Gå til innhold

Nürburgring tråden

SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er mulig å kjøre med vanlig leiebil på turistkjøringa?

Har bestillt 1-serie fra Sixt og skal være i området en uke i slutten av september og kunne tenkt meg å tatt en dag på ringen i samme slengen.

Tror ikke utleiefirmaet tillater kjøring med deres biler på ringen, ale vanlige bilutleie firmaer er strenge på dette, å de følger med på kameraer i påslippet til banen. Det står sikkert noe om dette i leievilkårene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestillt 1-serie fra Sixt og skal være i området en uke i slutten av september og kunne tenkt meg å tatt en dag på ringen i samme slengen.

Det ville jeg rett og slett ikke tatt sjansen på, for å være ærlig. Men, du kan sikkert, hvis du vil. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på de andre her: Det er nok ikke lurt, i hvert fall ikke hvis du har tenkt å leie bil på et senere tidspunkt også.

Har en kompis som er svartelistet hos et par av utleie selskapene pga av dette.

For han gikk det greit å kjøre, men han fikk klar beskjed når han skulle levere bilen tilbake. [-X

Har også hørt at vaktene ved påslippet har begynt å stoppe de som mistenkes å være vanlige leiebiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største forskjellen på ringen er nok banekunskap og fører ferdigheter.

Alt under 10 min er akseptabelt, under 9 raskt osv nedover.

Neste år skal jeg nedover med e28 på 300 hk, 1300 kilo og r888.

Da er målet 8.30 med meg som sjåfør.

Det er når man har et mål man skal slå at det går galt. Jeg gidder egentlig ikke klokke tiden. Jeg har det akkurat like morro selv om jeg ikke vet hvor fort jeg kjører. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er når man har et mål man skal slå at det går galt. Jeg gidder egentlig ikke klokke tiden. Jeg har det akkurat like morro selv om jeg ikke vet hvor fort jeg kjører. :)

Kloke ord. Selv har jeg ikke tatt tiden en eneste gang, men søstera mi tok tiden en runde uten at jeg visste om det. Hu hadde visst missforstått konseptet med rundetider. "Du brukte litt over 9 minutt."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mer enig. Hvor fort man kjører er jo strengt tatt relativt irrelevant så lenge man har det moro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...