erdal Skrevet Desember 11, 2011 Share Skrevet Desember 11, 2011 Jepp. Litt feil årstid å handle en slik bil på, men man har ivertfall noe å glede seg over til det blir sommer og feste i asfalten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Draco21SC Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 Mener det står noe om dette men på min gamle 520d 2000mod så tar det lang tid før oljelampen slukker. Kjører 0-30olje på denne. Syntes det har gjrt dette verre. Er det noe kur for dette? Innbiller meg at o-ringer i oljefilter aldri blir byttet på disse. Kan det renne tilbake? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2011 Har ikke funnet (eller prøvd) noe kur på dette, men "alle" 136hk som jeg har vært borti er slik. Selv om oringene er en troverdig årsak, så tror jeg ikke det siden ingen av de andre motorene med samme filterhus sliter med dette. :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Min bruker å bli slik når oljen begynner å bli "gammel", dvs fra og med ca 8000 km eller så. Ny olje gjør at oljetrykket kommer ca 1-3 sekunder etter start, mens gammel olje kan ta opptil 5-6 sekunder. Den har vært slik jeg kjøpte den, på ca 204000km og nå er den gått 268000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasE91 Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Hei TRF-racing. Jeg har sendt deg noen mail angående chipping av bil. men har ikke fått noe svar. jeg har lest at du har hatt litt å gjøre i det siste. Jeg vil fjærne partikkelfilteret og finner ingen som har chipp til dette.. er det noe du har? jeg har en bmw e91 320d 177hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Draco21SC Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Min bruker å bli slik når oljen begynner å bli "gammel", dvs fra og med ca 8000 km eller så.Ny olje gjør at oljetrykket kommer ca 1-3 sekunder etter start, mens gammel olje kan ta opptil 5-6 sekunder. Den har vært slik jeg kjøpte den, på ca 204000km og nå er den gått 268000km. Det er dette som er litt rart med min også. Når jeg skifter til en tynere olje så føler jeg at det går lenger tid før trykket kommer. Har bilen kun stått i en halvtime er alt greit men 24 timer så går det dårlig. Det jeg lurer på er om jeg bør bruke enn annen olje en LL04 og 0W30 Bilen kan jo fint gå på LL98 og 5W40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2011 Draco, stemmer at den kom før dagens ll04, men bmw verkstedene fyller 0w30/ll04. Men ville kanskje prøvd med ei anna olje ja. Thomas e91, ja dette kan jeg gjøre, send mailen på nytt (evt send meg mail adr på pm så får jeg søkt i innboksen etter deg). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F10 Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 erdal - og andre som er interessert. Gløding på biler uten tradisjonell nøkkel. Du kan gløde ved å trykke inn startknappen uten at du holder bremsen inne. Nyttig når det er kaldt. Da kan den gløde noen sekunder om det er kaldt nok. Glødesymbolet tennes i kombiinstrumentet. Slik er det på min F10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandalius Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Var ute og prøvde en 118d her om dagen, og til min store overraskelse hadde denne bilen bedre respons og bunndrag en min 120d. Begge er M47 motorer. Begynte da å tenke om det kan være noe galt med bilen min da den har betydelig mer turbo lag under 2500 rpm, og mye mindre respons. Den går selvsagt betydelig bedre når den først har begynt å trekke, men er mye mer "tungvind" å kjøre på det jevne. Vet at det ikke er noen feilkoder på bilen, så dette må eventuelt være en feil som ikke dukker opp på vanlig diagnose. Er det meningen at 118d skal ha mer respons og mindre turbolag en 120d? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F10 Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Utveksling?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzP Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Ser at noen snakker om å fjerne partikkelfilteret. Hva har dere av erfaring med å fjerne dette. Jeg har prøvd på min E91 320d, men jeg ble så irritert på eksoslukten at jeg monterte filteret igjen. Dette ble selvsagt kombinert med software som fjerner regenereringsfunksjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2011 Dersom du har mye synlig røyk og lukt, og da spesielt på tomgang, skyldes dette ofte dårlige injektorer (dårlig spraybilde), kan kompenseres ved å øke railtrykket (bedre forstøving). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzP Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Ja, det kan jeg forstå, men nå har jeg skiftet alle injectorene, de er kanskje kjørt 5000 km. Motoren går fint, og ved diagnose så er den jevn på injectortesten. Er det slik å forstå at det skal være minimalt med sjenerende lukt fra eksosen selv om partikkelfilteret fjernes. Jeg synes lukten minner mye om gammel Perkins motor, kanskje værst like etter oppstart, men er fortsatt der når motoren er varm. Prøvde å kople ut EGR, men merket ingen forskjell. En merker jo selvsagt ikke noe når man kjører, men om motoren står å går på tomgang er det sjenerende rundt bilen. Jeg ble så irritert på dette at jeg satte på filteret igjen,og selvfølgelig flashet med software for dette. Får se om jeg legger inn tuningsoftware med DPF etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2011 Ok, hvorvidt det er minimalt med lukt eller veldig sjenerende tror jeg er litt opp til nesa som lukter. Men mer lukt blir det. De fleste vil dog heller ha dette enn filteret. Sandalius, det skal ikke være noe enorm forskjell nei. er 118d tunet? mange som endrer kraftig på hvor mye Nm som blir forespurt i forhold til pedalstilling. På den måten føles den kvikkere, men er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasE91 Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 TRF-Racing: Da har jeg akk sendt deg en mail. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå