awt Skrevet September 28, 2011 Skrevet September 28, 2011 For all del, jeg kjenner ikke til prisene der du bor, så kan hende det blir mer også, men jeg betalte mellom 60 og 70 en plass, og prisen min var ca. 500 over din. Jeg mener at man liksågodt kan gjøre absolutt alt selv om man skal bruke slike "gjør det selv"-meglere, da privatpersoner også kan legge ut boligannonser på finn.no. Jeg ser likevel at private som legger ut boliger ikke er i nærheten av å ha like "gode" annonser eller bilder som meglerene får til med jukselinsene sine.
Jordfræsar Skrevet September 28, 2011 Skrevet September 28, 2011 Jeg betaler 50 blank for min megler. Selv ville jeg aldri handlet privat da jeg ikke kjenner lovene rundt kjøp og salg godt nok, så ville aldri vært komfortabel.
awt Skrevet September 28, 2011 Skrevet September 28, 2011 Jeg kjøpte huset privat, absolutt ingen problem med det. Alt av papirarbeid og kontraktgreier gikk vi til en vanlig advokat med.
Jørgen Lie Skrevet September 28, 2011 Skrevet September 28, 2011 Bare å låne seg en vidvinkel-linse det, så ser leiligheten 3 ganger større ut Da jeg kjøpte hus brukte jeg ikke megler. Skjønner ikke at alle stresser med det.. Er jo bare noen papirer som begge skriver under.. Evt få en advokat/regnskapsfører til å ha et ord med i laget, vedr om noe skal skje med leiligheten etter du har solgt den e.l.
S.Arnesen Skrevet September 28, 2011 Skrevet September 28, 2011 ja altså det er null stress å selge privat, papirmølla må jo uansett gjennomføres av eiendomsmegler eller advokat, men jeg har forstått det slik på veldig mange at di ikke stoler på private selgere. Det er tydelig at folk har den holdningen at di ikke tørr å handle privat på grunn av lover og forsikringer. Har selv prøvd å informere folk om at alt papirarbeid blir gjort av kvalifiserte personer uansett, så det spiller ingen rolle. jeg skal joselge andelsleilighet også, så man trenger jo ikke bekymre seg stort for bygningens stand....
Jørgen Lie Skrevet September 28, 2011 Skrevet September 28, 2011 Hva er mye papirarbeid da? Skrive under skjøte og en kjøpskontrakt? Var ikke mere jeg skrev under i alle fall, bortsett fra lånepapirer da
awt Skrevet September 28, 2011 Skrevet September 28, 2011 Folk er redd for alt i dagens samfunn. Det er veldig farlig å prøve noe nytt, så det enkleste er å følge resten av sauene.
Jan Tore Skrevet September 28, 2011 Skrevet September 28, 2011 Folk er redd for alt i dagens samfunn. Det er veldig farlig å prøve noe nytt, så det enkleste er å følge resten av sauene. +1 på den altså. Alle ser dumt på deg om du prøver på noe som ikke er A4.
316 Skrevet September 28, 2011 Skrevet September 28, 2011 Jeg driter i hva andre mener om hva jeg gjør, heldigvis. Har kommet langt på det!
Jan Tore Skrevet September 28, 2011 Skrevet September 28, 2011 Helt enig. Det nytter ikke å bry seg om hva alle andre tror og mener. Da kommer man ingen vei.
Jordfræsar Skrevet September 28, 2011 Skrevet September 28, 2011 Dere går jo bare ut i fra at alt går på skinner slik dere beskriver. Hva om det er feil og mangler etter noen år. Du som selger står jo ansvarlig inntil 5 år etter salg. Selvfølgelig er det mange fordeler med privatsalg, men det er også negative sider. Det samme gjelder jo kjøp og salg ved megler. Jeg orker ikke papirarbeid noen år etterpå om det skulle vise seg at noe ikke er i orden. Advokater er svindyre og tar alt fra 1500,- ++ i timen for å åpne opp noen papirer. Skulle det bli en sak senere tror jeg man kan ende i minus kontra bruk av megler. Og det er heller ikke noe jeg vil bruke tid og energi på!
316 Skrevet September 28, 2011 Skrevet September 28, 2011 Det finnes forsikringer som lar deg som SELGER slippe dritt, dersom det skulle dukke opp. Da er det andre som tar seg av det.
Jordfræsar Skrevet September 28, 2011 Skrevet September 28, 2011 Selvfølgelig, men det koster jo penger som alt annet. Og da kan man jo ha det via en melger som privat... du skjønner jo poenget?
Anbefalte innlegg