Stian Børresen Skrevet August 18, 2012 Share Skrevet August 18, 2012 Skal stikke ut å prøve, så kommer jeg med nærmere info. jeg vet jo at hvis map sensoren ikke får noe trykk så vil jo lite skje, har hatt bensin turboer tidligere så litt snøring har jeg på slikt:) men må se om det er noe logisk uttak noe sted under innsuget der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet August 18, 2012 Share Skrevet August 18, 2012 Da har jeg festet den mapsensor slangen oppunder innsuget. - Dro noe bedre, og er mer villig opp i fart. Der den dabbet av tidligere, 100-120km\t dro den jevnt og fint vidre. Vet ikke om dieselforbruket blir noe høyere med mapsensoren utkoblet (dårligere forbrenning), for jeg syns den var noe dyr i drift på hjemturen etter kjøpet. Det dyselyset forsvant også når slangen ble koblet til så det hadde helt klart en sammenheng:) Hva er org ladetrykk på wg'n og hva er org ladetrykk med alt koblet til som det skal? Kan ikke være store forskjellen kan det virke som. Hvor kan den EGR slangen festes? Det er ingen sted å sette den, noe jeg syns er litt rart. Kan det mangle et T-stykke et sted? Hadde noen kunne tatt et bilde av sin bil så jeg ser hvor den skal stå hadde jeg blitt kjempeglad;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpowerman Skrevet August 19, 2012 Share Skrevet August 19, 2012 Har hatt BMW i mange år nå, men har kjøpt min første dieselutgave nå en E39 525tds 98mod. Men denne må jeg bytte toppakning på. Har skrudd mye opp gjennom livet, men lite diesel... Er dette en jobb man kan gjøre uten en masse spesialvektøy? Hvordan skal registeret/tenninga stilles inn? Mvh Egil-Andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpowerman Skrevet August 19, 2012 Share Skrevet August 19, 2012 Har hatt BMW i mange år nå, men har kjøpt min første dieselutgave nå en E39 525tds 98mod. Men denne må jeg bytte toppakning på. Har skrudd mye opp gjennom livet, men lite diesel... Er dette en jobb man kan gjøre uten en masse spesialvektøy? Hvordan skal registeret/tenninga stilles inn? Mvh Egil-Andre Vil man klare seg med dette settet? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... MW-191464/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sfx Powar Skrevet August 25, 2012 Share Skrevet August 25, 2012 hei, har en 2002 mod 320d med 150hk, chipet med steg 1 fra autopower, ca 180hk og 395nm ifølge autopower, er det noe som kan gjøres for og dra ut enda mer hester av denne motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 25, 2012 Forfatter Share Skrevet August 25, 2012 ja, vår steg 2 eller 3. mpower: nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sfx Powar Skrevet August 25, 2012 Share Skrevet August 25, 2012 ja, vår steg 2 eller 3. mpower: nei hvor mye koster dette og hva innebærer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 25, 2012 Forfatter Share Skrevet August 25, 2012 send mail med standard info om bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArneR Skrevet August 30, 2012 Share Skrevet August 30, 2012 Hei, har lest hele tråden nå (inkludert første siden med avsnittet om M51D25), og fant ingen konkret info om hva som kreves for ombygging av en M52D25 TD til TDS. Jeg er klar over at dette er "almenn kjennskap" og er besvart "mange ganger før", men jeg er ny på BMW, nettopp kjøpt meg en '94 325TD som jeg vil ha litt mer kraft i, for 115hk river ikke akkurat skinnet av pølsa. Dessuten til mitt og dette innleggets forsvar er det nevnt tidligere i tråden at infoen som forklarer dette i detalje muligens forsvant i en serverkrasj. Jeg klarer ihvertfall ikke finne noe konkret håndfast informasjon vedr. dette, hverken her eller ved å søke på google.. Derfor spør jeg her om noen som sitter på fakta kan forklare nøyaktig hva som skiller TD fra TDS bortsett fra skålelager (er det rammelager dere mener med dette forresten?) og mangel på intercooler, og hvordan man går fram. Lommeboka er ganske slank for tiden, så å legge 4-5000,- i chip/powerbox er ikke aktuelt, jeg kommer fra volvo's verden der en trimchip koster fra kr. 600,-. Setter stor pris på svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 30, 2012 Forfatter Share Skrevet August 30, 2012 Du finners ikkert en "trimchip" til 600 til din bil også, men den er ikke noe spesielt bra (mer effekt vil den nok gi). Forskjellen er som du nevner, samt styreenhet. Ikke alle styreenheter passer overens med hverandre, men noen gjør. Dog, jeg kan ta ut like mye fra TD som TDS ved mapping, men da må IC være på plass. Det er også små forskjeller på turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArneR Skrevet August 30, 2012 Share Skrevet August 30, 2012 Det er mulig at en chip til 600,- ikke er optimal, men som du sier: mer effekt vil den gi. Jeg kan skaffe en ecu fra en 525TDS, men siden jeg ikke aner hvilken pumpe den er programmert oppimot, blir det jo litt gambling der da. Intercooler opplegg smir jeg ihop noe greier med en kinacooler og noen rør, så det blir nok greit i så tilfelle. Send meg evt. en pm med pris på en billig chip om du har det å tilby, er ikke ute etter så veldig mye effekt, TDS nivå hadde hjulpet bra på i starten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hæreid Skrevet August 31, 2012 Share Skrevet August 31, 2012 Har ein 525 tdsa e34 94 moddel Men den går ikke som den ska og som den har gjort før Det virker nesten som om du ikke for jitt full gass eller noe. Du trør gassen i båtten og det tar lang tid før det skjer noe. Men når den fyst kommer så er den frisk Noen ide hva det kan være ? Har også problem med at den er vanskelig å starte :-/ må gløde to ganger for og starte den når den er kald. Alle glødepluggene er bytter. Noen som vet hva det skyldes ? Jørgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPVL Skrevet August 31, 2012 Share Skrevet August 31, 2012 Hei, jeg er da på leting etter en E92, nå som lysten for stor og litt mer sportlig bil er stor. Jeg lurer da på om det er noen spesielle årsmodeller osv. som vil bringe ut flere hester? Den ene kriterien er såklart at det er en Dieselbil, helst 320d (eller 325d?). Fikk bekreftet av deg at manuell bare bedre enn automat, men dersom det er en bil med automat, vil du da får ut mindre, vil det koste mer eller hva? Det samme med x-drive. Har det noe å si? Hvis du kunne sette opp noen kriterier som vil gjøre bilen bedre (levetid, effekt, eksos osv.) så ville det vært fint. Ser at du holder til rundt i Rena. Er det noen gang du kommer ned til Oslo området? Det er en tur på 2 timer frem og 2 timer tilbake. Dette er ingen hinder for at jeg ikke kommer til deg altså.. Virker som du kan det du gjør og kundene dine blir svært fornøyde. Pris ogsånt på dette vil også være greit. Ser du har skrevet litt om forskjellige steg, har ikke helt satt meg inn i disse, men du kan nevne de hvis du vil! Tusen tusen takk for hjelpen på forhånd, håper på positive svar. (kan gjerne svares på PM) Hilsen Peter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skiern Skrevet September 3, 2012 Share Skrevet September 3, 2012 Kan noen svare på om det er (utskiftsbart) veivhusventilasjonsfilter på E61 525d LCI? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 4, 2012 Share Skrevet September 4, 2012 Del nr 11. http://bmwfans.info/parts/catalog/E61N/ ... ead_cover/ Ser ut som det samme som på min e39. Vedlikeholdsfritt, var det ikke det da? På min bil så så det veldig fint ut etter ca 60000km ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå