Gå til innhold

Nürburgring tråden

SSM
 Share

Anbefalte innlegg

BMW 528i 8:57 BTG 8)

Imponerende :)

Hvile dekk kjører du på? Jeg har brukt Federal RS-R på e-39`n, men de begynner å bli glatte etter 2-3 runder

Kjører med noen Hankook greier, hehe.. Ikke spesielt bra på tørt, men de var overraskende gode på vått føre!

Tar alltid 10-15 min pause mellom hver runde så dekk og bremser får kjølt seg ned, merker ikke så mye til tap av veigrep da :)

Han ene kompisen min jeg dro sammen med som også kjører E39 hadde Federal RS-R på sin, de satt mye bedre enn mine. Han hadde raskeste tid på 9:31 eller noe, men det er en 523iA.

Anbefaler Hotel Agnesenhof i Barweiler (Ca 5-7km unna Ringen) om dere liker rolige omgivelser og trivelig bevertning!

De fleste ''stamgjestene'' der kjører også Porsche, Ferrari og andre gromme biler 8)

Hotellet er veldig fint og koselig, høy standard på rommene og muligheter for god middag :)

Hotel An der Nordschleife er også veldig bra, hvis du kun er interessert i et sted å sove.

Der har du også tilgang på garasje + at hotellet ligger rett ved siden av banen slik at man våkner til snerret av bilene som suser forbi :)

De serverer veldig god frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å finne en dato og pris som passer, melde seg på og overføre Euros http://www.nuerburgring.de/en/events/motorsports-events/all-events.html

http://www.rent-racecar.de/english/trackdays/index.html

På noen track days kan det også være tillatt med uregistrerte løpsbiler, det kan gi noen overraskelser når de plutselig kommer på inner`n med slicks :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farten inn i område hvor civicen dro av er relativt høy og! Ofte glatt der og har jeg funnet ut

Dette var søndags morran ca kl 09 og det var bare tørt i ideal sporet gjennom Fuchsröhre, og fortsatt bløtt på sidene. Det ser ut på filmen som om han kjører ballong spor, havner ut i det bløte og får skrens over toppen.

Vi var første bil gjennom porten 08:00( 8) ) og allerede på andre runden 10 minutter senere stod første bil i rekkverket og første avstegning ca kl 09 når Civicen dro av.

Totalt 8 separate avstegninger i løpet av dagen...

http://bridgetogantry.com/2/index.php/h ... erburgring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farten inn i område hvor civicen dro av er relativt høy og! Ofte glatt der og har jeg funnet ut

Dette var søndags morran ca kl 09 og det var bare tørt i ideal sporet gjennom Fuchsröhre, og fortsatt bløtt på sidene. Det ser ut på filmen som om han kjører ballong spor, havner ut i det bløte og får skrens over toppen.

Vi var første bil gjennom porten 08:00( 8) ) og allerede på andre runden 10 minutter senere stod første bil i rekkverket og første avstegning ca kl 09 når Civicen dro av.

Totalt 8 separate avstegninger i løpet av dagen...

http://bridgetogantry.com/2/index.php/h ... erburgring

Utrolig bra at dere skriver om dette, så vi andre som ikke har kjørt der så mye kan lære litt :)

Er nok lurt å ta én runde med halv gass for å få status på banen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjørt mye der jeg heller, men fikk et par tilbud akkurat i område der. Vi var ganske "heldige" når det gjaldt været (for å lære banen). Det vekslet mellom regn og sol, og akkurat derfor fikk vi erfare hvor på banen det tørker, og hvor det er semi-vått. Det er et par steder det ikke tørker opp før etter lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint med 206km/t (GPS) med Swift i Fuchsröhre, hvertfall når det er tørt. ;)

Men det er skikkelig uggent der når det er fuktig.

Hadde rundt 210-215 på meteret der selv i E39en (ca 205 på GPS).

Slapp kun såvidt opp gassen gjennom svingen.

Man skal ha respekt for den banen på vått føre, fikk meg 2 runder på øsregn og dette var meget lærerikt og ikke minst spennende. Synes faktisk det ikke var noen stor nedtur kontra tørt!

Helt klart utfordrende når man går fra understyring til kontrollert overstyring på 3.gir ut av feks Ex-muhle og Bergwerk.

Hadde en 911 bak meg ut av Exmuhle som fikk en "uventet" sladd.

Han fikk mye å gjøre i de påfølgende kontrasladdene, hehe. Etter det holdt han seg bak meg hele runden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...