Gå til innhold

BMW dieselmotorer

TRF
 Share

Anbefalte innlegg

skal noe til med falskluft (av betydning) på en diesel da (spes en uten mengdemåler).

ang startgass, nei det er ikke ideelt, jeg bruker det dog selv med forsiktighet. Ellers kan silikonspray være et godt alternativ til startgass, og det banker ikke så fælt.

Ellers er det fint at dere som kan litt bidrar her, godt å se at tråden fortsetter av seg selv! så takk til alle som bidrar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd det og ser ut til at alle fungerer bra :-) skrudde opp og justerte kammen litt mere nøyaktig og. setter det sammen nå. men når jeg skrur til den bolten på Kammen. hvor mange NM skal den dras til med? det er ikke noe kjilespr eller noe kon der så må sikkert dras til en del??

Tusen takk for svar :-D

noen som veit hvor mange NM?? trenger og vite dette nå snart :-) da jeg ikke har noen ana bil og kjøre med på låvelig vis :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ja", men det er ikke bare å montere over hjerne, det er et fåtall av disse som passer om hverandre. Det beste og billigste er å montere en stor kjøler (typsik "rs500" eller lignende), også kan jeg mappe bilen på samme måte som tds (om du øsnker originale 143hk eller 190hk er da opp til deg). Ingen grunn til å kjøpe ny hjerne og styre med det, det gjør jeg enkelt i softwaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ja", men det er ikke bare å montere over hjerne, det er et fåtall av disse som passer om hverandre. Det beste og billigste er å montere en stor kjøler (typsik "rs500" eller lignende), også kan jeg mappe bilen på samme måte som tds (om du øsnker originale 143hk eller 190hk er da opp til deg). Ingen grunn til å kjøpe ny hjerne og styre med det, det gjør jeg enkelt i softwaren.

Har både en td og en tds, så kjekt å vite hva som kan brukes over om hverandre :)

Må nåkk opp i effekt, siden jeg har 530d fra før...

Er det noe annet enn å mappe som må til for å nå 190hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åpen eksos, rent og pent innsug, bort med egr, og noen justeringer. (samt den tidligere nenvte ic). Oppsettet heter "185hk", men er i realiteten ofte noe mer.

bjornar-a; har ikke TIS på denne dataen. søk på nettet (etter TIS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er pumpa i orden med nye pakninger, luftet og justert så den saken er grei. Før jeg tettet lekasjen så var bilen tungstartet ved kald motor (trodde det kunne skyldes lekasjen at den dro til seg luft etter å ha stått natta over), men er det samme fortsatt. Gløding/plugger er ok, samme med tempføler i toppen virker det som. Fødepumpa i tanken går da bilen går, men starter ikke da man vrir på tenninga #-o

Hva kan være krøll her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...