Svendis Skrevet Februar 11, 2012 Share Skrevet Februar 11, 2012 Nei, tror ikke den har noe med kaldstart å gjøre. Den regulerer vel når innsprutet skal starte utifra info fra sensordyse o.l Hvis glødepluggene fungerer og pumpen skal være frisk så er det vel å sjekke tempføleren i toppen, temp sensor i pumpe, kompresjon.. Du hadde tatt diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Februar 11, 2012 Share Skrevet Februar 11, 2012 ja tok diagnose med den gamle pumpa. og fikk en feilmelding på en timing sensor eller noe i diselpumpa. har ikke rukket og ta ny diagnose med den nye pumpa. men merket meg at med den nye pumpa så var det en "summelyd" elektisk lyd, fra pumpe området som jeg ikke har tenkt over med den gamle pumpen. hadde feil på tempsensor i toppen, men den ble borte igjen med en gang. komp har jeg ikke testet. men er det egen temp sensor i pumpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendis Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 Ja, er en egen fueltemp sensor i pumpen, men tror ikke den har så stor innvirkning. Det blir vel heller til finjustering av innsprutet hvis du skjønner. Pumpen blir jo ganske varm ved driftstemp. Det er en egen pumpe internt i innsprut pumpen, det er nok den du hører. Symptomet på gåen tempsensor i toppen er som oftest startproblemer ved halv varm motor. Så tja, hvis du er sikker på at den gløder så er vel diagnose det mest fornuftige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 når min er halv varm er da den er lettest og starte kjinne litt på varm og ekstremt mye på kald:-/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 Jeg har spurt før i denne tråden, men det var ikke så vettuge svar da. Satser på at det er kommet noen med litt mer peiling inn her nå. Skiftet dieselpumpe på min 520d fra 01. Altså M47D20 motor, med VP44 pumpe. Etter skifte av pumpen så har motoren feil insprøytningstidspunkt sålenge kjølevannet er under 38,2 grader. Med engang kjølevannet komer over 38,2 grader, så er alt OK. Har såklart tatt diagnose, og så ingen åpenbare feil. Ellers er det ingen problemer overhodet med bilen/motoren, men den er såklart litt pussig på gasspedalen når den er under 38,2 grader da. Dette løses enkelt ved å kjøre webastoen før bruk Men vil jo helst ha dette i orden. Har noen noe tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2012 er du sikker på at pumpa ble justert riktig? ser for meg at om den er justert "nesten på" vil den havne utenfor det den greier å regulere ved kald motor. til tds diskusjonen; temp sensor er viktig, det er slik mange powerboxer fungerer. Videre er matepumpa internt i vp37 mekanisk og ikke elektrisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 Tja, jeg er jo egentlig ikke helt sikker på det. Men kanskje det er verdt en undersøkelse, det tar jo ikke lange tiden for et verksted. Det var et verksted som skiftet pumpen forresten, men det kan jo hende at du husker dette fra tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendis Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 Jeg har tilgode å åpne disse pumpene helt, bare byttet noen etterhvert. Den summelyden har jeg hørt flere ganger og regnet med det var den interne matepumpen og derfor ikke tenkt videre over det. Skulle likt å visst hva det da er for noe TRF, så slipper jeg å lure på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mathiasgranberg Skrevet Februar 13, 2012 Share Skrevet Februar 13, 2012 Turbotrykket på min 530D kommer og går litt avogtil, hva kommer dette av ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2012 svendis; vet ikke selv (ikke sånn på stående fot ihvertfall). mathias; dette kan være mye rart. hvordan "vet du" at turbotrykket kommer og går? hva er symptomene? otis; ja husker dette. Eneste jeg kommer på i farten er det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mathiasgranberg Skrevet Februar 13, 2012 Share Skrevet Februar 13, 2012 Er liksom litt ustabil men kan det være chippen montro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Februar 13, 2012 Share Skrevet Februar 13, 2012 er du sikker på at pumpa ble justert riktig? ser for meg at om den er justert "nesten på" vil den havne utenfor det den greier å regulere ved kald motor. til tds diskusjonen; temp sensor er viktig, det er slik mange powerboxer fungerer. Videre er matepumpa internt i vp37 mekanisk og ikke elektrisk. det er Temp sensoren inne i pumpa du snakker om nå eller? litt liten tro på den er feilen da jeg har byttet pumpe og den er helt lik. byttet temp sensoren i toppen i går og lit bilen kjøle seg over natten. var helt like både på varm og på kald motor. eneste som skjedde var at feil meldingen ble borte og feilmeldingen på diselpumpa jeg hadde før jeg byttet pumpe kom tilbake. men vet du TRF hva den magnet ventilen i bunn av pumpa styrer? har ingen ting med at jeg ikke har noen sjanse til og starte den uten starthjelp når den er under det blå på temp måleren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2012 jeg snakker om den i pumpa ja da du (?) har nevnt denne før. Den i bunnen er som nevnt over her, for å forskyve tenningstidspunkt. mathias; seriøst? når du beskriver symptomene slik så vil du ikke få noe ordentlig svar heller. Har du lest første side? Jeg hjelper deg gjerne, men jeg liker at man i det minste gidder å legge litt energi ned i beskrivelsen av feilen før man spør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Februar 13, 2012 Share Skrevet Februar 13, 2012 ja har hatt stor hjelp her og men får den faen ikke til, har feilsøk i lang tid nå. ble så lei at jeg gikk i går til innkjøp av en 2001 e46 320d. så det vill si at den magnetventilen kan være feilen som lager start problemene? da jeg tok den magnet ventilen fra den gamle pumpen. så er den jeg har brukt hele tiden :-/ ledningen var klipt på den nye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2012 Sjekk om numrene er like på ny og gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå