Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noekult: Er artig med gammel bil ja! :) Sto på butikken i fjor, så kommer det en gammal mann bort å begynner å spørre om årsmodell osv, og syns det var veldig artig at skiltnr våre ligna :P Han hadde en gammal Saab av noe slag :P

Skrevet
Har så lyst på en av de 2!

Nesten så jeg vil spørre om han tar E92 i innbytte :D Har så lyst på en eldre BMW igjen..

Det er noe annet enn de nye ja. Men jeg ville først kjøpt en nyere en og ha en gammel en som kosebil ved siden av (hvis økonomien takler det, da) :)

Noekult: Er artig med gammel bil ja! :) Sto på butikken i fjor, så kommer det en gammal mann bort å begynner å spørre om årsmodell osv, og syns det var veldig artig at skiltnr våre ligna :P Han hadde en gammal Saab av noe slag :P

Kult. Jeg syns de beste øyeblikkene er når noen sniktitter, du får øyekontakt, gir dem en liten hodesenk i bekreftelse og de blir glad tilbake :)

Skrevet

Opplever det samme som deg Noekult, tusle rundt i Oslo by på høyt gir en ettermiddag på sommeren slår aldri feil hverken for meg, eller de som tar seg en øl langs Oslos gater på utestedene :)

Som oftest er det et eldre ektepar som går hånd i hånd hvor mannen sier lavt til kona:"Se der, en BMW 635Csi, dette var stas å se, de er det ikke mange av!". Så har du de som stopper og tar bilder av bilen opplevde dette på en parkeringsplass på Lambertseter senest på Lørdag :P

Så har du de som stopper opp, studererer, sjekker interiør, bakfra, forfra, og fra siden samt Km. stand, smiler også går de videre :)

Skrevet

Så har du de som stopper opp, studererer, sjekker interiør, bakfra, forfra, og fra siden samt Km. stand, smiler også går de videre :)

Meg du mener? Høres ut som meg.

Skrevet
Opplever det samme som deg Noekult, tusle rundt i Oslo by på høyt gir en ettermiddag på sommeren slår aldri feil hverken for meg, eller de som tar seg en øl langs Oslos gater på utestedene :)

Som oftest er det et eldre ektepar som går hånd i hånd hvor mannen sier lavt til kona:"Se der, en BMW 635Csi, dette var stas å se, de er det ikke mange av!". Så har du de som stopper og tar bilder av bilen opplevde dette på en parkeringsplass på Lambertseter senest på Lørdag :P

:)

Pluss at du tar bilder, kommer hjem og ringer vegvesnet for å spørre om nåværende eier, og spør oss hvem som kjenner til bilen.

Skrevet

Naboen der jeg bodde før på Bøler spotta en Transit en gang som gikk ut av bilen tok masse bilder av bilen min og kjørte avsted igjen, hun banket så på døra og gav meg skiltnummer og beskrivelse på både person og bil, dette var en dame som gjorde(!), fant så navnet hans og sjekket han ut.

Skrevet

Kjærringa er rask å late som at hun aldri har sett meg før når jeg gjør sånt. :oops:

bumper meg selv:

Er det noen bilkyndige Stavangerfolk på dette forumet?
Skrevet

Opplevde det samme selv med den gamle Volvoen min (ganske strøken 69' 144.. )

Moro det :)

Skrevet
Har du kjørt T5?

Har forøvrig sett flere helt originale E39 540i. Til og med en med manuell kasse. Tror den er her på forumet for tiden.

Apropo det.

Har en 540 med manuell kasse. Kan man forvente noe særlig mer for den enn for automat bilene ?

Min er ombygget fra 520 da (godkjennt såklart) men føler ikke det har like mye å si på prisen som på f.eks m biler. ?

Har du noen ide om det ? :P

Skrevet

En gang jeg kom ut fra Coop i fjor sommer lå det en voksen mann på alle fire under bilen min og leste på støtdemperne. Han var nok over middels interressert i biler med firehjulstrekk.. :)

Skrevet
Har du kjørt T5?

Har forøvrig sett flere helt originale E39 540i. Til og med en med manuell kasse. Tror den er her på forumet for tiden.

Apropo det.

Har en 540 med manuell kasse. Kan man forvente noe særlig mer for den enn for automat bilene ?

Min er ombygget fra 520 da (godkjennt såklart) men føler ikke det har like mye å si på prisen som på f.eks m biler. ?

Har du noen ide om det ? :P

Er ganske mange (inkl. meg selv) som foretrekker originale biler. Vet ikke helt hvorfor, da ombygde ofte har flere nye deler (byttet under ombygging) enn originale. Dette kommer selvfølgelig an på hvem/hvor bilen er ombygget.

I låven til foreldrene til en 18åring, versus karrosseribytte på et verksted for eksempel. ;)

Hvordan dette avspeiles i prisen er litt vanskelig å si. Det er mange som ønsker seg manuell kasse, men utfra de jeg ha sett, virker bilens generelle tilstand/utseende å være mye viktigere enn at bilen er skjelden (som f.eks med man. gir).

En blå E39 540i med 6-trinnskasse lå lenge ute til lavere pris enn tilsvarende med automat, men dette kan vel forklares med manglende m-tech, litt gammel (97mod), feil fargekombo (?) etc.

En gang jeg kom ut fra Coop i fjor sommer lå det en voksen mann på alle fire under bilen min og leste på støtdemperne. Han var nok over middels interressert i biler med firehjulstrekk.. :)

:lol:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...