bjornar-a Skrevet November 10, 2012 Share Skrevet November 10, 2012 Jeg trodde det passet hvis man boret om de øverste hullene? mener og ha lest en tråd om en som brukte m20 grenrør på m51? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 10, 2012 Forfatter Share Skrevet November 10, 2012 Men da passer det ikke. I mitt hode iallefall. Om ikke jeg husker helt feil så stemmer heller ikke portene 100%. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet November 10, 2012 Share Skrevet November 10, 2012 du har jo igrunn rett i det:-) men hvilke andre muligheter har man da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 10, 2012 Forfatter Share Skrevet November 10, 2012 m21 grenrør Etter tips fra forbiss her måtte jeg jo sjekke dette selv, og den passer bolt on. (pre 88 = t3, etter 88 = t25) Evt fra engelsk e34 m51, den har t25 flens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet November 10, 2012 Share Skrevet November 10, 2012 får du dratt så mye mere hk ut av den en den orginale m51 eksosen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 10, 2012 Forfatter Share Skrevet November 10, 2012 hvor er du i dag, og hvor mye ønsker du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet November 10, 2012 Share Skrevet November 10, 2012 må beklage. jeg har ikke m51 selv. bare veldig nyskjerrig her. virket bare litt rat da m21 har en del mindre hk en m51 orginalt. da burde jo m51 eksosen være bedre. jeg ser problemet med og tilpasse turbo. men hva med og lage en adapter? litt porting får man gjort i støpehjernet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 10, 2012 Forfatter Share Skrevet November 10, 2012 t3 manifold er ganske mye mer åpen, men de fleste gjør det nok fordi det da er mye enklere å skaffe en turbo som passer. Som du vet har bmw en fantastisk sær 3 boltsflens. m21 med t3 kommer fra en tid der folk ikke klagde på "turbolag" om man ikke hadde fult ladetrykk fra 1700omdr. Derfor egner den seg greit til hjemmetrim av m51. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet November 10, 2012 Share Skrevet November 10, 2012 du har noen gode poeng der ja Jeg syntes det er veldig morro med sånn informasjon. har lyst til og trimme en diselbil. men bruker for mye penger på min s50 nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 Jeg tripper fortsatt etter videoen av 390 hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 14, 2012 Forfatter Share Skrevet November 14, 2012 Jeg prøvde på det der, og gav opp. Ble bare støy. Men poster mer info når ting begynner å bli ferdig justert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiJack Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Har kjøpt meg en 2004 BMW 320cd, og er ny med BMW. Merker at den av og til jager litt på tomgang, og at lysene pulserer i takt med jagingen. Dynamo? Den driver å "nykker" litt av og til når man holder konstant fart, men dette er sjeldent. Noen som har vært ut for lignende, og har noen formening? Er det bare å få den inn på diagnose? Fungerer utmerket ellers, drar godt og bruker lite diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kickboxer Skrevet November 23, 2012 Share Skrevet November 23, 2012 Spørsmål til TRF Racing: Har en 2002 E46 330XD 184hk. Denne starter fint når motoren er kald, men starter ikke overhodet når motor er varm. Dette har forverret seg gradvis over ca 1 uke, hvor den begynte å bli tungstartet når varm frem til nå hvor den ikke starter i det hele tatt. Merker at jeg av og til har problemer med å opnå normal driftstemperatur og at denne også når den er normal kan falle litt. Hva kan årsaken til dette være? Ser for meg at jeg må bytte injektorene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 23, 2012 Forfatter Share Skrevet November 23, 2012 Sjekk injektorer (indre lekkasje) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet November 23, 2012 Share Skrevet November 23, 2012 Samme problem som jeg hadde på min 2002 530d, og det var indrelekasje..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå