Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ferrari FF... (Four seats, Four-wheel drive)... V12, 6262 cm3, 660 HK ved 8000 rpm, 683 Nm ved 6000 rpm, 0-100 Km/t på 3,7 sekunder og en topphastighet på 335 Km/t. Bortsett fra et par praktiske bakdører kan mye tyde på at Porsche Panamera Turbo nå har fått en farlig konkurrent.

0wvzjyuyyd2nymkjs6yn.jpg

Panamera er jo en limo i fohold! :wink:

Kan jo ikke rengnes som utforder mtp plass og komfort da dette er to forskjellige biler.

Eneste likheten jeg ser er at begge har plass til fire samt 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er konkurrene

Panamera er jo en limo i fohold! :wink:

Kan jo ikke rengnes som utforder mtp plass og komfort da dette er to forskjellige biler.

Eneste likheten jeg ser er at begge har plass til fire samt 4x4

De er markedsmessige konkurrenter akkurat som 911 og M3 er det. For svært mange kjøpere i denne klassen er det mer eller mindre tilfeldigheter som avgjør hvorvidt man ender opp med en 911 eller en M3.

Jeg nevnte vel at den viktigste forskjellen på Ferrari FF og Porsche Panamera er nettopp Panameras fire dører?... Jo det gjorde jeg visst.

Rent teknisk er Panamera en hatchback med fire dører, mens FF er en coupé (eller en GT). Jeg tror imidlertid ikke at dette spiller en vesentlig rolle i dette markedet. Folk som kjøper slike biler har mange biler og merkepreferansen er derfor ofte mest avgjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er konkurrene

Panamera er jo en limo i fohold! :wink:

Kan jo ikke rengnes som utforder mtp plass og komfort da dette er to forskjellige biler.

Eneste likheten jeg ser er at begge har plass til fire samt 4x4

De er markedsmessige konkurrenter akkurat som 911 og M3 er det. For svært mange kjøpere i denne klassen er det mer eller mindre tilfeldigheter som avgjør hvorvidt man ender opp med en 911 eller en M3.

Jeg nevnte vel at den viktigste forskjellen på Ferrari FF og Porsche Panamera er nettopp Panameras fire dører?... Jo det gjorde jeg visst.

Rent teknisk er Panamera en hatchback med fire dører' date=' mens FF er en coupé (eller en GT). Jeg tror imidlertid ikke at dette spiller en vesentlig rolle i dette markedet. Folk som kjøper slike biler har mange biler og merkepreferansen er derfor ofte mest avgjørende.[/quote']

Hehe, sant det :) Har man råd til sånn bil, så er man pakka med spenn uannsett.

Og da står det vel en Range Rover eller X5 i garasjen fra før av som dekker det behovet Panamera kunne gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freste forbi en Panamera på Rv3 sørover istad ;) Grå sådan

De bila ser ikke ut! #-o

Jeg er enig i at Panamera kunne ha hatt et bedre design, men Panamera Turbo er så sinnsyk hurtig at det knapt spiller noen rolle hvordan den ser ut. 17 sekunder hurtigere rundt Nürburgring enn E60 M5 er den... 17 sekunder! Det er en evighet i denne sammenhengen og en triumf for Porsches konstruksjonsintegritet. Panamera er stor og tung som en 7-serie, men allikevel er den nesten 20% hurtigere 0-100 Km/t enn E60 M5... og det med færre hestekrefter (iallefall offisielt).

Fra noen vinkler ser Panamera ikke så aller værst ut.

1ztri50iajeqs8fd3rdp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening når det gjelder Panamera er at den er noe rar, MEN den er også grisetøff synes jeg! Det blir litt som med X6, den er heller ingen vakker bil men den er kjempetøff å se på og det er bra at noen tenker annerledes synes jeg! Så den nye Aston Martin Rapide på veien her om dagen, den er også noe spesiell men fanken så rå den bilen er når du møter den i trafikken!

Det som igjen er litt skremmende er at Panameraen er blitt ett nesten vanlig syn, i tillegg til at impotørene har solgt bøttevis med disse så kan du jo tre dobble det antallet med tanke på de biler som har kommet inn i landet gjennom eksterne impotører rundt om i landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...