Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27225190&WT.ac=relevant_ads

Uff, nesten så man må le av hvor optimist enkelte er :)

Han prøver seg sikkert fordi 1995 var siste produksjonsår for modellen selv om W124 faktisk ble produsert tom. året etter. Som jeg har vært inne på i en annen sammenheng er 4MATIC variantene håpløst tunge. I dette tilfellet hele 1720 Kg uten ekstrautstyr som f.eks soltak. 0-100 Km/t går derfor løs på imponerende 12,8 sekunder. Dieselforbruket ligger således også i den tunge enden med et realistisk gjennomsnitlig forbruk ved blandet kjøring i området rundt 0,85 liter/mil. Tiden har dessverre løpt fra disse gamle mesterverkene.

Skrevet
Nesten så man skal importere bensin....

Enig... det er fysisk vondt å se hvor stor kjøpekraft man egentlig har som nordmann - OM man hadde levd i et annet land.

Skal man begynne med bensinsmugling må man ha gode lagringsfasiliteter, som sist gang jeg regnet på det kom til godt over 150 000kr med ventilasjon, drenering og brannvern. Samt at det er strengt ulovlig å oppbevare mer enn x-antall liter bensin uten løyve.

Skrevet

Det er jo ikke nødvendig... bensin finnes det nok av i Norge. Det er avgiftene som er utfordringen og de kommer du ikke utenom med mindre du vil holde på med noe ulovlig. I denne sammenhengen er det verdt å tenke på at avgifter, mva, skatt etc. finansierer store deler av velferden i Norge. Ikke kun direkte, men også indirekte i form av inntektsutjevningen. Et kjennetegn ved landene på listen til Erik89 er ekstreme forskjeller på fattige og rike. En nogenlunde rettferdig fordeling av godene er også velferd.

Du bør ta deg tid til å lese denne artikkelen. Den er temmelig interessant i denne sammenhengen.

http://www.dagbladet.no/2011/08/30/kult ... /17881148/

Sant nok, men igjen så er Saudi Arabia et olje land slik som Norge. De selger uten avgifter osv, sier ikke at Norge skal gjøre dette, men ihvertfall få ned prisen litt hadde vært fint!

De hadde en bensinaksjon ved telemarksporten idag, fra 15:00 - 17:00 kosta bensinen KUN 10.32kr..Om det bare hadde vært vanlig pris så hadde jeg hoppa i taket :P

Skrevet
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27225190&WT.ac=relevant_ads

Uff, nesten så man må le av hvor optimist enkelte er :)

Han prøver seg sikkert fordi 1995 var siste produksjonsår for modellen selv om W124 faktisk ble produsert tom. året etter. Som jeg har vært inne på i en annen sammenheng er 4MATIC variantene håpløst tunge. I dette tilfellet hele 1720 Kg uten ekstrautstyr som f.eks soltak. 0-100 Km/t går derfor løs på imponerende 12,8 sekunder. Dieselforbruket ligger således også i den tunge enden med et realistisk gjennomsnitlig forbruk ved blandet kjøring i området rundt 0,85 liter/mil. Tiden har dessverre løpt fra disse gamle mesterverkene.

Hehe, litt optimist ja. Man får nesten en 2004 E46 330XD Touring til samme prisen, en bil som er fullstendig overlegen den kjerra der på samtlige områder, bortsett fra kanskje bagasjeromsplass...

Apropos slike Mercedes, jeg har hatt en 1996 modell W210 E300D. Det må ha vært verdens tregeste bil, eller rettere sagt, tanks med hjul :) 90-talls dieselmotor uten turbo og supertreg automatgirkasse! Fytti... Jeg blir rett og slett flau og redd når jeg tenker på hvordan jeg tok forbikjøringer med den gamlingen på nord-vestlandets veier, forbi trege campingbiler... 19-20 år og fortsatt umoden... Hohoho... Skylder de turist-Nederlenderne en god unnskyldning egentlig, for jeg skremte dritten ut av fler på den tiden :lol: Komforten var god, driftsikkerheten var helt sinnsyk (min hadde kjørt 700.000 km. og ville klart et par hundre til, men brodern kræsja den en dag...) men det var også alt. Mørkeblå interiør i mørkeblå bil... Pinglete 15" alu-felger...

Men jeg husker at jeg klarte å lære å presse den bilen ganske bra etterhvert. Pressa den til kanskje 9/10 av og til hvis jeg hadde veldig dårlig tid.

En gang måtte girkassen overhales, og det kostet rundt 10.000 kr. En annen gang fikk den vannlekkasje og en eller annen væskebeholderen måtte byttes. Også fikk den feil med glødetråder om vintern og batteriet tok kvelden også en gang. Det hørte egentlig med på kjøpet, kjøpte den billig av far som hadde kjøpt den av en drosjesjåfør, så vi regnet alltid med at litt småfiks måtte til "hele tiden". Men bortsett fra det, fikk jeg kjørt den veldig mye og stolte 100% på bilen. Det samme kan jeg ikke si om bilene jeg har eid etter det... På mange måter som en halvfeit dame som i grunn ikke er så pen, men du ville likevel gitt a en sjans fordi du vet at hun aldri ville sviktet deg og som har en behagelig personlighet som ikke maser eller trenger mye oppmerksomhet.

Skrevet
Bensinprisen i norge har økt i henhold til lønn med 0,02 promille siden 70 tallet..

Hvor mye har bilavgiftene økt i forhold til lønn siden 70 tallet?

Norge er et land som alltid har ansett grunnleggende personlig forflyttning som luksus. DET er problemet.

Skrevet
Bensinprisen i norge har økt i henhold til lønn med 0,02 promille siden 70 tallet..

Hvor mye har bilavgiftene økt i forhold til lønn siden 70 tallet?

Norge er et land som alltid har ansett grunnleggende personlig forflyttning som luksus. DET er problemet.

Triste med avgiftene på bil i Norge er at hver nye bilmodell veier i snitt mer enn den eldre. Den får også flere hestekrefter. Og dermed blir bila bare dyrere, og dyrere... Selv om en økonomi/miljømodell får 20.000 i avgiftslette etter 150.000-200.000 i avgifter ellers...

Er i mine øyne helt høl i huet å kjøpe bil til 250.000-300.000 kroner i utlandet og betale 600-700.000 i avgifter (E60 M5...). Vanvittig...

Edit:

Sikle sikle:

mi4p1jxjpcd7rbjj08rn.jpg

tq107jk9a3pp05v90qbm.jpg

420 hk, vil koste mer enn en 911 Turbo, svært begrensa opplag... Utrolig lekker sideprofil :)

Skrevet
Noe som kan lakke to sideskjørt i akershus\Oslo for en billig penge? :P Calypsorot Metalic.

Christian P eller Jens ;) Christian tok jo fangerene mine !

Edit. Sende di meld nå, så får vi se! tenkte du på M5 skjørta mine du skal ha?

Skrevet
Noe som kan lakke to sideskjørt i akershus\Oslo for en billig penge? :P Calypsorot Metalic.

Christian P eller Jens ;) Christian tok jo fangerene mine !

Edit. Sende di meld nå, så får vi se! tenkte du på M5 skjørta mine du skal ha?

Helt riktig :)

Skrevet

Om det er noen her som er på mobile.de og autoscout24.de hver dag, så kan dere gjerne sjekke innom etter en grei hvit e60 525d Lci M-sport. Er innom nå og da, men er ikke så mange av de som har helskinn osv. Er ganske lei av å gå uten bil nå.. :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...