TRF Skrevet Januar 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2012 skal noe til med falskluft (av betydning) på en diesel da (spes en uten mengdemåler). ang startgass, nei det er ikke ideelt, jeg bruker det dog selv med forsiktighet. Ellers kan silikonspray være et godt alternativ til startgass, og det banker ikke så fælt. Ellers er det fint at dere som kan litt bidrar her, godt å se at tråden fortsetter av seg selv! så takk til alle som bidrar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frans2k Skrevet Januar 9, 2012 Share Skrevet Januar 9, 2012 Er det noe større forskjeller på E34 525td og TDS enn intercooler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2012 første post?????!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Januar 9, 2012 Share Skrevet Januar 9, 2012 har prøvd det og ser ut til at alle fungerer bra skrudde opp og justerte kammen litt mere nøyaktig og. setter det sammen nå. men når jeg skrur til den bolten på Kammen. hvor mange NM skal den dras til med? det er ikke noe kjilespr eller noe kon der så må sikkert dras til en del??Tusen takk for svar noen som veit hvor mange NM?? trenger og vite dette nå snart da jeg ikke har noen ana bil og kjøre med på låvelig vis :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frans2k Skrevet Januar 9, 2012 Share Skrevet Januar 9, 2012 første post?????!!!!! Så motor, og dieselpompe er samme? Viss jeg monterer IC og hjerne(?) så blir det en "tds"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Januar 9, 2012 Share Skrevet Januar 9, 2012 Det er korrekt som TRF-racing beskrev i første post er skållager annerledes, men ikke av betydning om de er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2012 "ja", men det er ikke bare å montere over hjerne, det er et fåtall av disse som passer om hverandre. Det beste og billigste er å montere en stor kjøler (typsik "rs500" eller lignende), også kan jeg mappe bilen på samme måte som tds (om du øsnker originale 143hk eller 190hk er da opp til deg). Ingen grunn til å kjøpe ny hjerne og styre med det, det gjør jeg enkelt i softwaren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Januar 9, 2012 Share Skrevet Januar 9, 2012 Beklager veldig at jeg maser om momentet på den skruen her, men trenger så sårt og få bruksbilen til og gå igjen kan 50 Nm stemme? altså bolten som holder drevet på kam akslingen.. m41b17 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frans2k Skrevet Januar 9, 2012 Share Skrevet Januar 9, 2012 "ja", men det er ikke bare å montere over hjerne, det er et fåtall av disse som passer om hverandre. Det beste og billigste er å montere en stor kjøler (typsik "rs500" eller lignende), også kan jeg mappe bilen på samme måte som tds (om du øsnker originale 143hk eller 190hk er da opp til deg). Ingen grunn til å kjøpe ny hjerne og styre med det, det gjør jeg enkelt i softwaren. Har både en td og en tds, så kjekt å vite hva som kan brukes over om hverandre Må nåkk opp i effekt, siden jeg har 530d fra før... Er det noe annet enn å mappe som må til for å nå 190hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2012 åpen eksos, rent og pent innsug, bort med egr, og noen justeringer. (samt den tidligere nenvte ic). Oppsettet heter "185hk", men er i realiteten ofte noe mer. bjornar-a; har ikke TIS på denne dataen. søk på nettet (etter TIS) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Januar 10, 2012 Share Skrevet Januar 10, 2012 takker hendig side Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Færingen Skrevet Januar 10, 2012 Share Skrevet Januar 10, 2012 Hej, Ingen som kan besvare mit spørgsmål ? skrev det på søndag mener jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Januar 11, 2012 Share Skrevet Januar 11, 2012 Ja, da er pumpa i orden med nye pakninger, luftet og justert så den saken er grei. Før jeg tettet lekasjen så var bilen tungstartet ved kald motor (trodde det kunne skyldes lekasjen at den dro til seg luft etter å ha stått natta over), men er det samme fortsatt. Gløding/plugger er ok, samme med tempføler i toppen virker det som. Fødepumpa i tanken går da bilen går, men starter ikke da man vrir på tenninga Hva kan være krøll her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanskr Skrevet Januar 11, 2012 Share Skrevet Januar 11, 2012 Er vell de som er grunnen til att den e treigstarta'? att fødepumpa ikkje går. Sjekka om rele får straum når tenninga er på? ( før start) er vell ei sperre som skal kutte pumpa om bilen ikkje blir starta innen ei vis tid 5-15 sec.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Januar 11, 2012 Share Skrevet Januar 11, 2012 Ja, regner med at det er pga at pumpa ikke går før motoren faktisk starter som er problemet. Hvor sitter releet og hvilket er det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå