Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Skal ikke ha noe vankel :P supra er tingen :)

Neineinei.. Wankel er tøffest av alt.. Finnes ikke tvil om at jeg skal bygge 4rotor..

Wankel er jævlig gromt! Megakult lydbilde 8) Synd at det er så lite holdbart, krever jo overhalinger ved hver 40k kjørte kilometer :roll:

13950_225210076356_532211356_4657488_6594262_n.jpg

Skrevet

supra er mere holdbart, å med min kjøring så trengs det ! får ringe Moen i morra å høre ;)

Skrevet

Neineinei.. Wankel er tøffest av alt.. Finnes ikke tvil om at jeg skal bygge 4rotor..

Wankel er jævlig gromt! Megakult lydbilde 8) Synd at det er så lite holdbart, krever jo overhalinger ved hver 40k kjørte kilometer :roll:

Si det innpå Mazda-forumet og du vil bli ledd av. Problemet er ofte at det er helt annerledes å trimme en wankel. Helt andre verdier på alt som er. Må ha spesifikke dyser og plugger for at man skal kunne kjøre driftsikkert.

Apexene slites jo uansett, men det vanlig med normal kjøring er rundt 120.000km. Med banekjøring kan du vel regne med 60.000km-80.000km før disse må byttes. Kommer an på hvor godt bilen er mappet og satt opp. Er ikke dyrt for apexer heller, er bare at du må splitte motorene for å skifte de.

Men helt klart. Kan ikke pushe 5-600hk like lett i en wankel som i en så god motor som 2jz.

Skrevet

Det er på grensa til svada.. Kjøpte min første wankelbil i -88. En RX2 med 12a som var kjørt 130k ca da og den virka og virka... Er med de som med alle andre mekaniske ting, behandler du de som de skal så virker de..

Skrevet

Men helt klart. Kan ikke pushe 5-600hk like lett i en wankel som i en så god motor som 2jz.

Har vært mye inne på Mazda forumet og er fult klar over det du sier ;)

Men nettopp, det du skriver her var det jeg tenkte på, funker ikke like bra og hente 5-600hk utav en wankel, da slites det fort..

Det er på grensa til svada.. Kjøpte min første wankelbil i -88. En RX2 med 12a som var kjørt 130k ca da og den virka og virka... Er med de som med alle andre mekaniske ting, behandler du de som de skal så virker de..

Har også hatt Wankelbil, en Fd3s med 120k på telleren, ikke mer enn et par dager da..(bildet over her)

Den var benka til 400hk i motor og var så og si original, uten om forsterka apexer og et singelturbo oppsett.. Den har vel nå blitt kjørt slik i 40k uten problemer

Men det jeg mente var at skal man virkelig dra hester utav en wankel så er ikke det mest holdbart..

Skrevet

får frysninger ! :)

Har nettopp skaffa meg en alpinahvit e36 coupe, men den har appelsinhud i lakken ! er det mulig å rubbe ned eller må jeg belage meg på pusse ned å lakke opp igjen ? :) noen som kan anbefale rubbing isåfall ?

Skrevet
får frysninger ! :)

Har nettopp skaffa meg en alpinahvit e36 coupe, men den har appelsinhud i lakken ! er det mulig å rubbe ned eller må jeg belage meg på pusse ned å lakke opp igjen ? :) noen som kan anbefale rubbing isåfall ?

tror du må pusse og lakke ja.. den ble jo lakkert sånn, så da er det dårlig lakke jobb ;)

Skrevet

Fjeld / Rubling: Hvis det er girkassefeste som er slitt på bilen min, noe som kan stemme mtp symptomer. Er det noe jeg bør skifte snarest? Ettersom jeg forstod ut av et engelsk forum var det kun irriterende for den som la merke til det og ellers ganske ufarlig. Stemmer det?

Skrevet

Tok på meg kjærring arbeid i dagtidlig. lille gutt skulle absolutt opp tidlig, så da var de bare å vaske å rydde huset ! hva annet kan man gjøre? sitte på ræva?! Ellerstakk..

Skrevet
Tok på meg kjærring arbeid i dagtidlig. lille gutt skulle absolutt opp tidlig, så da var de bare å vaske å rydde huset ! hva annet kan man gjøre? sitte på ræva?! Ellerstakk..

Ingen som dømmer deg her... :roll:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...