Gå til innhold

BMW dieselmotorer

TRF
 Share

Anbefalte innlegg

nummeret skal stå på siden? den "nye" ble vasket før den bli satt bort, så den har oksidert ed del. så klarte ikke lese det av da jeg skulle montere det. men den kommer fra bil som er samme års modell. 1996. er det forskjellige pumper på disse motorene og? trodde det bare var m51 som hadde det jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har problemer med min 1992 525tdsa.

Har seg sånn at min står å jager mellom 600 og 1000 o/min. Den går så lavt på tomgang at den kveles hvis jeg f.eks stopper opp å setter den i revers.

Holder jeg gassen på 8-900 går den helt fint. Er det mulig å justere tomgangen på noe vis?

Har prøvd å justere pumpa både frem og tilbake uten hell, så har justert den tilbake slik den sto.

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har seg sånn at min står å jager mellom 600 og 1000 o/min. Den går så lavt på tomgang at den kveles hvis jeg f.eks stopper opp å setter den i revers.

Holder jeg gassen på 8-900 går den helt fint. Er det mulig å justere tomgangen på noe vis?

Har prøvd å justere pumpa både frem og tilbake uten hell, så har justert den tilbake slik den sto.

Tips?

Har samme problemstilling med min 525tdsa. Er dette ved varm eller kald motor? Min er sånn ved varm motor, og i går etter den stoppet fikk jeg ikke startet den igjenn uten starthjelp. Det jeg la merke på da var at sålenge laderen sto på gikk bilen fint, såfort den ble slått av begynte jagingen. Så misstenker at det er et ladeproblem eller dårlig kontakt en plass. Ved måling i går lada dynamoen mellom 12-13,4 v og misstenker at laderegulatoren egentlig er på 14v. Så skal ta ut den for å sjekke om den kan være synderen.

Flott om flere har noen synspunkter.

Edit: Har sjekket batteri og det er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips?

Har samme problemstilling med min 525tdsa. Er dette ved varm eller kald motor? Min er sånn ved varm motor, og i går etter den stoppet fikk jeg ikke startet den igjenn uten starthjelp. Det jeg la merke på da var at sålenge laderen sto på gikk bilen fint, såfort den ble slått av begynte jagingen. Så misstenker at det er et ladeproblem eller dårlig kontakt en plass. Ved måling i går lada dynamoen mellom 12-13,4 v og misstenker at laderegulatoren egentlig er på 14v. Så skal ta ut den for å sjekke om den kan være synderen.

Hmm, dette kan det være noe i for min er alltid strømløs. Jeg vet jeg har dårlig batteri, men batteriet kan jo være dårlig fordi den lader dårlig. Har faktisk ikke sjekket ladinga på den...

Motoren min jager også når den er kald, men det er ikke før den blir varm den stopper når jeg girer.

Jeg har prøvd å bytta temføler i topp uten hell. Nå kjører jeg med tempføler utkoblet, da ligger den på 1100 o/min som er slitsomt, men bedre det enn at den stopper konstant :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helloen, har en E90 320d 05 modell, bilen var på service på torsdag, og de skiftet olje å bremser på den... Men når jeg fikk bilen igjen, er alt bunndrag vekke, den sparker fra på 18-1900 omdreininger, og går derfra sånn den pleier, men under der e det "dødt" lite gass respons... Bilen har så lenge jeg har hatt den dratt fra ca 1100 omdreininger og hele veien.. Noen som har en ide om ka som kan være gale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips?

Hmm, dette kan det være noe i for min er alltid strømløs. Jeg vet jeg har dårlig batteri, men batteriet kan jo være dårlig fordi den lader dårlig. Har faktisk ikke sjekket ladinga på den...

Motoren min jager også når den er kald, men det er ikke før den blir varm den stopper når jeg girer.

Jeg har prøvd å bytta temføler i topp uten hell. Nå kjører jeg med tempføler utkoblet, da ligger den på 1100 o/min som er slitsomt, men bedre det enn at den stopper konstant :?

Hei igjenn.

Har feilsøkt litt videre i dag uten noe videre hell, ladinga ser ut til å virke, er jo ny dynamo og regulator. Sjekka tempsensor til hjernen osv og det ser ut til å være i orden. Eneste jeg stusser over er dysetegnet som kommer opp siden av glødetegnet i instrument lyser kun i ca et sekund samme om bilen er varm eller kald. Hva kan være grunnen til det? Skal vel normalt lyse litt lenger? Etter at bilen begynner å jage på tomgang og den stopper ved girskift fra f.eks drive til revers så er den allt fra veldig tungstartet til helt batteritom virker det til. Ikke blitt helt klok på dette ennå så hjelp taes imot med stor takk :mrgreen:

Edit: Da den er kranglete og man prøver å starte utvikler den ganske tung svart/grå røyk mens en kinner, da den starter ryker det normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update: Da viste det seg at den fabrikksnye dynamoen hadde defekt laderegulator :roll:

Den er nå skiftet og jagingen på tomgang er borte :)

Et problem er fortsatt igjenn og det er at den starter tungt med gjennomvarm motor. Er byttet tempføler til hjerne så den er ny, fødepumpe er ny og i orden, gir diesel som bare det, ikke luft eller lekkasjer i systemet. Om den har stått 10-15 min starter den helt normalt igjenn =P~

Kom gjerne med innspill

Edit: Som sagt lyser bare dysetegnet i instrument bare et sekund på hakk to tenningsnøkkel er vel ikke riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått havari på min 02 mod. 530 dat, 2 stk spjeld i innsug har løsnet og gått gjennom motor med det resultat at ventiler og ventilseter er ødelagt. Bilen har gått 200 000 km, alle servicer etc er holdt. Har lese her i forumet at dette har skjedd med fleire, anbefaler å fjerne desse og erstatte dei med lukke plater: http: //www.swirlflaps.co.uk/buy-now.html

Tar gjerne i mot tips hvis noen har ein komplett motor til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...