awt Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 En ting jeg har lurt på og retter egentlig ikke dette mot noen, men kom på det igjen når Dirtydicky sier han har en veldig godt betalt jobb.Hva mener folk er en veldig godt betalt jobb? Personlig synes jeg ca. 600K er en "grei" lønn, mens "veldig godt betalt" ligger rundt millionen. Det kommer vel litt ann på hvor gammel du er. Mener du utbetalt eller brutto da? Lønn er alltid brutto (mener jeg). Sjelden man får oppgitt utbetalt lønn, dessuten varierer det veldig etter hva man skatter og slikt.
noekult Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 En ting jeg har lurt på og retter egentlig ikke dette mot noen, men kom på det igjen når Dirtydicky sier han har en veldig godt betalt jobb.Hva mener folk er en veldig godt betalt jobb? Personlig synes jeg ca. 600K er en "grei" lønn, mens "veldig godt betalt" ligger rundt millionen. de fleste vennene mine går enda på skole, så i en alder av 23 og har 4-500tusen utbetalt i året, så syns jeg det er godt betalt men det er jo sånnsett ikke godt betalt vis du tenker på hva man kunne ha tjent, hadde man trykket på de rette knappene Hvor mange i tidlig 20-åra er i stand til å trykke på de riktige knappene da? Jeg nærmer meg sakte men sikkert mot 30 og fortsatt virker det som om 95% av venna mine ikke er interessert i forretning og handel. Eller, alle vil ha spenn men få gidder å jobbe for det. Tror jeg aldri kommer til å jobbe for noen igjen med mindre jeg får en markedsførings/strategijobb i bilindustrien. Har alltid lyst til å investere, leke med prosjekter, skape ting og se hvor langt jeg klarer å komme før jeg må trekke tilbake...
316 Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 En ting jeg har lurt på og retter egentlig ikke dette mot noen, men kom på det igjen når Dirtydicky sier han har en veldig godt betalt jobb.Hva mener folk er en veldig godt betalt jobb? Personlig synes jeg ca. 600K er en "grei" lønn, mens "veldig godt betalt" ligger rundt millionen. Det kommer vel litt ann på hvor gammel du er. Mener du utbetalt eller brutto da? Lønn er alltid brutto (mener jeg). Sjelden man får oppgitt utbetalt lønn, dessuten varierer det veldig etter hva man skatter og slikt. 600 000 brutto er mer enn en grei lønn, hvertfall for meg. Tjener i underkant av det, og er strålende fornøyd.
burny_ Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 rundt 500k (ihvertfall for folk med onshore med/uten fagbrev og ikke skift) er BRA meiner eg Har selv 320k i året som Industrimekaniker (m/fagbrev), og mener det er litt dårligt selv.. Alt for lite til den livskvaliteten eg kunne tenkt meg samt iforhold til boligprisene rundt her... Håper på jobb offshore, og da rundt 500k i grunnlønn, burde være greit da... Når du starter å snakke om lønn oppunder en mill blir det jævli bra..
Kjexx Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 Jeg ligger på 500k og må si jeg klarer meg fint onshore inntil videre..
[space] Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 Skal man gjøre gode penger i min bransje, som er data, er en nødt til å starte opp selv. Og for å starte opp selv er du nødt til å ha kunder som kjøper tjenestene dine fra dag 1, eller ha en veldig god sparekonto en kan leve på en stund. Da er en nødt til å ha hatt jobber før hvor en har knyttet til seg veldig gode kontaker, og nåværende firma må ikke ha interesser, eller egne konsulenter inne der. Da ber du om bråk. Eventuelt kan en jobbe et sted lenge, gjøre seg uerstattelig, og så starte eget og leie seg inn til samme selskap. I tillegg må en være villig til å legge ned en god del ekstra arbeidstimer hver uke. Ikke bare bare. Selv jobber jeg vanlige arbeidstider, og gjør greit med penger. Nok til at jeg får lagt unna en del hver måned, i alle fall nå som jeg ikke har billån Nå skal samboeren min være hjemme med barna et halvt år, så da blir det smalhans her. (Elendige barnehageopptak som kun er i august...) Når den perioden er over og barna er på plass i barnehage får vi mer kontroll over økonomien igjen, og DA blir det nok en oppdatering av bilparken satser jeg på. AWT: 600k er ikke ok, det vil jeg si er veldig bra i et vanlig yrke. Det kommer jo også litt an på alder.
Morty999 Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 noen her som har peiling på photoshop? har nettopp innstalert PS 6 men skjønne rikke noen ting hehe
S.Hafsmo Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 Det er ikke tilfeldigvis noen her som kjører strekningen Oslo - Trondheim og har plass til 4stk vinterdekk/felg?
fish Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 Hehe... Ulv i fåreklær... (burning) http://www.break.com/index/turbo-miniva ... en-2157556
Jordfræsar Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 Jeg hadde glemt hvor godt villa champagne smaker kveldens høydepunkt! Haha. Jon promoterer nytt på nytt med analprat. På slutten! http://m.nrk.no/m/nett-tv/iphonevideo.j ... A5%20nytt/
-Erik- Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 Hehe... Ulv i fåreklær... (burning)http://www.break.com/index/turbo-miniva ... en-2157556 I helvete!
knut_olestad Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 ":12862x2v] Say what? Fox News er noe for seg selv Stupid bitch is stupid..
Jordfræsar Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 Fox er søppel... Er bare å elske hvordan Jon Stewart svarer Fox! Fantastisk (fra 3.00)! http://www.youtube.com/watch?v=Ml_R9QisgRY
ehrnst Skrevet September 16, 2011 Skrevet September 16, 2011 600 for en vanlig.arbeider er en GOD lønn spør.du meg:) for min del er trivsel på arbeid.plassen mer verdt Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Anbefalte innlegg