TRF Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2012 farge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaindrehus Skrevet Januar 19, 2012 Share Skrevet Januar 19, 2012 Den er vel blåhvit og lukter diesel. Bilen bruker ikke olje og kjølvannet er helt fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet Januar 19, 2012 Share Skrevet Januar 19, 2012 Lurer på om det er stort problem og bygge om til mekanisk pumpe når det står ei elektrisk på no? Er ein 1995 525tds det er snakk om. Hvilke biler har mekanisk pumpe orginalt som eg kan bruke isotilfelle? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2012 hvorfor i all verden vil du gjøre det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet Januar 19, 2012 Share Skrevet Januar 19, 2012 Lekker ganske mykje ifrå pumpa eg har no. So tenkte og bytte til mekanisk når eg fyst skal bytte. då eg har hørt at dette er bedre med tanke på trimming? Ellers er det jo muligheter og bytte pakninger kansje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2012 Det er jo stikk motsatt, er enklere å sette karakteristikk som man ønsker med elektronisk pumpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet Januar 20, 2012 Share Skrevet Januar 20, 2012 Takker for svar trf! Då skal eg heller sjå meg om etter ei elektronisk styrt pumpe Hvor mye ladetrykk ville du anbefalt og køyrd på orginal turbo? Har chip og lader 1 bar no. Men har lyst på litt ekstra krefter. Tusen takk for råd so langt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2012 Hei igjen, bare så ikke du missforstod meg, det er klart at ei mekanisk pumpe får en justert selv. Men jeg får justert det mye bedre bedre med ei elektrnoisk (fordi man her kan justere "alle" parametere, sluttbrukeren justerer bare hovedskrua på ei mekanisk pumpe). Det er ikke turbtrykk som gir effekt, det er det dieselmengden som gjør. Dersom bilen ikke ryker noe veldig, trenger du heller ikke mer ladetrykk på. På steg 2 chippene jeg lager trenger du mellom 1,3 og 1,5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 20, 2012 Share Skrevet Januar 20, 2012 Hei, Har begynt og tenke på om jeg skal blokkere/"deaktivere" AGR/EGR på min 530d. Har lest en del om dette emnet på andre forum via google. Ser du skriver i første post at det er nok og dra av slangen på vakum klokken? (Og blende den). Det er ikke noe annet man må gjøre for og sette systemet ut av drift? Er det bedre og blende hele systemet, eller holder det og ta av slangen? Jeg rensa den i fjor nemlig, og der var en del dritt. Og om eneste symptomet er at den kanskje blir litt treigere varm, så tror jeg at jeg sover litt bedre om natten om bilen får frisk luft. Er det noe annet som taler i mot og gjøre dette? Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2012 Finnes flere måter å gjøre det på, alle har sine for og bakdeler; 1) Dra av slangen og blende denne. Ikke mer eksos i innsuget. Minus; Du vil få opp feilkode på "ordentlig" diagnoseapparat. Den gjør ikke noe med motoren, men den er der. Videre, en sliten egr ventil kan åpnes under trykket som dannes i eksosmanifolden under fult øs. 2)Bytte til en egr bypass. Gjør det samme som alternativ 1, men her kan det ikke komme eksos inn uansett. 3)Slik som de fleste tunere som tilbyr fjerning av egr gjør det; de hever "expected airmass" mappet, slik at den forventer mer luft enn den får når "egr aktiv", dette gjør at den ikke slenger feikoden med for mye luft når egr aktiv. 4)Vi går dypere inn i ecuen, finner "funksjons bryteren" som deaktiverer hele egr systemet, dermed forsøker den ikke å åpne egr, den går ikke til egr assosierte map. Da trenger du ikke å koble fra noe som helst, men vi pleier allikevel å montere slik bypass i tilegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Aha Da er vel kanskje det enkleste og blokkere tenker jeg Takk! Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2012 glemte naturligvis en metode; legg ei tynn plate (eks fra en brus boks el) i konen mellom egr rør og egr ventil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frans2k Skrevet Januar 22, 2012 Share Skrevet Januar 22, 2012 Jeg har en 92mod 525tdsa som jeg har satt inn en 93mod 525td motor og girboks i, med tilhørende ledningsnett og hjerne(TD). Jeg skal kjøp meg en større intercooler enn orginalt, siden jeg ikke kan bruke den orginale plaseringa til intercooleren pga oljekjøler. Jeg vil få mere effekt ut av den, å da tenkte jeg å bytte til tds hjerne, men kontakten passer ikke. Viss jeg bytter over ledningsnett(til TDS) og hjerne(TDS) vil jeg da få trøbbel med dieselpumpa? Mulig ett dumt sprøsmål men, må du ha bilen min hoss deg for å lage chip? Eller lager du slike som jeg kan bytte ut i hjernen? Har en KCR-boks, men den er til 95- så den får jeg vel ikke til å bruke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2012 "siden jeg ikke kan bruke den orginale plaseringa til intercooleren pga oljekjøler" kan umulig stemme. Org oljekjøler henger foran (oppe) radiatoren. Org tds IC henger under selve radiatoren. Forøvrig en god ide å montere en stor ic med en gang. Typisk "rs500" og lignende koster jo svært lite i dag. Dersom du skal chippe så trenger du ikke å bytte hjerne, jeg kan ta ut det samme fra td hjernen. Jeg trenger ikke bilen her nei, du kan bytte dem selv. For å få mest mulig effekt kreves det et par små triks ved siden av (bla justering av ladetrykk). Kommer tilbake til dette når/om du kjøper. ang kcer boksen, trolig ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frans2k Skrevet Januar 22, 2012 Share Skrevet Januar 22, 2012 "siden jeg ikke kan bruke den orginale plaseringa til intercooleren pga oljekjøler"kan umulig stemme. Org oljekjøler henger foran (oppe) radiatoren. Org tds IC henger under selve radiatoren. Forøvrig en god ide å montere en stor ic med en gang. Typisk "rs500" og lignende koster jo svært lite i dag. Dersom du skal chippe så trenger du ikke å bytte hjerne, jeg kan ta ut det samme fra td hjernen. Jeg trenger ikke bilen her nei, du kan bytte dem selv. For å få mest mulig effekt kreves det et par små triks ved siden av (bla justering av ladetrykk). Kommer tilbake til dette når/om du kjøper. ang kcer boksen, trolig ikke. Oljekjøleren på TD'n jeg har er under radiator, der IC skal sitte, men det har ikke noe å si Hva tar du for en 190hk chip til TD hjernen da? Leveringstid? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå