Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her på allmøte med siviltjenesten jeg da. Er visst 1 av 19 sivilarbeidere i Oslo og 1 av 83 i landet. Hvis siviltjenesten legges ned, så dimmer jeg 1.1.2012, litt klar for det ja :-)

Skrevet
Flobben, bruker du Jensen airlink eller noe? For det hadde jeg før, og sleit sinnsykt med den, spesielt til nedlasting, så hvis du kan så prøver du å unngå denne, kabel rett fra modemet istedet eller en annen router;)

Er Jensen Airlink ja. Dette er og en litt påkostet router som skal kunne levere opptil 150Mbps inn/ut.

Både jeg og kjærringa er koblet til trådløst, men likevel får jeg bare 1/3 del av download hastigheten hun har.

Tenkte først det var denne QoS funksjonen som av en eller annen grunn hadde begrenset nedlastingshastigheten min, men denne er visstnok ikke aktivert.

Skal prøve med kabel i tilfelle det er den trådløse nettverkstilkoblingen som har litt feil settings.

Skrevet
Sorry at jeg slenger meg på Hafsmo, men hva er problemet med ruteren? Sånn i korte trekk :)

Tror egentlig ikke det er noe galt med routeren, men problemet er at jeg ikke får lastet ned mere enn 250kB/s, mens kjærringa, som sitter på nett via samme router får lastet ned med opptil 1,3-1,4mB/s.

Har testet med forskjellige speedometer (som sier 2mbps, hvilket tilsvarer 250kB/s), mens kjærringa får 6-7mbps på samme testene.

":34d7ox86]Har begge n-standaren på nettverkskortet?

Om hun har nyere maskin med n-støtte, og du kun har b/g vil hennes være vesentlig kjappere.

http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11n-2009

http://en.wikipedia.org/wiki/802.11g

Begge maskinenen har b/g/n støtte.

Skrevet

Tviler på om det er routeren ja. Problemet ligger nok et sted på pcen, men klarer ikke helt se hva det kan være.

Dårligere signalstyrke? Sett pcen rett ved siden av routeren, og test på nytt.

Jeg regner med hastigheten er som den skal om du bruker kablet nettverk?

Skrevet

Første som slo meg var krypteringen på nettverket. Har du prøvd å ikke ha noe kryptering. Har du mac liker den best AES kryptering. Skal du oppnå høyest hastighet mener jeg også at WPA2 må være slått på. (I følge dd-wrt forumet).

Om du får full hastighet uten kryptering så bruk WPA/WPA2 AES etterpå.

Og gjerne prøv å endre kanal på ruteren. Kanskje nevnt før.

Håper du får ordnet det da!

Edit: Så nå at du prøvde kablet. Da er det ikke noe med trådløse nei... har du prøvd å flushe dns cachen din?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...