M|Fjeld Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 wow.....jeg er enig med deg.... Er enig med Fredrik selvfølgelig, utrolig og på en måte synd at han fikk en slik behandling.. Skulle gjerne sett han bli ført foran en domstol og bli dømt for alle sine ugjerninger!
knut_olestad Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Må nok si meg enig jeg og, men jeg regna dessverre med at akkurat dette kom til å skje om mobben fikk tak i han. Sinne og hat overskygger fullstendig all fornuft.
Robkill Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Må nok si meg enig jeg og, men jeg regna dessverre med at akkurat dette kom til å skje om mobben fikk tak i han.Sinne og hat overskygger fullstendig all fornuft. Hadde vært greiest, og helt klart verst for han å bli dømt på en skikkelig måte! For å trekke dette mot Nordmenn, hvor lenge tror dere Breivik hadde fått lov til å tusle i fred? Hadde blitt skutt fort...
wicky124 Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 tror nok ikke noe hadde skjedd med breivik dessverre... Som Oddis skrev: Mye av grunnen til at vi så en så edruelig reaksjon etter 22 juli er nok flere...- Gjerningsmannen var norsk - Gjerningsmannen ble umiddelbart pågrepet og innrømmet forholdene (Den verste "vi skal finne og straffe ham" - lynsjestemningen uteble). - Konspirasjonsteoriene fikk ikke grobunn. - De som var ventet å ha kritiske røster ble kjeppjaget, hetset og kneblet til stillhet av media. - Mediene rettet kun søkelyset på reaksjonsmønstrene i de store byene. Jeg deler også synet til kronikkforfatteren: Dere vil først se Norges sanne ansikt da en muslim med lang fartstid i Norge, proppet på sosialstønad og et fett rulleblad sprenger filler av titalls mennesker i et kulturhus eller på t-banen. Først da vil man se det virkelige raseriet. I dag er det en altfor stor politisk korrekthet til at folk tørr å si hva de mener, siden gjerningsmannen denne gangen ikke var utenlandsk, men alikevel begrunnet sin handling med oversvømmelse av innvandrere gjennom pga av et uansvarlig regime (AP).
Fredrik Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 For å trekke dette mot Nordmenn, hvor lenge tror dere Breivik hadde fått lov til å tusle i fred? Hadde blitt skutt fort... Jeg synes ikke at den analogien er passende. Det er forskjell på å være en brutal diktator i et land igjennom 40 år og det å være være en forvirret terrorist som først og fremst ikke liker et politisk parti. Breivik skal på ingen måter unnskyldes, men det er i denne sammenhengen begrenset hva han oppnådde å gjøre av ondskap. Det handler om format og perpektiver. Det jeg imidlertid virkelig er bekymret for er nettopp den manglende forståelsen for format og perspektiver i samfunnet. Hvis folket kan straffe Gadafi slik vi har sett i media... er det helt sikkert mange som tror at det er i orden å straffe Breivik på den samme måten. Manglende perspektiver og generell historieløshet har allerede medført at noen i fullt alvor har sammenlignet Breivik med Adolf Hitler. En diktator som var ansvarlig for mange millioner menneskers død. Breiviks forbrytelse fortjener uten tvil lovens strengeste straff kombinert med livsvarig sikring, men lynsjing og vilkårlig henrettelse bør vi holde oss for gode til.
Robkill Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 For å trekke dette mot Nordmenn, hvor lenge tror dere Breivik hadde fått lov til å tusle i fred? Hadde blitt skutt fort... Jeg synes ikke at den analogien er passende. Nå er det ene og alene lynsjestemningen jeg skal frem til, ikke hva personene har gjort.
Fredrik Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 tror nok ikke noe hadde skjedd med breivik dessverre... Som Oddis skrev:Mye av grunnen til at vi så en så edruelig reaksjon etter 22 juli er nok flere...- Gjerningsmannen var norsk - Gjerningsmannen ble umiddelbart pågrepet og innrømmet forholdene (Den verste "vi skal finne og straffe ham" - lynsjestemningen uteble). - Konspirasjonsteoriene fikk ikke grobunn. - De som var ventet å ha kritiske røster ble kjeppjaget, hetset og kneblet til stillhet av media. - Mediene rettet kun søkelyset på reaksjonsmønstrene i de store byene. Jeg deler også synet til kronikkforfatteren: Dere vil først se Norges sanne ansikt da en muslim med lang fartstid i Norge, proppet på sosialstønad og et fett rulleblad sprenger filler av titalls mennesker i et kulturhus eller på t-banen. Først da vil man se det virkelige raseriet. I dag er det en altfor stor politisk korrekthet til at folk tørr å si hva de mener, siden gjerningsmannen denne gangen ikke var utenlandsk, men alikevel begrunnet sin handling med oversvømmelse av innvandrere gjennom pga av et uansvarlig regime (AP). Javel... og hva har du å legge til disse ordene Wicky? Denne diskusjonen handler ikke om muslimer vs. alle andre. Det er evt. en stor misfortåelse. Hevntørst kjenner dessverre ingen landegrenser.
Fredrik Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 For å trekke dette mot Nordmenn, hvor lenge tror dere Breivik hadde fått lov til å tusle i fred? Hadde blitt skutt fort... Jeg synes ikke at den analogien er passende. Nå er det ene og alene lynsjestemningen jeg skal frem til, ikke hva personene har gjort. Nettopp... og hvor var de ansvarlige politikerne både før og etter den groteske behandlingen av Gadafi? Vi har ikke hørt mye fra den kanten. Selv en forbryter har krav på beskyttelse mot folkemobben. Det er derfor vi har et rettsapparat.
StianA Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Denne var da billig med tanke på KM http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31329308
liffi Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Da var jeg far til en liten gutt han kom kl11:21. en kommende bmw entusiast!
StianA Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Da var jeg far til en liten gutt han kom kl11:21. en kommende bmw entusiast! Grattulerer som nybakt pappa
hermanoo90 Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Da var jeg far til en liten gutt han kom kl11:21. en kommende bmw entusiast! Gratulerer! \:D/ \:D/
Anbefalte innlegg