Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Frister veldig, men clutchen er litt fucked. Hvor lang reisetid er det dit?

ca 2.5 time + - er noe vegarbeid i Larvik med trafikk lys osv.

2.5 timer? Hvis du kjører Gardemoen-Skien så er det 2.5 t. Oslo sentrum - Skien ca 1 time og 20-30 minutter. Jeg liker å kjøre over Siljan, mulighet for litt mere "inspirerende" kjøring.

Kjører du E18 trenger du ikke tenke på clutch og bremser. Kjedelig lang strekke på flat mark.

Skrevet

Gleder meg til vinterhjulene igjen som sagt...komfoooort :P

men jah...veien over siljan er morro om man har en liten sporty bil..cruise der med sjuern i oppoverbakkene vil øke forbruket....betraktelig...

Skrevet

noekult: Du kan trygt kjøre med clutchen din. Jeg tror det er inngående lager i girkassa som er slitent, hvis det uler litt når clutchen er ute. Har det samme i min E30, og det har jeg i hvertfall hatt i 3 år...

Den forrige E30'n min klarte jeg å kjøre 1,5 mil med UTEN cluch. Kom meg opp til 80 på femte gir, mer enn det klarte jeg ikke pga at det slura... :lol:

Skrevet
er jo han derre HAUG som selger....hehe :P

Den skjønte jeg ikke :P

Vet du om noe negativt om han?

Haug har som regel ganske fornuftige biler og en klar formening om hvordan man har et ryddig forhold til sine kunder. Det som er litt spesielt med Haug er at han er overtroisk... sjekk f.eks bilens pris mot telefonnummeret. Butikken er også kun åpen etter avtale. Det er heller ikke alle bruktbilforhandlere som skriver følgende på deres sider (jeg har absolutt sansen):

Jeg kjøper egentlig alt av biler (også med skader, defekter, rust, bulker, etc.) forutsatt at den har en fremtid hos meg. Det betyr; gamle vrak som er verdt vrakpant og i tillegg har en mangellapp og et påkost i vente på mange tusen kroner, er ingenting for meg. Men f. eks. en gammel Toyota med lav kilometer som trenger noe rep, kan være av interesse.

Det er mange eldre biler som har et stort potensial. Poenget for meg må være at det lønner seg å sette den i stand og deretter selge med profitt.

Hvorfor selge bil til Haug? Hovedgrunnen er at du blir fritatt for alt av negativt ansvar som eventuelt etterkommer bilen. I tilfelle det skulle oppstå et problem vil jeg stå ansvarlig ovenfor min kunde.

Du vil aldri få noen klage fra meg. Jeg er 100 % til å stole på, du får trygt oppgjør, du får det som blir avtalt og det er aldri noe tull. Men om du med overlegg selger meg en bil med skjulte feil og mangler, som du er klar over og ikke opplyser om, har du et problem.

Alt negativt du vet om bilen må på bordet. Når fakta om bilens tilstand har sett dagens lys, er alt negativt i ettertid mitt hele og fulle ansvar.

Etter 30 år i bransjen blir man påtvunget erfaring. Jeg har bommet mange ganger i livet, både på bilpriser og andre ting, men du verden hva jeg har lært av mine feil. Erfaring er en god lærer, men den sender noen fryktelige regninger. All erkjennelse stammer fra våre sanser.

Overfladiske mennesker tror på lykken. Det var en som sa til meg: Jo mer intelligent et menneske er, jo mer originalt finner det hos sine medmennesker. Ubegavede mennesker synes alle mennesker er like.

Skrevet
Noekult...let me know :)

Jepp jepp.

":6gqpq5mo]Kleppa er tilbake med nye fantastisk gjennomtenkte utspill:

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10039028

Jeg blir så forbanna!

Faens DRITTPARTI. Og nå vil dem øke avgifta på dieselbiler! Holder på å renne over her hvertfall. Alt som er gromt er MØKKAdyrt i dette landet (og selvsagt snakker jeg om nye biler)... Også kommer disse politikerne med et smil om kjeften og øker avgiftsnivået ENDA MER... Helt hinsides frekt mot bilistene...

Og NAF gjør jo faen ingenting mer enn å si "Nei, dette er dumt." også blir liksom ting glemt!

Snart klart til treff i Telemark. :-)

55a7d5b0-7412-7afd.jpg

Trodde muffins var en metafor jeg :D Konge at dere har muffins på BMW-treff, blir ikke større trekkplaster enn det hehe 8)

":6gqpq5mo]Er forresten høsttreff i Oslo lørdag 1.oktober.

Ser ut til å bli Holmenkollen/Frognerseteren som vanlig, men det er ikke avgjort ennå.

Det treffet skal jeg hvertfall prøve å få vært med på. Hører dere, Wacman og Erik89? :)

ahaa...1oktober...ikke lenge til..men sikkert kommet snø til da...

Litt optimistisk? :) Er "varmt" ute, lyst og skyfritt i dag og jeg tror neppe snøen kommer om ei uke :)

Men en som ikke ville ordne opp i garantien på en bil jeg kjøpte til 550 000kr, og jeg endte opp med å betale 10 000 selv i diverse reperasjoner. Og på toppen av det hele kalte han meg hjerneskadet på tlf, det er Tore på Konghelle bil..

Kommer aldri til å kjøpe bil av han igjen!

Da skal det i såfall være så jævlig billig at garantien ikke betyr noe. For den garntien han fører er en jævla vits.

Det er kjipt å høre den slags om Konghelle Bil, for de har ofte mye kult til salgs... F. eks. så har de hatt en del (tilsynelatende) strøkne E34 M5 med lav km. stand, noe jeg drømmer om å ha en dag.

så han mannen også der med MG...kult :)

Trodde faktisk konghelle var ett seriøst firma jeg?

Jeg og... Spesielt at de har være operative i så mange selv med en del kjipe tilbakemeldinger rundt om :? Å kalle noen for hjernskadet er god nok grunn til å styre unna selv egentlig...

Frister veldig, men clutchen er litt fucked. Hvor lang reisetid er det dit?

ca 2.5 time + - er noe vegarbeid i Larvik med trafikk lys osv.

2.5 timer? Hvis du kjører Gardemoen-Skien så er det 2.5 t. Oslo sentrum - Skien ca 1 time og 20-30 minutter. Jeg liker å kjøre over Siljan, mulighet for litt mere "inspirerende" kjøring.

Kjører du E18 trenger du ikke tenke på clutch og bremser. Kjedelig lang strekke på flat mark.

Oki oki, følger jeg med Wicky så kjører jeg svingete veien. Er ingen stress å gire, er bare det at ved over 70 km/t så kommer det en lyd som ikke gir sinnsro. Men regner med at Telemark-bataljonen ( :lol: ) kommer til unnsetning hvis en stakkar fra Oslo får trøbbel på veien :lol: Ser for meg deg komme med trøstemuffins :D :D

noekult: Du kan trygt kjøre med clutchen din. Jeg tror det er inngående lager i girkassa som er slitent, hvis det uler litt når clutchen er ute. Har det samme i min E30, og det har jeg i hvertfall hatt i 3 år...

Den forrige E30'n min klarte jeg å kjøre 1,5 mil med UTEN cluch. Kom meg opp til 80 på femte gir, mer enn det klarte jeg ikke pga at det slura... :lol:

Uler liksom ikke, mer sånn dirrelyd av no slag :?

Skrevet
Hva synes du om pris og den bilen jeg linket til Fredrik?

Trygt kjøp?

Glem alt snakket om "M3" og du står tilbake med en tilsynelatende ganske velholdt prefacelift 320i fra 2000. Den ser fornuftig ut og virker ikke spesielt ungdomskjørt. Haug kjenner imidlertid markedet godt og forsøker derfor å selge bilen som en typisk ungdomsbil (les: alt snakket om "M3").

Jeg ville nok ha valgt en annen E46. Nyere (facelift), ikke diesel og ikke automat. Jeg tror imidlertid ikke at du evt. vil få spesielle problemer med den aktuelle bilen. Sjansen for problemer med Haugs biler er iallefall ikke større enn hos en annen alminnelig bruktbilforhandler... trolig heller mindre.

Skrevet
noekult: Om bilen din stopper opp i Skien, så får du nok sitte på med Wicky hjem. Om ikke, så skal jeg kjøre deg hjem! :)

Kom og et muffins. Haha :)

:) :) :)

Når tid er treffet btw.?

Er ikke så lurt å få motorstopp med en attraktiv BMW i Skien, er det vel? :lol:

Bada-dum-tish! Jævlig bra :lol::lol: Heldigvis er jeg brun og skalla så det skremmer ofte vekk endel potensielle kriminelle.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...