Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes Hjelmeseth er rasist jeg.

Er ikke mye som er mindre rasistisk enn å faktisk ha en helt uskyldig liten spøk som denne, direkte til dem den er rettet mot. Han utleverer seg jo egentlig minst like mye selv.

+1. Man kan jo høre på resten av folket i forsamlingen om hva de synes om spøken!

Skrevet
Norge trenger, i likhet med resten av den vestlige verden, flere færdig utdannede ingeniører... ikke flere lavere stillede servicemedarbeidere og sosialklienter.

Syns den der var overkant frekk, Fredrik! Er du klar over hvor mange innvandrere i dag som jobber i bra stillinger eller? Jeg og brodern har høyere utdanning, fetterne mine jobber høyt i systemet hos Get. Jeg har barndomsvenner, FEM av dem, som er utdanna leger. Andre er utdanna advokater, råvarespekulanter for Statoil, forskere++++

Jeg tror du trenger å sette deg mer inn i hvordan situasjonen er her i Norge nå. Hver jævla arbeidsplass har en hardtarbeidende innvandrer også. Det svermer av pakistanere som ønsker seg opp og frem på BI.

Som sagt, det der var i overkant frekk, rett og slett. Føler meg så jævlig fornærma.

Du behøver ikke å være fornærmet. Jeg er absolutt for innvandring og jeg mener at samfunnet uten tvil blir beriket av innvandring. Mitt poeng er imidlertid at det blir helt feil som Wicky påstår at Norge ville ha stoppet opp uten innvandring. Det ville nok ha vært litt mindre aktivitet i enkelte sektorer, men hverken norges offshoreaktiviteter eller finansaktiviteter er avhengig av en spesielt stor grad av innvandrere. 70-80% av Norges inntekter kommer fra disse sektorene. Norges økonomi er som sådan ikke avhengig av innvandrere i tradisjonell forstand. Dette ikke til forkleinelse for noen.

Skrevet

Da så... Jeg snakket hvertfall ikke om "beriking av kultur", men at mange andregenerasjons innvandrere som fyller mange stillinger i Norges næringsliv.

Norge hadde tilpasset sitt behov og utbygging hvis innvandrerne ikke hadde kommet, men noe kred må vi få...

Skrevet

Syntes Hjelmeseth er rasist jeg.

Er ikke mye som er mindre rasistisk enn å faktisk ha en helt uskyldig liten spøk som denne, direkte til dem den er rettet mot. Han utleverer seg jo egentlig minst like mye selv.

+1. Man kan jo høre på resten av folket i forsamlingen om hva de synes om spøken!

Mente det ironisk mot denne "kan ikke nyse uten og være rasist" debatten.

Skrevet
Skal få kred for at søstra mi blir mobbet fordi hun har salami på brødskiven på skolen.

Og at alt som skal spises er halal..

Gå og legg deg, troll.

Skrevet
Hvilke statistikker kan du legge til grunn for å si at Norge ikke er avhengig av innvandrer kraft?!

Hvilke statestikker kan du legge til grunn for at Norge ER avhengig av innvandrerkraft!

Skal vi kanskje ta opp igjen det med prosentandelen av ikke etnisk Norske som sitter i fengslene rundt om kring i landet her?

Skrevet
Hvilke statistikker kan du legge til grunn for å si at Norge ikke er avhengig av innvandrer kraft?!

Hvilke statestikker kan du legge til grunn for at Norge ER avhengig av innvandrerkraft!

Skal vi kanskje ta opp igjen det med prosentandelen av ikke etnisk Norske som sitter i fengslene rundt om kring i landet her?

Nå må du tenke på prosentandelen av Norske folk som også sitter i fengsel da.

Hva skal dere diskutere dette for egentlig? Kommer jo ingen verdens vei med dette...

Skrevet

I følge "internasjonale regler" skal flyktninger søke opphold i første trygge land/område. Det er litt oppsiktsvekkende at land langt borte, gjerne i Afrika og Asia(midt-østen), ofte har Norge som nærmeste trygge nabo.

I "Instruks om bortvisning av asylsøkere til 1. asylland" heter det: "

Utlending som har reist til Norge etter å ha oppnådd beskyttelse i annet land, eller etter å ha hatt opphold i stat eller område hvor utlendingen ikke var forfulgt og heller ikke hadde grunn til å frykte tilbakesendelse til sitt hjemland, kan bortvises til dette såkalte første asyllandet uavhengig av om utlendingen kan ansees som flyktning." Link.

Bare en tanke. :wink:

Skrevet

Norge trenger ferdig utdannede innvandrere FØR de kommer til Norge.

Vi har nok av arbeidsløse uten fagbrev både av etnisk norske og innvandrere. Vi har snart ikke råd til å putte fler folk på sosialen. Alle budsjetter kuttes jevnt hvert år, og vi bare blir fler og fler uten at arbeidsføre blir fler. Da er det ikke rart vi alltid ligger med et etterslep som bare blir større og større.

Alt dette er selvfølgelig regeringens feil i første rekke, som har den innvandringspolitikken de har, og den barnehagetante tilnærmingen til mennesker.

Skrevet

Innvandring er helt ok så lenge de gjør nytte for seg, oppfører seg og ikke ødelegger Norge for etniske nordmenn.

Skrevet
Innvandring er helt ok så lenge de gjør nytte for seg, oppfører seg og ikke ødelegger Norge for etniske nordmenn.

Enig med denne!

------------------------------------------------------------

312239_10150329071741988_581836987_8039893_920073979_n.jpg

:P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...