Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Varmepumpen er med på å spre varmen på vedovnen om man har begge deler sentralt plassert slik som jeg har, om det er langt under 25 minus fresær. Det er jo bare å bruke hue det.. Om det er så kaldt er det jo bare å skru den av og fyre med ved da.. Vanskelig skal det være..

Grunnen til at jeg velger en slik løsning er fordi det jevnt over lønner seg med stabil fyring fra pumpa istedet for panelovner osv. Det er også deilig å stå opp til varmt hus. Jeg hater å våkne til 14 grader inne for å så sitte å hutre i en time mens jeg fyrer på spreng i ovnen for å få opp temperaturen hver dag..

Skrevet

Helt enig Kjexx, som jeg skulle sagt det sagt det selv :D

Nytt hus? Da vil jeg heller valgt vannbåren varme.

Vi var inne på tanken men det koster så sinnsykt mye å legge opp det, i tillegg så selger jeg som sagt varmepumper og varmekabler så jeg får sånnt billig!

Det er dyrt nok å bygge fra før av enn at man skal flotte seg med sånnt som vannbårenvarme, er bare glad jeg slapp å ofre bilen jeg :wink: Alt for mange som må ofre drømmebilen for husbygging!

Skrevet

Jordvarme har en drøy kostnad på ca 200.000.- med sentral, borring, legging av rør osv.. Det lønner seg ikke om ikke du har for mye penger da. Du må ha service 10 ganger på anlegget før du har spart inn det som var innstalasjons pris. Kjenner flere som har det jeg og det er ikke så gunstig..

Danmark derimot har gått i nye baner når det gjelder billig energi, det liker jeg. Håper Norge aksepterer slikt.

Skrevet

Om du bruker hue så skjønner du at jeg ikke vet hvordan huset ditt sin planløsning er. Alt er jo individuelt når det kommer til oppvarming i et hus. Eneste jeg skrev var at den mister effekt over 20-25, og som det ble nevnt har man da f.eks ved i tillegg. Hva er problemet?

Skrevet

Jeg skrev ikke at DU skulle bruke huet, for en kranglefant du er. Jeg skrev "det er bare å bruke huet" Kunne like gjærne stått sunn fornuft..

Skrevet
Syns det er fint å jobbe nattskift jeg. Mye mindre folk og generelt lettere å jobbe/koordinere opp mot andre :)

Mere penger og ikke har jeg problemer med å snu heller (enda). :)

Jeg trives bedre med nattskift enn dagskift, man får rikelig med søvn, høyere lønn og som regel lavere aktivitet enn på dag.

Eneste drawbacket er at det er vanskelig for meg å snu døgnet tilbake til dag. (Gjør det uten problem på en dag og to hvis jeg skal jobbe dag, men det er fort gjort å sove litt lenge på dagene hvis jeg har fri og skal snu.)

Skrevet
Syns det er fint å jobbe nattskift jeg. Mye mindre folk og generelt lettere å jobbe/koordinere opp mot andre :)

Mere penger og ikke har jeg problemer med å snu heller (enda). :)

Jeg trives bedre med nattskift enn dagskift, man får rikelig med søvn, høyere lønn og som regel lavere aktivitet enn på dag.

Eneste drawbacket er at det er vanskelig for meg å snu døgnet tilbake til dag. (Gjør det uten problem på en dag og to hvis jeg skal jobbe dag, men det er fort gjort å sove litt lenge på dagene hvis jeg har fri og skal snu.)

+1

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...