Gå til innhold

BMW dieselmotorer

TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Ja det gjør han. Men har hørt en ny dieselvarmer koster minst dobbelt så mye som Defa. Det synes jeg er alt for mye. Her i Stavern er det ikke riktig så kaldt:)

Men det er jo selvfølgelig mulig å finne en rimeligere, slik som svendis gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vannventilen som sitter på venstre side foran som det går to slanger inn til? hadde vært fint om noen kunne gitt meg en strektegning over dette :)

Se bilde vedlagt :-) skal se noenlunde slik ut. Muligens har du en

sirkulasjonspumpe montert i samme holder. Jeg har det på min '04

Et kjapt søk: http://www.7-forum.com/forum/24/heizung ... 44167.html

Item 10

jsclfbh2isvuubpnyd77.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser noen lunde slik ut ja, men begge slangene som går til item 10, er varme.. betyr ikke det da at den sirkulerer gjennom den? er 3 slanger som kommer ved siden av venstre demper tårn, den øverste slangen kommer ut fra torpedovegg og har en lufteskrue på toppen, den midterste kommer også ut fra torpedovegg og den er kald, og den som går nederst er varm, den øverste og nederste slangen går via item 10, og den som er kald kommer ut fra torpedoveggen og ned til radiator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt var det nå ikke da kan få nye varmere på ebay for langt under 10.000,-.

Kunne jo være du hadde en svært god avtale med en leverandør eller noe:)

da må det være de minste varmerene,,, klarer ikke det store kjølesystemet på en bmw,.,.

mener du minimum må ha 5.5 kw,

'

Og stor forskjell på en varmer og en varmer tilpasset 320D,,,

Alle kabler, slanger og fester er tilpasset bilen, kontra standardpakkene som alt må tilpasses,,,

Jeg har jobbet med varmere i 3 år så vet hva jeg snakker om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser noen lunde slik ut ja, men begge slangene som går til item 10, er varme.. betyr ikke det da at den sirkulerer gjennom den? er 3 slanger som kommer ved siden av venstre demper tårn, den øverste slangen kommer ut fra torpedovegg og har en lufteskrue på toppen, den midterste kommer også ut fra torpedovegg og den er kald, og den som går nederst er varm, den øverste og nederste slangen går via item 10, og den som er kald kommer ut fra torpedoveggen og ned til radiator.

Har du den elektriske sirkulasjonspumpen? På min står denne i samme brakett som ventil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg bare si til TRF-Racing: Superbra tråd med god info :applause:

Følgende problemstilling på 525 tds e34 92 mod: Er litt diesellekasje ved pumpa i motorrommet. Så tipset ditt i første innlegg ang. dysene og lekasje der, men helt tett å fint på alle. Virker som det kommer fra pumpa i motorrummet. Er det noe som er ganske vanlig at går der eller må man bare lete seg fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for fine ord :)

Helt vanlig med lekkasje fra innsp pumpe. Ofte er det pakningene på lokket, eller den elektriske delen. Men kan like gjeren være på fordelerhodet og tenningsforskyvning. Si ifra når du ser hvilken pakning det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...