knut_olestad Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Feteste 1-serien! Trist at det endte som det gjorde i det løpet der..
Ostnes Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Leketøya til fattern, har stått siden han gikk bort. Bulldozern er en gammal International, dumpern er en Volvo, og ellers har bruttern fjerna en Allis Chalmers Tractomotive hjullaster, og min kjære Brøyt X2 gravemaskin Maskinfører/eier?... Min far hadde også sansen for tunge maskiner. Jeg husker at han kom hjem med noen skikkelig fine miniatyrmodeller hver gang firmaet hadde kjøpt en ny gravesmaskin, lastebil, bulldoser etc. Han jobbet i anleggsbransjen innenfor bygging av vannkraftverk, flyplasser etc. i Norge, Russland, Mexico og Brasil. Jeg "samler" litt på sånne modeller faktisk. Har du de enda?
Fredrik Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Leketøya til fattern, har stått siden han gikk bort. Bulldozern er en gammal International, dumpern er en Volvo, og ellers har bruttern fjerna en Allis Chalmers Tractomotive hjullaster, og min kjære Brøyt X2 gravemaskin Maskinfører/eier?... Min far hadde også sansen for tunge maskiner. Jeg husker at han kom hjem med noen skikkelig fine miniatyrmodeller hver gang firmaet hadde kjøpt en ny gravesmaskin, lastebil, bulldoser etc. Han jobbet i anleggsbransjen innenfor bygging av vannkraftverk, flyplasser etc. i Norge, Russland, Mexico og Brasil. Jeg "samler" litt på sånne modeller faktisk. Har du de enda? Dessverre. Dette var noe vi barna fikk på 60 og 70-tallet da familiens entreprenørfirma var på sitt største med ca. 1200 ansatte. Jeg husker imidlertid modellene veldig godt. De var laget av metall og av skikkelig kvalitet. 30-40 cm lange og derfor ganske tunge. Det meste var bevegelig. Det første vi barna gjorde var å skru modellene løs fra trefoten de ble levert med og ta de med i sandkassen. Jeg tror ikke at fatter hadde velsignet dette hvis han hadde vært klar over hvor dyre modellene var og hvor mye de kan være verdt idag. På den annen side betraktet han bare modellene som en billig gave som fulgte med hver gang han på vegne av firmaet hadde inngått en kontrakt om en ny Caterpillar, Volvo, Brøyt, International etc. Jeg opplevde disse maskinene kun som barn iom. at familien solgte entreprenørfirmaet til Veidekke på begynnelsen av 80-tallet. Knut vet derfor helt sikkert mye mer om slike maskiner enn jeg gjør...
Jordfræsar Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Dagens, kanskje årets idiot! http://www.dagbladet.no/2011/09/14/nyhe ... /18119602/ "«Årets villmarking» ble rikskjent på TV 2, og ga ut ei bestselgende bok. Nå innrømmer han å ha lurt Norge trill rundt." Er han så jævli oppmerksomhetssjuk!
opasb Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Mannen ligger å hviler i senga etter å ha hatt sex med sin nye thailandske kone. Hun ligger å koser med ballene hans, så han spør: Liker du ballene mine så godt? Hun svarer: Huff.. nei du skjønner, jeg savner bare mine egne
S.Hafsmo Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Og når vi snakker om "sola".... http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10098835 Billigst på Ellos faktisk.
S.Hafsmo Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Det var en tråd her en gang hvor det ble diskutert hvorvidt det var dumt å bruke en Nal for å tørke bilen etter vask. Var det noen her som akkurat så Fifth Gear? Vel, konklusjonen var ihvertfall, ikke bruk Nal for å tørke bilen. Og jeg antar ingen her bruker børsten på bensinstasjonen for å vaske bilen?
[space] Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Stemmer det. God gammel episode. På Konows bruker de nal. Eneste jeg har å utsette på de egentlig. De skulle hatt sånn føner isteden. Touranen har nå blitt vasket 3 eller 4 ganger siden jeg kjøpte den i vinter, til forskjell fra Z4en som jeg vasket nesten hver uke. Ikke har jeg noe sted å stå og polere lenger heller, så det har heller ikke blitt gjort...
hermanoo90 Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 DENNE er grom! Med ``Open AIR`` og greier, haha elsker denne bilen>! http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30656365
hermanoo90 Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 Hater spesielt når utenlandske eller PRO elkjøp/lefdal osv kommer til telekiosken og tar klassikeren: ``ja har dere noe på tilbud da??`` vanligvis får man blandet svar, hos oss er det hver mnd nye telefoner til nedsatt pris altså tilbud. Du kan da gi kunden 1-2 tilbud eller 20 telefoner på tilbud, men dem kjøper ikke. og har kommentarer som ``er det alt dere har på tilbud`` ``ja men dere har ikke den telefonen til 500 som elkjøp`` ``dere er jo mye dyrere enn blablabla`` HVORFOR KOMMER DU OG SPØR DA, JEG LUKTA DEG LANG VEI AT DU IKKE SKULLE KJØPE NOE, KOMMER OG SPØR OM TILBUD, OG SELVOM DU FÅR ET GRISABRA TILBUD KJØPER DU IKKE, HA DEG VEKK sånn, måtte få litt frustrasjon ut
noekult Skrevet September 14, 2011 Skrevet September 14, 2011 ^ Er vel alltid noen nisser i de fleste B2C bransjer. Sett på Hammond meets Moss (Richard Hammond møter Stirling Moss) på NRK1. Fytti, for en mann legenden Stirling var/er
Anbefalte innlegg