TRF Skrevet April 19, 2011 Forfatter Share Skrevet April 19, 2011 Da må den chippes som tds, eller så må man bygge om til mekanisk pumpe fra e28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardk Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 hei, jeg har en e46 320d som plutselig sluttet å gå bra, går normalt på tomgang og dritdårlig i gir, må jo opp på nesten 3000rpm før den drar i litt å jeg kan gire om. fjusket noen ganger på lange hompete turer og når det var under -5c. lurer på om dette kan være lmm? bilen blir heller aldri helt varm, da må den stå på tomgang, å over +6c ute, med en gang jeg kjører synker den. Håper på ett svar her:) bilen går som ett dass... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 21, 2011 Forfatter Share Skrevet April 21, 2011 temperatur = egr termostat vanligvis ellers så er det bare å begynnne å feilsøke, kontroller lmm. du sier heller ikke hvilke motor du har eller evt andre symptomer. ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardk Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 har skiftet termostat, er en m47 b20d 2001mod e46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardk Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 eneste symptomene han har er vel at den plutselig ble lat, har sjekka turbon den virker grei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 21, 2011 Forfatter Share Skrevet April 21, 2011 har du skifta egr termostat og vanlig termostat? setter pris på om du faktisk leser første side i denne tråden. Der står det meste du lurer på, sammen med navnene på motorene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardk Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 beklager m47d20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardk Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 vanlig termostat er bytta, men ikke egr termostaten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardk Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 har hørt om folk som bruker å tette igjen egr. noe negativt med det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 21, 2011 Forfatter Share Skrevet April 21, 2011 vær så snill å lese. svarene står i første innlegg. både angående egr og egr termostat. og maf/lmm. i klartekst, bytt egr termostat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardk Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 Defekt lmm begynner her å bli et reelt problem. Og nok en gang, den vil ikke gå “helt i stykker” bilen din vil bare begynne å gå dårligere (og mer ujevnt) bilen min går ikke ujevnt, annet enn når den er under -5c da fjusker den og går bra. kan det være pga av lmm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardk Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 Kjempetråd foresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 21, 2011 Forfatter Share Skrevet April 21, 2011 maf kan forårsake mye rart, bla annet "som plutselig sluttet å gå bra, går normalt på tomgang og dritdårlig i gir, må jo opp på nesten 3000rpm før den drar i litt å jeg kan gire om." Men du kommer ingen veg uten en ordentlig diagnose (ikke lese feilminnet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 Er det ingen på øra som har diagnose apparat? BMW er jo relativt populært der ute hos de litt yngre menneskene. For det letteste er å ta en diagnose på LMM (HFM) for å konstatere om den er defekt. Der vil verdiene vises i klartekst, både i øyeblikket og hva de skal være. Om man bruker DIS ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardk Skrevet April 21, 2011 Share Skrevet April 21, 2011 problemet mitt er at diagnosekontakten har en bøyd "pin" så får ikke til i ha sammen kontaktene med hverandre:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå