Gå til innhold

BMW dieselmotorer

TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Ok. Da takker jeg så mye foreløpig for kjempegod veiledning og hjelp :) Er første dieselbilen jeg skrur noe på, bare vært bensin tidligere. Men synes det er kjempeintressant å lære om diesel og allt det innebærer. Igjenn, takk så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen igjenn. Dro å skaffa pakninger til pumpa i dag, men bare for å være litt nysgjerrig prøvde jeg å starte bilen sånn den stod nå etter i går. Den fyra opp og går helt fint på tomgang. Røyk litt grått til å begynne med, men det var nok mest kondens i eksosanl. Virker som den responderer greit på gassen. Ryker kanskje ikke like sort som det gjorde av den, så kommer nok til å gå ut å bytte pakningssettet på den for så å justere littegranne bakover så den får litt mer diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er pumpa demontert igjenn og montert sammen med nye pakninger. Justerte lokket litt lenger bak nå å da ble det mer sus i serken :D

Lotto, nei der har jeg ikke flaks, bruker heller den her da tydligvis :lol:

Så da går det i gleden, takk så mye for bistand. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å snuser på ny bil utover våren som kommer.

Tenker da E60 fra 2007 og oppover.

Skal ha den versjonen med 197 hk, MEN ser da at både 525d og 530d står oppført med samme hk antall.

Har nå prøvd å søke etter litt info, men finner ingenting som EG stoler på og sitter igjen med en følelse av at eg har fått det svaret eg ville ha. Spør derfor her.

Hva er forskjellene på 525d og 530d?

Kommer garantert til å chippe/tune bilen etter kjøp så er litt interessant å vite hvor man får mest igjen på nm delen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dyser og ubetydelig forskjell på innsuget. samt drivlinje. Ellers like. Kan få myye power fra denne med litt inngrep, men har ikke testet det oppimot 2,5d og drivlinje enda. 3,0 later til å like det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er kun dyser og en minimal forskjell på innsigelse altså, har lest opp og ned i mente om både turbo, eksos etc.. Hva er realistisk økning på disse to motorene ved tuning? Har hørt at den 525d skal gå forbasket godt etter effekten å dømme.. Mtp drivlinje skal det jo ikke herjes med akuratt, går mer på at eg nå vil ha en bil som drar litt i forhold til e46'n.. Vil vel også få en forskjell på disse bør det kommer til avgifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ja", det enkleste for sluttbruker er å se ned på eksosen som går utifra turbo, dersom bilen har lambda montert vil denne stå inn der, synlig med åpent panser. Om den ikke har lambda montert, så går det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...