316 Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Jo, stemmer det. Det er i grunn sant, Hiacen er kriminelt vond å kjøre. Vond sittestilling, mye støy både fra motor og understell og generell elendig komfort.
Der Barockengel Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Jaha?er da ikke akuratt noe bombe at en volvo med Grisetrimma toyota motor kjører fra en m5? http://www.tv2.no/underholdning/broom/s ... 04016.html Latterlig og heletatt og lage en artikkel. Kan sikkert få en mini morris til og kjøre fra en fararri hvis man absulutt går inn for det Lurer på om Volvoen ville kjørt fra BMWen på smale, svingete veier også.
316 Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Det er uforsvarlig å kjøre med sommerdekk, og det er forbudt å kjøre med piggdekk. Hva er den beste løsningen? Betale bot hvis du blir stoppet, eller risikere å havne i grøfta eller i verste fall drepe deg selv eller / og andre? Det er faen meg helt forferdelig at vi skal måtte "velge" mellom slike ting.
Kvasi Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Glor på en gammel episode av topgear, der de tester Lexus sc430 og la plutselig merke til en påfallende likhet: Strekk bildet litt så er den der
knut_olestad Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 du får ikke bot om du blir stoppa med vinterdekk nå med mindre du treffer en psykopurk. Til noe annet: http://www.tvnorge.no/programmer/71-nor ... rt-1.13245 Alle dere skal se på i kveld, det har jeg bestemt!
Kvasi Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Då får aldri bot om du blir stoppet med piggdekk, hvis det er sannsynlig at du kommer til å kjøre på snø og glatte veier i nærmeste fremtid. Loven sier at du skal være skodd etter forholdene, så bota får du om du kjører med sommerdekk på "vinterveier"
316 Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Overgangsperioden mellom sommerføre og 1. november, som er datoen bilen igjen kan skos for vinter, er vanskelig for sjåførene som tyr til piggdekk. Bjørn Nielsen er en av dem. I helgen skal han til Trondheim, og for å kunne kjøre lovlig hele vegen, må han ha med seg et ekstra sett hjul.Der det er bart, er det i utgangspunktet ulovlig å kjøre med piggdekk før 1. november. Om Nielsen vil kjøre helt etter vegtrafikklovens bestemmelser, må han skifte til vinterdekk hvis han kommer ut for snø og vinterføre på Dovrefjell, og skifte tilbake til sommerdekkene før han er framme i Trondheim. Det samme må han gjøre når han skal hjem igjen. Grundig research Nielsen har gjort grundig research. Han tok kontakt med politiet og Statens vegvesen. - Politiet sa at hvis jeg setter på piggdekkene, kjører med dem i Trondheim og blir kontrollert, vil jeg få et forelegg. Og hvis jeg kjører over fjellet med sommerdekk, og kjører ut, har jeg kjørt uvettig, forteller Nielsen. Når Oppland Arbeiderblad tar kontakt med operasjonssentralen i Vestoppland politidistrikt, får vi samme svar som Nielsen: Blir han stoppet i Trondheim med piggdekk, risikerer han å få et forenklet forelegg. Politiet holder seg bare til regelverket. Sunn fornuft Utrykningspolitiets distriktsleder derimot, Knut Erik Storbæk, supplerer lovbestemmelsen med litt sunn fornuft. - Reglene er klare, men samtidig er det lov å bruke hodet, sier Storbæk. Selv om den riktige tolkningen av regelverket er fire hjulskift, mener han det vil være fornuftig å kjøre med piggdekk om man skal over fjelloverganger med vinterføre. - Hva om han blir kontrollert? Slipper han forelegg om han forklarer hvor han har kjørt? - Jeg håper det! Begge parter har lov til å bruke hodet, sier Storbæk. Hvis du skulle lure på hva Bjørn Nielsen velger, kan vi fortelle at han skor bilen med pigger før han setter kursen mot Trondheim. Politiet sa at hvis jeg setter på piggdekkene, kjører med dem i Trondheim og blir kontrollert, vil jeg få et forelegg. Og hvis jeg kjører over fjellet med sommerdekk, og kjører ut, har jeg kjørt uvettig, forteller Nielsen.... I D I O T I
S.Hafsmo Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Tror nok de fleste hadde kommet seg unna den bota der.
Kvasi Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Ja, men det er jo uansett bullshit fra regelrytteren som har blitt spurt. For å sette det på spissen, jeg bor ei mil fra sentrum og da er det plass til potensielt mange bare flekker selv om det er glatt noen plasser. Folk kan da ikke legge om hjul 4 ganger om dagen for å komme seg på jobb. Så selv om det er mange nazier i politiet skjønner sikkert de fleste at det går an å bruke hodet i overgangsperioder. Tviler på at det er sånn at politiet har lyst til å skrape folk av frontruta og sende dem hjem i et norgesglass
knut_olestad Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Politiet var selv inne å la på vinterdekka her i dag så jeg, så da er det trygt med vinterdekk her
316 Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Apropo politi... Var innom politihuset i Bodø i dag. FY FAEN, den ene politisnella der var seriously strøken!!! Kjenner du hu? Hehe
Kvasi Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Nei, men jeg er ganske sikker på at jeg har sett hun du tenker på
Kvasi Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Høres ut som den samme ja Og det fikk meg til å tenke på noe, nå kommer vel studentene ryende ut på veien snart. Er 240 plasser på politihøyskolen her så det er ikke rart det er kort mellom kontrollene av og til, og man kjører med hjertet i halsen mesteparten av året. Tror jeg har sett 20 stk i uniform på en og samme busslomme..
Anbefalte innlegg