Gå til innhold

BMW dieselmotorer

TRF
 Share

Anbefalte innlegg

må beklage. jeg har ikke m51 selv. bare veldig nyskjerrig her. virket bare litt rat da m21 har en del mindre hk en m51 orginalt. da burde jo m51 eksosen være bedre. jeg ser problemet med og tilpasse turbo. men hva med og lage en adapter? litt porting får man gjort i støpehjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

t3 manifold er ganske mye mer åpen, men de fleste gjør det nok fordi det da er mye enklere å skaffe en turbo som passer. Som du vet har bmw en fantastisk sær 3 boltsflens.

m21 med t3 kommer fra en tid der folk ikke klagde på "turbolag" om man ikke hadde fult ladetrykk fra 1700omdr. Derfor egner den seg greit til hjemmetrim av m51.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg en 2004 BMW 320cd, og er ny med BMW.

Merker at den av og til jager litt på tomgang, og at lysene pulserer i takt med jagingen. Dynamo?

Den driver å "nykker" litt av og til når man holder konstant fart, men dette er sjeldent.

Noen som har vært ut for lignende, og har noen formening? Er det bare å få den inn på diagnose?

Fungerer utmerket ellers, drar godt og bruker lite diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål til TRF Racing:

Har en 2002 E46 330XD 184hk. Denne starter fint når motoren er kald, men starter ikke overhodet når motor er varm. Dette har forverret seg gradvis over ca 1 uke, hvor den begynte å bli tungstartet når varm frem til nå hvor den ikke starter i det hele tatt. Merker at jeg av og til har problemer med å opnå normal driftstemperatur og at denne også når den er normal kan falle litt. Hva kan årsaken til dette være? Ser for meg at jeg må bytte injektorene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...