Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvor mange visninger på finn.no er "mange" på en vanlig bilannonse?

Har nå 951 visninger, 4 har lagret annonsen.. Ligget ute litt over en uke. En som har ringt bare :(

Tror ikke det er så unormalt.

3754

visninger

10

har lagret annonsen

83

har fått annonsen på e-post

Ligget i litt over 1mnd. Fått utrolig mye rart som innbytteforslag da :) Kaninbur og moped deler er lite intr :P

Ok, da vet jeg det. e46-en har ligget i to dager, med ca. 1000 visninger, men nå skal det sies at jeg spammet litt rundtom før jeg "kjøpt" annonsen, og hadde 3-400 visninger på forhånd.

Ikke fått så mye som tilbud om å sende den til Nigeria en gang. :( Fikk sånn polakk-SMS eneste om hvor bilen stod og blablabla.

Skrevet

Noen her som har greie på forsendeler fra USA? Tenker å bestille en Bentley bok, har to alternativer for frakt. UPS Expedite (65$) eller FedEx International Economy (70$). Noen forskjeller på disse bortsett fra 5 dollar?

Noen andre utgifter (toll, behandling etc) som kan påløpe?

Noen ide om hvor lang tid det kan ta?

Skrevet
Noen her som har greie på forsendeler fra USA? Tenker å bestille en Bentley bok, har to alternativer for frakt. UPS Expedite (65$) eller FedEx International Economy (70$). Noen forskjeller på disse bortsett fra 5 dollar?

Noen andre utgifter (toll, behandling etc) som kan påløpe?

Noen ide om hvor lang tid det kan ta?

Normalt må en betale moms (25%) på totalbeløpet (boken pluss frakt) om totalprisen er over 200,- NOK, i tillegg tar ofte selskapet som fortoller pakken et gebyr på noen hundrelapper.

Når det gjelder bøker derimot er ikke disse momspliktige, men hvorvidt man må betale moms av frakten vet jeg ikke. Normalt betaler man ikke moms av fraktkostnadene om varens verdi er under 200,-.

Litt lesing på http://www.toll.no vil nok gjøre deg klokere på dette.

Jeg hadde valgt den billigste frakten, tviler på det har noe å si. Det eneste er at det kan være verdt å finne ut hvem de samarbeider med i Norge. Posten er litt greiere når det kommer til gebyrer og levering enn f.eks. DHL eller Tollpost.

Skrevet
Det var da voldsomt dyrt for ei bok?

fiks deg konto på JetCarrier.com så sender de den til døra di for 160,- eller noe sånt. ;)

Steilet og lett på 350 kroner for en bok. Selv om den er på 2 kilo og koster 170 dollar..

Takk for tipset :)

Skrevet

Ettersom man ikke må betale moms på bøker bør ikke det være nødvendig, men litt usikker på hvordan det blir med moms på frakt eller ikke.

Skrevet
Hvordan lage pianolakk finish på mdf?

Google? Tror det går i å lakke/male flere strøk. Pusse mellom hvert lag. Polere til slutt.

Sent from my iPhone using Tapatalk.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...