Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ganske mange (inkl. meg selv) som foretrekker originale biler. Vet ikke helt hvorfor, da ombygde ofte har flere nye deler (byttet under ombygging) enn originale. Dette kommer selvfølgelig an på hvem/hvor bilen er ombygget.

I låven til foreldrene til en 18åring, versus karrosseribytte på et verksted for eksempel. ;)

Hvordan dette avspeiles i prisen er litt vanskelig å si. Det er mange som ønsker seg manuell kasse, men utfra de jeg ha sett, virker bilens generelle tilstand/utseende å være mye viktigere enn at bilen er skjelden (som f.eks med man. gir).

En blå E39 540i med 6-trinnskasse lå lenge ute til lavere pris enn tilsvarende med automat, men dette kan vel forklares med manglende m-tech, litt gammel (97mod), feil fargekombo (?) etc.

Og jeg som lurte på å lakke min blå :P

Virker som du følger litt med på e39 markedet, noen farge som kan være lur å velge mtp. framtidig salg ?

Den er cosmos svart pr. dags dato men har en 520 som er det også. Litt kjedelig med 2 like biler.

Bilen skal parkeres, hellakkeres og stelles litt med i vinter.

Skrevet

Har for meg at røde biler gjerne er vanskelig å selge ?

Blir liksom litt begrenset marked ?

Jeg er derimot stor fan av røde biler, holdt på å ryke på en rød e91 i sommer.. hehe

Skrevet

Vel..kommer an på hva slags gammel bil man har.. :P Har en gammel coupe selv som jeg elsker å kjøre med på varme sommerdager.. og den får sykt mye oppmerksomhet :)

Skrevet

Tror ikke blå er et dårlig valg. Jeg tenkte mere på fargekombinasjonen, f.eks Blå bil og rødt interiør er ikke så kult. ;)

Rød er skjeldent og skiller seg godt ut blandt mengden når man skal velge.

Dog vil jeg være forsiktig med omlakkering, da det ikke er særlig pent om feks dørkarmer/dørsider/maskinrom ikke er samme farge som resten av bilen.

Har egentlig samme dilemma selv, har lyst til å lakkere bilen, men vet ikke om jeg tør å satse på omlakkering. ;)

Skrevet
Har så lyst på en av de 2!

Nesten så jeg vil spørre om han tar E92 i innbytte :D Har så lyst på en eldre BMW igjen..

De er fremdeles ikke verdt det i mine øyne..

535n er ikke godkjent ombygd, så den er fremdeles oppført som 518 i registrene, den såkalte M5n er også en 518, men den er i det minste godkjent ombygd til 535i..

Skrevet
Tror ikke blå er et dårlig valg. Jeg tenkte mere på fargekombinasjonen, f.eks Blå bil og rødt interiør er ikke så kult. ;)

Rød er skjeldent og skiller seg godt ut blandt mengden når man skal velge.

Dog vil jeg være forsiktig med omlakkering, da det ikke er særlig pent om feks dørkarmer/dørsider/maskinrom ikke er samme farge som resten av bilen.

Har egentlig samme dilemma selv, har lyst til å lakkere bilen, men vet ikke om jeg tør å satse på omlakkering. ;)

Er oppretter og lakkerer så er ikke noe fare for at ting blir halvveis.

Problemet er bare å velge farge #-o

Skrevet
Har du tenkt å ta ut motoren da, for å lakkere?

Selve motoren er ikke i veien, men alt annet må vekk.

Skulle det være krise ryker den ut, gjort det et par ganger iløpet av ombyggingen :mrgreen:

Har vurdert sepang også, vet ikke helt..

Men skal ikke ta av her med farge snakk, back to off topic !

Skrevet

Rød bil er nok ikke det letteste å selge, ihvertfall ikke nyere røde biler. :) Den jeg kjøpte stod en stund til salgs, men der kan motorisering og girkasse også spille endel inn.

Tror nok uansett ikke den er den mest lettsolgte, men det driter jeg i, jeg skal ikke selge uansett. :)

Skrevet

Selve motoren er ikke i veien, men alt annet må vekk.

Skulle det være krise ryker den ut, gjort det et par ganger iløpet av ombyggingen :mrgreen:

Har vurdert sepang også, vet ikke helt..

Men skal ikke ta av her med farge snakk, back to off topic !

Du gjorde ombyggingen selv altså?

Fått det godkjent?

Sepang virker å være i skuddet for tiden, men om den vil holde seg like "moderne" i fremtiden er jo vanskelig å si.

Skal ikke være lett å bytte farge. ;)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...