Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Off.......nei nei nei.....klarer bare ikke utseende til desse...det er et eller anna med de hovedlyktene,samt bakenden blir for stutt liksom,klumpete... #-o

Men har sikla på de gamle 911 og lignende,DET er mer min smak :wink:

Skrevet
Dilemma.... Vurderer nesten å bytte E30`n i "Mess" sin Skyline :(

Banebil som bruks/familiebil? :)

Skrevet
Skal man først ha en Porsche fra 964 perioden er det den fenomenale 928 GTS man skal gå for. Dette er Panameras historiske og ideologiske forgjenger. Modellen har en V8 motor på 5397 cm3 som uten tvangsforing yter 350 HK ved 5700 rpm og 500 Nm ved 4250 rpm. Porsches ytelsestall er iht. kjennere alt for konservative... det reelle antall hestekrefter er ca. 400 HK. 0-100 Km/t klarer 928 GTS på 5 sekunder og topphastigheten er ca. 290 Km/t.

Jeg hadde i 1985/86 en Porsche 928 S... altså en litt eldre variant av 928 modellen. V8 motoren var den gangen på 4664 cm3 og ytet 300 HK ved 5900 rpm og 380 Nm ved 4500 rpm. 0-100 Km/t gikk løs på rundt 5,5 sekunder og topphastigheten var ca. 265 Km/t.

Porsche 928 GTS

hqgfoh2rlz3l0af3707j.jpg

Stygg som fy! :) Drømmer selv om en 964 turbo. Den og 959 deler plass som #1 på porschlista mi. :)

Noen har et større behov for oppmerkssomhet enn andre Zibiririri. Dust?

Skrevet
Off.......nei nei nei.....klarer bare ikke utseende til desse...det er et eller anna med de hovedlyktene,samt bakenden blir for stutt liksom,klumpete... #-o

Men har sikla på de gamle 911 og lignende,DET er mer min smak :wink:

Jeg har ingen problemer med denne bakenden. 928 har også kvaliteter som 50:50 vektfordeling, passiv medstyrende bakaksel og ble som standard levert med differensialsperre. 928 hadde også markedets beste standardmonterte bremser i hele modellens levetid som var nesten 20 år.

ox9cfqqahyrhh2kawh0j.jpg

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...