penger igjen. DEt svir å ha kjøpt seg en biln som bare må skrues på når man er student :P 

blir når jeg får lønn, ser ut som den er en skikkelig PAIN in the ass og skifte, men går nok bare godt med litt youtubegransking :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er rette plassen, men hva slags diagnosesystem anbefaler dere til hobbybruk? Tenkte for å sjekke feilkoder for så å dra på verksted om det er noe å som man ikke kan fikse selv. Har f.eks en gåen pdc og blir for domt å dra på diagnose på verksted for å vite vilken, koster like mye som 4 nye på Ebay :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...