Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Appropos Kvivsvegen, så poppa denne opp på facebook for noen timer siden. Sprekt gjort av ordførerene å stille opp, men det er likevell noe av det flaueste jeg har sett :P

Skrevet

Nei det er ikke det, også er det bare at at jobben min består ikke bare av å selge fliser men også total pakker. F eks et leilighetsbygg med 40 boenheter, ett butikklokale eller ett par gater i sentrum som skal brosteinlegges. Alt dette i tillegg til at man er salgsleder og skal holde styr på månedsbudsjetter, inntjening, salgkampanjer og en årlig omsetning på 25 mill.... :roll:

Likevel..overtid klarer jeg meg uten :D

Tror du har blitt lurt og må kreve høyere lønn, for den stillingsbeskrivelsen du kommer med er en butikksjef/daglig leder, ikke en salgssjef.

Forøvrig så antar jeg at et respektert firma som Megaflis har et godt intraweb system som automatiserer de fleste arbeidsoppgavene som er beskrevet, og at det meste av tall kommer direkte fra høyere instanser?

Forøvrig så spiller det ingen rolle om du skal selge flis til Ola og Kari som skal flislegge badet, eller til Arendal kommune som skal legge brostein, er de samme enkle regnereglene som gjelder for begge. Kvantumsrabbat og slikt må vel gjennom også, og det er noe jeg har lurt litt på.. om dere opererer med kvantumsrabbat, er den statisk over et visst antall fliser, eller stiger den proporsjonalt med antallet fliser?

Appropos Kvivsvegen, så poppa denne opp på facebook for noen timer siden. Sprekt gjort av ordførerene å stille opp, men det er likevell noe av det flaueste jeg har sett :P

Så den jeg også, og jeg synes det rett og slett blir for dumt og pinlig :lol:

Må vel ta å kjøre en liten tur gjennom kviven til neste helg såpass man får se "what all the fuzz is about". Vet hvertfall at de totalt har ødelagt det koslige landlige landskapet der man kjører hjem til besteforeldra mine.. Det ser nå ut som e6 midt i tykkeste oslobygda.. flotte veier å kjøre på, men alle minnene med besøk av besteforeldra oppgjennom årene... det blir aldri helt det samme nå :(

Skrevet

Voldsomt så "nedtrakking" det skulle være på enkeltpersoner her da...

Har ikke sett at Fredrik90 har snakket nedlatende til noen av dere andre. Men virker for meg at han må jevnlig forsvare seg mot nedlatende kommentarer fra flere andre.

Joda, han har nevnt bilen og motoreffekten mange ganger. Og om det er sant at han har de hk han hevder bryr jeg meg fint lite om.

Det bør selvfølgelig også være lov å tvile på effekten og diskutere det, men hvorfor skal det gå utover Fredrik sin arbeidssituasjon, stilling, firma privatliv osv?

Må da være lov å skryte av bilen sin på et BMW forum uten å bli hakket på.

En ting er jeg sikker på, og det er at bilen går godt om den er original eller ei....

Kan vi ikke heller være venner?

:moroklem:

Skrevet
Voldsomt så "nedtrakking" det skulle være på enkeltpersoner her da...

Har ikke sett at Fredrik90 har snakket nedlatende til noen av dere andre. Men virker for meg at han må jevnlig forsvare seg mot nedlatende kommentarer fra flere andre.

Joda, han har nevnt bilen og motoreffekten mange ganger. Og om det er sant at han har de hk han hevder bryr jeg meg fint lite om.

Det bør selvfølgelig også være lov å tvile på effekten og diskutere det, men hvorfor skal det gå utover Fredrik sin arbeidssituasjon, stilling, firma privatliv osv?

Må da være lov å skryte av bilen sin på et BMW forum uten å bli hakket på.

En ting er jeg sikker på, og det er at bilen går godt om den er original eller ei....

Kan vi ikke heller være venner?

:moroklem:

:applause:

Skrevet

Tror du har blitt lurt og må kreve høyere lønn, for den stillingsbeskrivelsen du kommer med er en butikksjef/daglig leder, ikke en salgssjef.

Forøvrig så antar jeg at et respektert firma som Megaflis har et godt intraweb system som automatiserer de fleste arbeidsoppgavene som er beskrevet, og at det meste av tall kommer direkte fra høyere instanser?

Forøvrig så spiller det ingen rolle om du skal selge flis til Ola og Kari som skal flislegge badet, eller til Arendal kommune som skal legge brostein, er de samme enkle regnereglene som gjelder for begge. Kvantumsrabbat og slikt må vel gjennom også, og det er noe jeg har lurt litt på.. om dere opererer med kvantumsrabbat, er den statisk over et visst antall fliser, eller stiger den proporsjonalt med antallet fliser?

Jeg gikk inn i denne stillingen nå i April i år så det er nok litt tidlig å kreve høyere lønn ennå :roll: Vi har våre salgsprovisjoner og kvantumsrabatter men på vilken måte dette regnes ut er noe som inngår under taushetsplikten er hver ansatt har, og kan ikke gå nærmere inn på det.

Hvis du skal fortsett din personlige ( og uprovoserte) vendetta mot meg så ta det på PM. Nå dreier du inn på private forhold og det er noe jeg ikke ønsker å brette ut for offentligheten.

Takker forøvrig for støtten Roger :D

Skrevet

Det er åpenbart ingen fordel å hete Fredrik her inne. Heter man Fredrik blir man hurtig forumets prügelknabe (prylegutt/syndebukk). Noen skal man jo mobbe og da kan man like gjerne begynne med de som heter Fredrik... :roll:

Fra spøk til alvor. Dette er virkelig en uting på et forum som bimmers og vi bør kunne forlange av hverandre at vi klarer å holde oss i skinnet selv om vi befinner seg i en relativ anonym tilværelse bak tastaturet på internettet. Det er lov å bruke hodet før man trykker på OK knappen og poster et innlegg.

Jeg har et bestemt inntrykk av at min navnebror, i likhet med meg selv, ikke tar seg personlig nær av mobbingen. Fredrik tåler en støyt og kan svare for seg. Interessant nok er det ofte andre forumbrukere som tar seg mer nær av den dårlige stemningen mobbingen skaper i forumet. Dette er etter min mening tankevekkende og bør absolutt være noe å tenke på når man skriver her inne. Husk også at det er moderatorene som bestemmer hva som er tillatt å skrive om her inne... :)

Skrevet

Innbytte er mulig fikk jeg av bilfirmaet som selger x5'n.. Det som bekymrer meg litt er forbruket på en 3.0iA bensin. Noen som har erfaring med 3liter bensin x5? Høres ut som et bensinsluk for meg... Er det det?

Skrevet
Innbytte er mulig fikk jeg av bilfirmaet som selger x5'n.. Det som bekymrer meg litt er forbruket på en 3.0iA bensin. Noen som har erfaring med 3liter bensin x5? Høres ut som et bensinsluk for meg... Er det det?

BMW sier gjennomsnitlig rundt 1,30 liter/mil ved blandet kjøring (E53). Regn med minst 1,5 liter/mil i Norge.

Skrevet

Utfordringen er ikke X5 (E53) som sådan, men kombinasjonen med M54B30 motoren. Altså en tung bil (ca. 2100 Kg) i kombinasjon med en relativt momentsvak bensinmotor (maksimalt 300 Nm ved 3500 rpm). Motoren er sterk nok med sine 231 HK, men skal piskes for yte tilstrekkelig i forhold til de mange kiloene den skal flytte på. Slikt koster i form av drivstoff og det ser man tydelig når BMW antyder hele 1,28 liter/mil som mest optimistisk.

Din Volvo V50 er et fullstendig motsatt konsept. Den er relativt liten/lett og har en liten moderne økonomisk dieselmotor (R4). Slikt betaler seg når det gjelder drivstofforbruket. Et kompromiss er naturligvis X5 3.0d. Så snakker vi om et gjennomsnitlig drivstofforbruk (diesel) på 0,86 liter/mil ved blandet kjøring istedenfor... :)

Skrevet

Blir tur til stryn imorgen istedet.. orket ikke idag.. Er Oslo maraton i oslo idag...fyfaen så irriterende... 9/10 av hovedveiene inne i sentrum er avsperret..tror ikke jeg har brytet så mange trafikkregler på en dag noen gang..

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...