Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så 1992 modell skal være uten vanos altså. Da skal motoren egentlig dra en del bedre på turtall og ikke være så bunnsterk? Siden den var så daff, hva kan være logisk at må byttes? Fikk litt følelsen av at luftfilter eller noe kunne være litt tett. Føltes som den bare ikke orka mer liksom.

Skrevet
Er 4k en grei pris for 4hjulskontroll, lysjustering + bytte av 1 stk hjullager bak på en E36? Hjullageret har jeg fra før.

Var på Sulland i Hamar, de skulle ha over 4k for kun hjullageret + montering :shock:

Legger du på en tusing til + registrering kan du kjøpe Renaulten til moren min og heller ta all denne skruingen til sommeren når det er varmt i været igjen. :-D

(BTW - BMW skal ha ca 4-5000 for hjulkontroll og litt tilhørende småskruing på E39 også, så det høres ikke ille ut)

Skrevet
Er 4k en grei pris for 4hjulskontroll, lysjustering + bytte av 1 stk hjullager bak på en E36? Hjullageret har jeg fra før.

Var på Sulland i Hamar, de skulle ha over 4k for kun hjullageret + montering :shock:

Syntes prisen var grei, bare 4 hjulskontrollen koster jo 1500 kr 2500 kr for skifte hjullager og justere lysene er jo forsovit greit, men da er ikke hjullageret med?

Skrevet
Prøvekjørte en E34 520i igår, med M50B20. Hvordan ser man forskjellen på med og uten vanos? Følte bilen var rimelig daff egentlig, dro jo ut gearene, men var liksom veldig lite villig og den dro ikke noe bedre når man kom til 3500 rpm og oppover, var bare helt jevnt drag. Kan det f.eks være luftfilter eller innsug som er ganske tett som kan være grunnen også?

Han sa i tillegg at bilen ikke hadde ABS. Er en 92-modell. Fikk man E34 uten?

Vanos kom i 1993 og jeg kan ikke forestille meg at E34 kom uten ABS bremser.

Sikker på det? Min 1991 mod hadde vanos? :D

Skrevet
Prøvekjørte en E34 520i igår, med M50B20. Hvordan ser man forskjellen på med og uten vanos? Følte bilen var rimelig daff egentlig, dro jo ut gearene, men var liksom veldig lite villig og den dro ikke noe bedre når man kom til 3500 rpm og oppover, var bare helt jevnt drag. Kan det f.eks være luftfilter eller innsug som er ganske tett som kan være grunnen også?

Når det gjelder E34 520 så er dette en svært lat bil.. Samtidig er den ganske jevn i turtallsregisteret, er ikke noe kick som det er i de gamle motorene som virkelig begynner å dra på 4500 :P

Alt i alt en ganske kjedelig bil å kjøre har prøvekjørt et par slike.

Skrevet

Er det så stor forskjell på M50 og M52 altså? Min E39 med M52B20 akselererer ikke jevnt i turtallsregisteret, den er helt daff på bunnen og den skyver vesentlig bedre oppover etter 4500... Det er vel egentlig først da det skjer noe.

Skrevet

Vanos kom i 1993 og jeg kan ikke forestille meg at E34 kom uten ABS bremser.

Det er jo veldig interessant iom. at BMW selv sier at Vanos ble introdusert i 1992. Jeg er usikker på om dette skjedde før eller etter september måned (som har betydning for om vi snakker om 1992 modell eller 1993 modell), men trolig handler det om en overlapping på et par måneder.

Skrevet

Det er jo veldig interessant iom. at BMW selv sier at Vanos ble introdusert i 1992. Jeg er usikker på om dette skjedde før eller etter september måned (som har betydning for om vi snakker om 1992 modell eller 1993 modell), men trolig handler det om en overlapping på et par måneder.

Fra Sept 1992 ..

Skrevet

Fra Sept 1992 ..

Ergo snakker vi om at Vanos finnes fom. 1993 modeller.

Skrevet
Haug, er du som driver og råner rundt i Hamar i cab ja, deg har jeg sett noen ganger :)

Ja det er han! ofte med 7 jenter in the back seat :D Også har han ofte på seg Indiana Jones hatten sin. (Dress to impress).

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...