Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Om du skal kjøpe w123 så er jeg supermann på det :P Sjekk om den ruster i gulvet (er dobbelt gulv på den)...utenom det er det udødelighets maskin :P Godt balansert på snøen, tung, så den holder seg fint der du vil den skal peke rumpa...

I likhet med de fleste andre større europeiske bilene fra 70 og 80-tallet er faktisk ikke sedanmodellene av W123 spesielt tunge. 230E veier f.eks rundt 1350 Kg og dette er rundt 100 Kg mindre enn en E46 318i Touring... sånn bare for å sette vekten i et perspektiv. W123 T-modellene veier til gjengjeld ca. 50 Kg mer enn E46 318i Touring og det kan man nok karakterisere som relativt tungt.

W124 veier omtrent det samme som W123... på nær 4MATIC modellene. De er virkelig tunge i forhold til tilsvarende store biler fra 80-tallet... 1750 Kg eller mer. Selv en E300 4MATIC med rekkesekseren på 2960 cm3 som yter 180 HK ble virkelig hemmet av den høye vekten. 0-100 Km/t på rundt 10 sekunder og et gjennomsnitlig bensinforbruk ved blandet kjøring på ca. 1,2 liter/mil bekrefter dette.

Skrevet

har kjørt en alpina b12.. 5,7l pansret bil.. går i nes. men maaaaaange år sia den var reg... i hovedsak svensk, men tatt inn til norge for 15 år sia el no..

Skrevet
å sultestreike i Kongo har vel like stor gjennomslagskraft som å kjøpe en volvo 240 og tro du skiller deg ut på Jessheim..

Hehehe... jeg tenkte faktisk nogenlunde den samme tanken da jeg leste denne nyheten... :lol:

Skrevet

Det ble ingen w123 300td : /

Bilen var litt over middels rusten, samt at den lakk inn vann ved bakrute på bakluka.

Så jeg skal se på en e260 w124 etterpå. Er en sedan, tror muligens det blir handel da den ser veldig pen ut :)

Den ligger ikke på finn eller noe, er faren til en bekjent som skal selge :P

Skrevet

Bilen var litt over middels rusten, samt at den lakk inn vann ved bakrute på bakluka.

Så jeg skal se på en e260 w124 etterpå. Er en sedan, tror muligens det blir handel da den ser veldig pen ut :)

Akkurat W124 260E er faktisk en interessant modell med tanke på antall produserte biler. Det ble totalt produsert 2583470 stk. W124. Av dette var 2058777 stk. alminnelige sedaner og kun 154391 stk. 260E.

Modellen falt litt mellom to stoler i forhold til 230E og 300E. Årsaken var et for lite dreiemoment for høyt opp i turtallsregisteret. Dette medførte et for høyt drivstofforbruk. 230E ytet maksimalt 198 Nm ved 3500 rpm. 300E ytet maksimalt 255 Nm ved 4400 rpm, mens 260E kun ytet maksimalt 220 Nm ved relativt høye 4600 rpm. I praksis var derfor 260E ikke stort hurtigere enn 230E og når 230E samtidig hadde et lavere drivstofforbruk var valget ikke vanskelig for de aller fleste.

Skrevet

Hva skal du med E34'en da?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...