Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp.. Veldig små overtredelser fører til 2 prikker.. Det holder med litt "uflaks" 4 ganger og man er uten lappen, uten egentlig ha gjort noe særlig farlig/stygt bak rattet en eneste gang. Og det er jo desverre en kjennsgjerning at politiet av og til stiller seg opp på litt teite plasser der "alle" drar på ekstra fordi folk flest føler forholdene ligger til rette for det.. Om man blir tatt ved sida av en barneskole rundt 2-3tida har man ikke mye å klage over, men rett før en 80-sone med midtdeler og lite sideveier kan man føle seg lurt omtrent.

I Bergen stiller de seg ofte opp 300 meter etter en rundkjøring, der det er EN avkjørsel, 2 felt i samme retning, 60sone som går over til 80-sone. De aller aller fleste går rett til 80 etter rundkjøringen, for det er vanskelig å forestille seg hva argumentasjonen skal være for de 3-400 metrene med 60-sone. Så der sanker de nok greit med kroner de gangene de står der. Ja, man har brutt loven litt ved å gjøre som man gjør, men skal man altså kunne miste lappen på det tullet fordi man havner i den kontrollen 4 ganger på vei til jobb?

Jaja, vi har det vel greit sånn ellers her i landet..

Skrevet

Så det var en I8 ja, lurte litt på hva slags bil det var. Mange som blir fristet til å prøve toppfarten på den "sørlandske autobahn" ;)

Hehe ja det vet jeg alt om. Har ikke vært RIKTIG så høyt oppe, men turer til Oslo - Arendal på godt under normert tid med både 911`en og M3en har skjedd ja ;)

Skrevet

Hehe ja det vet jeg alt om. Har ikke vært RIKTIG så høyt oppe, men turer til Oslo - Arendal på godt under normert tid med både 911`en og M3en har skjedd ja ;)

Hehe, ja det gikk godt unna for oss også en gang vi var seint ute til å rekke Kiel ferga, tror vi kjørte fra Arendal til Oslo på 2,5 timer. Fattern først i dems bil og jeg etter med dama i E39en som jeg hadde da ;)

Onkelen min kjørte en del taxi før på 80 tallet og da hadde sjåførene en liten intern konkurranse seg imellom om hvem som kjørte fortest tilbake fra Oslo hvis de hadde hatt en tur bort dit. Var alltid nattestid og lite trafikk men tror han fortalte at de raskeste klarte det på rundt 3 timer, og dette var før motorveinettet ble bygd ut. En vanlig tur til Oslo ifra Arendal tok godt og vel 5 timer den gangen :)

Skrevet

Mye folk i Flisa's gater også noen BMWer, var et par litt nyere svarte pene. Også to E30r en rød og en grå. Lurer på om den grå ikke er her på forumet, den røde vet jeg hvem er fra før så den er det ikke like farlig med :)

Jeg kjørte en sølvgrå e30 touring... vet ikke om det var den du mente, for den er ikke veldig pen :P haha

Kjørte på bana igår også, det ga absolutt mersmak :D

Skrevet

Nettopp.. Veldig små overtredelser fører til 2 prikker.. Det holder med litt "uflaks" 4 ganger og man er uten lappen, uten egentlig ha gjort noe særlig farlig/stygt bak rattet en eneste gang. Og det er jo desverre en kjennsgjerning at politiet av og til stiller seg opp på litt teite plasser der "alle" drar på ekstra fordi folk flest føler forholdene ligger til rette for det.. Om man blir tatt ved sida av en barneskole rundt 2-3tida har man ikke mye å klage over, men rett før en 80-sone med midtdeler og lite sideveier kan man føle seg lurt omtrent.

I Bergen stiller de seg ofte opp 300 meter etter en rundkjøring, der det er EN avkjørsel, 2 felt i samme retning, 60sone som går over til 80-sone. De aller aller fleste går rett til 80 etter rundkjøringen, for det er vanskelig å forestille seg hva argumentasjonen skal være for de 3-400 metrene med 60-sone. Så der sanker de nok greit med kroner de gangene de står der. Ja, man har brutt loven litt ved å gjøre som man gjør, men skal man altså kunne miste lappen på det tullet fordi man havner i den kontrollen 4 ganger på vei til jobb?

Jaja, vi har det vel greit sånn ellers her i landet..

Helt enig. Ble selv tatt første gang på et sted der "alle" kjører i 80 uansett vær og vind, det var solskinn og pent, og jeg hadde kjørt der hver dag. En mann i refleksvest som vinker.. jaja, det er jo veiarbeid her... men nei. Det var snuten, 4 prikker og målt til 75 i 60. Hadde det ikke vært for p®ikksystemet, hadde jeg hatt to i stedet for fire. Andre gangen var en fotoboks, lav sol midt i trynet, jeg la ikke merke til at det blinka engang, 4 prikker til og brev i posten en uke etterpå :P Kjedelig tid, heldigvis var jeg ikke avhengig av bil den tida! :P

Skrevet

I prøvetida er det dobbelt opp.. Grei tanke, men funker dårlig i praksis, når to filleovertredelser gjør at man mister lappen mister man vel samtidig respekt for de som finner på dette tullet..

Skrevet

Sjelden de krever at man må betale for det, så lenge det kommer inn igjen så det er nok bare å slappe av asså... Jeg bruker de stadig som "kjøleskap" og lagrer de andre tingene utenfor i mens.

Når dwt hadde brent i leiligheten jeg bodde i for noen år siden bodde jeg tre mnd på hotell. Der var det sensor å ikke f om jeg kunne ta ut der inni for så og lagre eget
Skrevet

I prøvetida er det dobbelt opp.. Grei tanke, men funker dårlig i praksis, når to filleovertredelser gjør at man mister lappen mister man vel samtidig respekt for de som finner på dette tullet..

Å ja. Mange med uflaks her? Jeg har kjørt fartsgrensa + moms i 10+ år og kun fått bot gjennom fotoboks en gang, for typ 5-10 over, og da prøvde jeg å følge fartsgrensa pga folk i bilen!

Går vel egentlig rundt og venter på å min første bot, men så langt har jeg tydeligvis litt mer flaks enn mange andre her :P

Så mistenksomt få fotobokser på vei oppover, kanskje vanker det noe i posten nå, hadde vært typisk :P

Skrevet

Jeg kjørte en sølvgrå e30 touring... vet ikke om det var den du mente, for den er ikke veldig pen :P haha

Kjørte på bana igår også, det ga absolutt mersmak :D

Nei det var ikke den, du som hadde parkert inn mot veggen på det store bygget ved parkeringa med mest folk på? Veggen mot vegen. Var en sedan jeg mente :)

Skrevet

Nei det var ikke den, du som hadde parkert inn mot veggen på det store bygget ved parkeringa med mest folk på? Veggen mot vegen. Var en sedan jeg mente :)

Jepp! Det var meg :P ja, okei... var det jeg regna med :lol:
Skrevet

Den billigste BMWen med rekkesekser er F30 330d til 616 500,- mens den billigste BMWen med bensin sekser er M135I 3-dørs til 706 400,- :) Den billigste BMWen med V8er er F10 550I til 1,197 000,-.... Har lekt meg litt med konfiguratoren på BMW.no og ble litt overrasket over hvor dyrt det er med ny og godt motorisert BMW, eneste som overrasket meg positivt var nye M3 til 1,124 000,- (Billigere enn 550I) og M5 til 1 690 000,-. Disse to trodde jeg var langt dyrere ;)

Dyrt å kjøpe skikkelig ny BMW med andre ord :P

Skrevet

Spørsmålet er om man trenger en 5-serie nå som 3-serien har blitt voksen. Er man ute etter en kompakt BMW er 1-serien derfor nesten bedre egnet enn en 3-serie. Min påstand er at man idag ikke bør se seg blind på modellbetegnelsene. På den måten kan man også spare ganske mange penger eller få en bedre motorisert BMW... :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...