JE Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 Noen som vet hva oljetrykket skal være på frisk m47b20 136hk motor? Gjerne målt ved oljetilførsel til turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Oktober 1, 2011 Share Skrevet Oktober 1, 2011 Hei TRF Motor m51d25 (e34tds), passer med den mekaniske pumpa til m21d24 (e28td)? Kikka litt i sidene men ble ikke 100% sikker....... Gamle typen bruker ei mekanisk styrt bosch ve6 pumpe Elektronisk ve6 pumpe Pumpene heter jo det samme så jeg leter vel bare etter en bekreftelse Så capri-rs var inne på noe på side 47 men så blanda'n inn e34 525td og da hang jeg ikke med mer Med intercooler, masse ladetrykk, så mye diesel du tør å gi, kryper den opp mot 200hk. Hinsides all fornuft med svartrøyk. Jeg tenkte prøve og stille den til max av avgass-kontroll. Det må jo være mulig å "fifle" noe med den uten å røklegge nabolaget.........? Håpa på 150-160 ærlige hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Du kan bruke den gamle mekaniske VE6 pumpa ja, men den har en annen flens. Er bare å dreie en adapterring. Du vil dog miste turteller om du kobler ifra den elektriske delen (finnes sikkert en veg utenom dette). Men hvorfor bytte til mekanisk? En god del arbeid, og pumpene er ikke akkurat gratis. Jeg kan fint lage en chip "etter ønske" til deg, det blir nok rimeligere, vesentlig mye mindre arbeid, og triveligere å kjøre med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Oktober 1, 2011 Share Skrevet Oktober 1, 2011 Men hvorfor bytte til mekanisk? En god del arbeid, og pumpene er ikke akkurat gratis. Jeg kan fint lage en chip "etter ønske" til deg, det blir nok rimeligere, vesentlig mye mindre arbeid, og triveligere å kjøre med. Som alltid hører jeg på deg og det er fornuft i det du sier. Planen var rett å slett å ha en fullmekanisk bil, skal være feriebilen så da er jeg ikke intr i at det stopper fordi elen får det for seg......... Når jeg kommer i gang vil det bli motor med elen så får vi se ettehvert men det har med penger å gjøre. Det absolutt billigste blir jo som du sier: Komplett motorpakke sluppet fra rett høyde med styringen. Plug and play så og si Du vil dog miste turteller om du kobler ifra den elektriske delen (finnes sikkert en veg utenom dette). Er det ikke turteller i e28???? Tenkte det enkleste var å ta derfra Ellers har jo MB mek-pumper med turteller i sine w124 så det løser seg nok. Håpa å bruke mest BMW-produkter selvsagt men i nøden osv................ Og TRF, jeg er en av de få som har lest alle 48.sidene og følger med på de nye Du kan trygt regne med at jeg spør her før evt motor-trylling Det største probl jeg tror jeg får er at bilen org(tror jeg) har mek-speedo, ergo ikke uttak i klokka som eks e34. Ser ut som Sverige-turen jeg nevnte er utsatt så jeg kikker på e3 men jeg vet ærlig talt ikke så mye om modellen så jeg lager heller en egen tråd på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Hei igjen, godt å høre at sidene kommer til nytte Men hvilken bil skal dette i? mulig jeg missforstod deg litt :S I en e34 (eller alle biler med elektrisk pumpe) så forsvinner turtelleren om man kobler den ifra. Det er nok å ha den elektrnosike delen tilkoblet (løst i motorrom) så fungerer det. (Så den tar ikke signalet derfra, men av en eller annen grunn fungerer det ikke om den ikker koblet på). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Oktober 2, 2011 Share Skrevet Oktober 2, 2011 Men hvilken bil skal dette i? Ja si det Neida som du ser på venstre siden har jeg en e34 og det er plan nr1. Da løser det seg jo selv for den er jo levert med el-speedo på klokka og her dreier det seg bare om å finne lemplig baksakel-utveksl til meg. En annen mulighet om jeg får råd er nevnt i innlegget over spmål ditt TRF Greide ikke dy meg, står over her BMW E3 Kjeder du deg la jeg inn dette innlegget viewtopic.php?f=9&t=203972 E3 tror jeg er levert med mek speedo på kassa men som sagt vet jeg ikke. Da må jeg jo evt finne en løsning på speedo da hverken BMW E34 eller Opel Omega 2 har uttak på kassa. Se på dette som et prosjekt i gryningen TRF, jeg har nemlig ikke så mye penger så om jeg setter i gang må jeg vite fallgruvene FØR de oppstår. Men igjen som jeg nevnte, det blir egen tråd med E3 spmål. Takker for all diesel-hjelp da E3 3.0S er jo 179hk så om jeg kunne strekke dieselhk til noe rundt der uten å røklegge for j....måtte det være målet. Mek eller El? La oss si at bilen på sikt blir fullmek men pga lommeboka er jeg mer opptatt av og få det til å virke først så får vi se. En ting å nevne er at jeg ikke er ute etter en bil med mest mulig hk men en bil som balanserer mellom ytelse o forbruk, kanskje også som går igjennom avgass! Kort sagt med min praktiske tankegang. Tenker litt her på at min gamle opel TD bruker 1L-mil, økningen på El begrenser forbruket noe da jeg regner med en her legger inn parameterne der det er bruk for de men denne har også oppstilt pumpe. Ved en mek pumpe vil jo den økede kurven være proposjonal så da kan en vel si at denne vil bruke mer diesel da grunninnstillingen på pumpa må gi nok til evt turtall. En El er vel mer fintfølende oppover skalaen veldig enkelt sagt....... Sier som Blodstrupmoen, time vil shov Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Hei, Har kjøpt meg en 2005 mod 535dat msport med absolutt allt utstyr uten keyless og den radaren hehe eneste som ikke er i bilen. Bilen har godt 180000km men vert hos bmw hver 15000 på service. Nylig byttet motorstyringshjernen, alle vesker på hele bilen. Ka kan eg få ut av denne motoren? Og hva mer kan jeg gjøre for å få enda mere? Effektanlegg? Fjerne Partikkelfilteret? Er ny med diseltuning så blir jo litt flere spsm da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet Oktober 6, 2011 Share Skrevet Oktober 6, 2011 sendt deg email ang omprogramering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2011 vinge 87; ca 350 med fjerning av partikkelfilter. (det jeg har som såkalt "steg 2" tuning). Mer enn dette blir fort et problem innenfor normale rammer. Iloydsb; prøver å ta igjen etterslepet her og få svart så fort som mulig.. har _en del_ henvendelser om dagen, ser ikke ut som jeg har noe ledig før neste år, dvs, steg 1 er det mulig jeg kan smette inn i mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kingkong Skrevet Oktober 9, 2011 Share Skrevet Oktober 9, 2011 Hei har nylig kjøpt med en BMW e36 325 tds 1994 modell. den har en tikke/banke lyd fra motoren, den kommer i fra kammaksel/dyse. er det et kjent problem på bmw diesel motorer? har du noen tips om hvordan jeg skal få vekk lyden ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2011 har aldri hatt problemer med tikking fra løftere, men kan naturligvis skje her som på alle andre motorer. Du er sikker på at det ikke bare er "diesel lyd" du hører? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kingkong Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 er ganske sikker på att det ikke diesel lyden :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-H-P Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Hei har sendt deg mail vedr tuning. hva kan du ta ut av en 2007 330d 231hk har kn,chip og performance eksos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2011 har sendt deg svar med forskjellige alternativer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rapidspeed Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 hei... noen som kan gi svar på hva symptomer tett kompletteringspartikkelfilter kan gi på en e39 525dat? sliter med bilen min med uren gange, den kan stoppe opp under oppbremsing og knakler til tider under kjøring.. høres ut som heftig tenningsbank.. parkerte idag utenfor hjemme... da datt den ned på 500 omdreininger før den bare døde hen.. startet opp og ga den ikke mer gass en ca 1200.. døde igjen... startet opp igjen og ruset den godt ett par ganger da gikk den som om ingenting hadde skjedd... så går det en liten stund.. ett par minutter til ett kvarter før det begynner igjen med lett napping under kjøring til den blir helt tullete... men blir som sagt grei etter opprusing.. til tider heftig rusing.. så holder den litt.. fødepumpa under setet er byttet, luft mengde måler er sjekket ut... idag ble fuskinga så heftig til slutt at kassa gikk i nødmodus.. sliter stort her og hadde vært glad for info og hjelp... vurderer altså tett kompletteringspartikkelfilter eller ugrei egr.. synspunkter hadde jeg vært veeeeldig glad for.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå