TRF Skrevet Juli 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2011 grovt: mye fortenning = høyere maks trykk, dette skjer når stemeplet er nært toppen = mer belastning på komponenter ved veldig mye mister du effekt, dette forsvinner når stempelet er på topp og ikke kan gi noe arbeid ut av trykket lite fortenning: dårligere effekt (skjer etter ønsket vinkel), sot. begge kan slå negativt ut på forbrenningstemp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Juli 19, 2011 Share Skrevet Juli 19, 2011 Jeg har opplevd med for høytenning at man har fått rådebank For lavtenning soting på ventiler,stempelringer og tett katalysator Men som regel så får du feilkode og går i nødmodus vist du har for høy eller for lav tenning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
442 Skrevet Juli 20, 2011 Share Skrevet Juli 20, 2011 Hei Terje Raymond, Takk for veldig informativ artikkel og hele forumet for den saks skyld. Vet ikke om det er sånn med BMW, men vet at enkelte bilfabrikanter struper motorene for å redusere importavgiftene. Jeg har en 2001 525DAT og er interessert i lett trimming for evt å redusere forbruk. Må tenke litt på dette med LMM, for jeg synes bilen drar lite ved start selv ved mye pådrag. Men så nevnte du jo Nm begrensing også. Hvor langt opp i turtall vil det være dårlig drag med en gåen LMM? I forhold til Nm begrensing? Er det uansett kraft begrensing ved akselrasjon fra stillestående? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendis Skrevet Juli 20, 2011 Share Skrevet Juli 20, 2011 TRF Racing Gleder meg stort til nettbutikken din er oppe og se hva du har å tilby! Har en anelse om at det vil være ordentlige og meget fristende produkter! Legger ved et bilde fra en side i TIS angående timing på en M51. Har akkurat gjort denne jobben ifm pumpebytte, og fulgte da en TIS beskrivelse. Men, plutselig dukket dette på vedlagte bilde opp i en annen TIS beskrivelse som gjaldt av/ på med topp. Spørsmålet er, burde jeg tatt denne timingen på nytt? Ifg denne skal jeg schimse kam låsen opp 4,5mm på høyre side hvis kjedet er gått mer enn 20 000km. Dette gjorde jeg ikke da det ikke var nevnt i den jeg fulgte.. http://images.bimmers.no/files/4icf70i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Juli 24, 2011 Share Skrevet Juli 24, 2011 Noen som vet om en DIY om dysebytte på m57d30 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2011 442 og svendis, beklager ufattelig seint svar! takker for fine ord! 442: sjekk lmm. Å trimme for å redusere forbruk kan gjøres, men det har ikke noe veldig stor effekt. Svendis; sikker på at det ikke stod 200 000? har ikke fått sjekka tis altså, men jeg ville nok gjort det på nytt ja om det står der. Trollet; av med innsug, av med retur slanger, ledninger, aktuelt trykkrør, muttere i "låsen" til dysa, løft opp. Mange sliter med at disse sitter veldig fast, pleier å gå helt fint for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Juli 24, 2011 Share Skrevet Juli 24, 2011 Bruker du noe avdrager av noe slag? eller er det bare og brette opp armene og ta i ? noen som har prøvd dyse-avdragersettet på biltema? http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verkt ... mmer-dyse/ Tvec reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2011 Jeg har alltid fått de opp for hånd (bikker såvidt i de med et skrujern). Men vet at disse kan sitte fælt.. bare rart at jeg aldri har vært ute for deg, og jeg har byttet mange. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Juli 24, 2011 Share Skrevet Juli 24, 2011 Setter man de inn i gris før man monterer den nye ? Takk for hurtigt svar forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2011 Nei, alt (spes kontaktflate ned i toppen) skal være gullende rent. Jeg ville nok prøvd uten verktøy først, er ikke så mye arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Juli 24, 2011 Share Skrevet Juli 24, 2011 Bruker du noe avdrager av noe slag? eller er det bare og brette opp armene og ta i ?noen som har prøvd dyse-avdragersettet på biltema? http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verkt ... mmer-dyse/ Avdrager fra biltema passer ikke på bmw. Uansett så er det sjelden at dysene sitter fast på bmw så lenge ikke det er eksos lekkasje rundt dysa da kan dem sitte fast. Jeg har aldri brukt noe fett rundt dysa og det skal heller ikke brukes noe fett. Eneste jeg har vært borti med noe alle fett var på GN motor HDI 1,6. men så bruker dysene sitte veldig fast på disse motorene, av og til må man bytt topp så ille er det på grunn man dreger også dyse foring med opp som egentlig sitter fast i toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Juli 25, 2011 Share Skrevet Juli 25, 2011 Får prøve idag, håper det går knirkefritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2011 Da har vi endelig fått inn de første rørene til e39 520d! Det tok lengre enn planlagt, men nå er altså de aller første eksemplarene på plass Dette åpner for "steg 2" tuning av e39 520d med 136hk, som igjen gjør at dette endelig kan bli en kjekk bil med det draget man forventer fra en bmw. Til og med jeg, som egentlig ikke liker denne motoren, er særs imponert over hvor trivelig denne blir når den bare får puste og blir mappet riktig. Legger ved et bilde av røret: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Oioi, får ikke mindre lyst på dette. Men det koster jo penger da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2011 Hei og takk for sist penger ja, men ikke så mye sikter på 8500 ink mva!! det er omtrent det mange tar kun for vanlig programmering, og som kjent inneholder denne steg 2 pakken ganske mye mer enn bare selve tuningen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå