TRF Skrevet Desember 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2011 Godt å høre god jul folkens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Desember 29, 2011 Share Skrevet Desember 29, 2011 Kjøpte en E30 324d i dag med M21D24 motor. Virker som at pumpen ikke pumper i det hele tatt igrunn, siden jeg må pumpe diesel manuelt for at den skal holde seg i live. Forrige eier mente på at det var falskluft bakover i systemet, men har mine tvil på akkurat den. Dieselmotorer er ikke min greie, så tar imot all hjelp med takk. Den sviver fint på tomgang om jeg pumper manuelt med jevne mellomrom, visst ikke dør den ut. Er en 87 modell, og utifra hva jeg fikk sett idag har den mekanisk pumpe. Så hvor starter jeg feilsøkingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmito Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Tror jeg ville sjekket at den ikke suger inn noe falskluft ved dieselpumpen,filteret eller dieselslangene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonus Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Hei alle Dette blir min første post her på forumet Jeg vurderer å kjøpe en 2009-2010 E91 325DA, men ser at det kom en ny motor (N57D) på 204HK i 2010. Er denne mye bedre en den gamle 197HK (M57TU2)? Er det verdt å legge noen få kroner ekstra for å få N57D kontra M57TU2? Kanskje noen vet om det følgte med andre endringer med N57D-motoren på E91? Ble f.eks girkassen også byttet når N57D-motoren kom? Håper på svar Hilsen foreløpig Volvo-eier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Januar 3, 2012 Share Skrevet Januar 3, 2012 [quote= Si ifra når du ser hvilken pakning det gjelder. Fant lekasje mellom eldelen og selve pumpa. Så nå er det satt inn med ny pakning og står til herding så får jeg håpe det holder tett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2012 herding mellom el del og pumpe? dette går ikke. Denne må være flyttbar. Var pumpa plombert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Januar 3, 2012 Share Skrevet Januar 3, 2012 Jeg delte pumpa på midten, så den delen kabelen går inn på fulgte med ut og resten stod igjenn i bilen om du skjønner meg rett. Altså den øverste delen like ved nr 1 på bildet her, ikke bare lokket men øverste halvdel.: Edit: Kunne ikke se noe til at pumpa var plombert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet Januar 3, 2012 Share Skrevet Januar 3, 2012 Jeg delte pumpa på midten, så den delen kabelen går inn på fulgte med ut og resten stod igjenn i bilen om du skjønner meg rett. Altså den øverste delen like ved nr 1 på bildet her, ikke bare lokket men øverste halvdel.: Edit: Kunne ikke se noe til at pumpa var plombert. Er redd du vil få deg en overaskelse når du prøver og starte ( viss jeg forstår riktig hvor du delte pumpa ) , pass på den kan ruse seg opp!!!!!! Men du er ute og kjører nå, disse to delene skal justeres mot hverandre 1/10mm feil i forhold til slik den var montert før du tok den av påvirker bilen. Herder?? pakningslim eller ?? , du må bytte pakningene. Hilsen Terje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Januar 3, 2012 Share Skrevet Januar 3, 2012 Jeg merka av hvordan det var satt sammen så det nå sitter slik det gjorde. Ang pakning fikk jeg ikke tak i ny, finner ikke den på etk. Mulig om jeg hører med BMW verksted at jeg får tak i den da. Men bare for å prøve brukte jeg pakningssilikon som skulle være til formålet. Om det ikke blir tett får jeg prøve å skaffe ny hos BMW forhandler. Edit: Er brukt pakningssilikon på toppdekselet på pumpa i fra forige eier også, det holder tett uten problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Januar 3, 2012 Share Skrevet Januar 3, 2012 Tror jeg ville sjekket at den ikke suger inn noe falskluft ved dieselpumpen,filteret eller dieselslangene. Jess, er falskluft som er problemet, store luftbobler i dieselen som ikke forsvinner uansett hvor mye det luftes. Men kan den aktuatoren være endel av problemet? Ser den er skrudd løs i enden hvor wiren er. Går vel på trykk eller vakuum den der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2012 na; å merke er praktisk talt verdiløst. 1/10mm kan være forksjellen på ikke start, og for høy tomgang. Du må ha pakning fordi disse delene må kunne beveges ved kalibrering av pumpa (jeg overhaler og bygger om slike). Dersom det var plombering på plass er du mye nærmere. Det øverste lokket kan ikke flyttes, derfor går det alltids å jukse der. Pakningene får du naturligvis ikke hos bmw (eller noe annet bilverksted), men hos bosch/diesel verksteder. Koster normalt ca 200,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Januar 3, 2012 Share Skrevet Januar 3, 2012 Ok ,da skjønner jeg tegninga Da er jeg nødt til å skaffe pakning da. Justerer du bare frem å tilbake her til motoren går fint? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2012 Ja tålmodighet er et nøkkelord her, sammen med å treffe noenlunde med en gang (for å slippe 5000rpm på en kald motor, og på samme måte slippe en bil som ikke vil starte pga for lite diesel). Trekk fast skruene noe (ikke fast, må kunne flytte på lokket). Få den til å gå helt fint, gi gass og sørg for at du har samme responsen og røyken som før. (lite respons og lite røyk = lokket er for langt fremme). Når du strammer skruene kan dette være nok til å dra den ut av "kalibrering", så her må du bare få en feeling selv. Det finnes en slags "jigg" å gjøre dette i, men det er samme problemet med at den forandres når du begynner å stramme skruene, så en ender opp med klubbe metoden okke som. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Januar 3, 2012 Share Skrevet Januar 3, 2012 he,he, ok men det er topp. da får jeg bare prøve meg fram. Kommer man greit til med innsug og allt på plass for denne prosessen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2012 Innsug må være av (bør) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå