Hansh Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Skulle skifte til vinterhjul på merca igår, skal selge på søndag. La om alle hjula og skulle kjøre og hørte noen jævlige lyder. Etter mye desperate forsøk, så satt jeg på 18" bak og 15" vinterhjul foran Pratet med mercedes og fant ut at jeg hadde brukt for lange bolter, siden jeg fant bare 1 stålfelgbolt og resten var aluminium. Trodde bare koninga var annerledes, visste ikke at lengden var annerledes, så hadde skrudd inn i brekkmekanismen. Godt jeg ikke kjørt noe med det nesten Har ikke ødelagt noe. Men for noe piss med stålfelger.. Vant til litt ordentlige ting jeg. Aluminium ftw! Lærer så lenge man lever Jeg gjorde AKKURAT det samme på høyre bakhjul på min merce w210 ifjor.... brekkgreiene der er alt for nærme boltene, så jeg ødela alt der, og måtte kjøpe nytt og montere på, i år brukte jeg kortere bolter på det ene hjulet ! Ja det er det få som vet om! Men husk at boltene minimum bør dreies 5 hele ganger for at det skal sitte:) alufelger er mye tykkere rundt bolthullene fordi det ikke er like solid metall, så de trenger derfor lengre bolter.. Akkurat det er mye mer praktisk på ihvertfall Toyota hvor boltene sitter i navet. Mye lettere å sette hjulet på og mindre risiko for slike feil.
S.Hafsmo Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Det var Lamborghini Countach som startet denne trenden. Det sies at Lamborghini ønsket bredest mulig dekk for mest mulig showeffekt og at Marcello Gandini hos Bertone derfor designet bilen rundt dekkene. Bakdekk med dimensjonen 345/35-15 må jo sies å være litt spesielt idag... hehe, vel, det er en showeffekt som fungerer da. Liker denne looken bedre enn 225 på 11" felgbredde. Spesielt når bredden har et formål.
Fredrik 90 Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 var ikke denne veldig billig?http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31542611 Synes det lukter lureri lang vei jeg! Bare ett bilde og telefon-nummeret tilhører riktig nok en Tom, men ikke fra Vinstra men Oslo! Og ja, dette må være tidenes daueste 316! Vi som har/jobber på Bavaria vet alt om det etter å ha kjørt dem som demobiler, ikke sant Vegar?
316 Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 http://www.yr.no/1.7857452 18,3 grader!!! Spenstig natt til første november!
-Roger- Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Noen som har volvo v50 her? erfaringer? Har en del kompiser som har kjøpt seg v50.. tror de fleste er fornøyd, men en av de solgte sin utelukkende pga gjengående feil og mangler, + evig lang krangling med forhandler for å ordne opp i ting.
Jordfræsar Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Var en her inne som snakka om bilen for litt siden. Selv har de jeg kjenner bare godt å si. Han ene gikk fra e46 med bare tull med motor til v50 og ingenting
S.Hafsmo Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Fikk just resultat fra en NAF-test: Bremsevirkning bak: Noe pulserende: Venstre side og høyre sideParkeringsbrems: Noe ujevn. Det var da en vag konklusjon? Hva betyr "noe pulserende"? lugger bremsen?
knut_olestad Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Pedalen pulserer når man trykker på den, hadde det på en Ford jeg hadde, var svak skjevhet i skivene.
S.Hafsmo Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Hvordan klarer de å konkludere med at det er bak, om symptomet er i pedalen?
Robkill Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Hvordan klarer de å konkludere med at det er bak, om symptomet er i pedalen? Satt den vel i bremsetesteren å fikk en utskrift med et pulserende resultat...
S.Hafsmo Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Hmm.. ja det er slik det virker for meg og, men hva gir "pulserende" bremser? Skitten på ene siden av skiva (billig), eller varierende trykk fra ABS modulen (dyrt)? Edit: Spurte NAF, og de sier at det som regel er kast i skive som forårsaker dette.
Jørgen Lie Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Æsj, da var vinterfelgene kommet på E91`n Legge på vinterdekka i morgen da sikkert.. Det behøves siden det er 12-13 grader ute
Fredrik 90 Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Er stadig mellom 10 og 15 grader her så vinterdekka ligger godt på garasjeloftet noen uker til iallfall!
VegarVS Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 var ikke denne veldig billig?http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31542611 Synes det lukter lureri lang vei jeg! Bare ett bilde og telefon-nummeret tilhører riktig nok en Tom, men ikke fra Vinstra men Oslo! Og ja, dette må være tidenes daueste 316! Vi som har/jobber på Bavaria vet alt om det etter å ha kjørt dem som demobiler, ikke sant Vegar? stemmer det! min var jo myyyyyye sprekere
Anbefalte innlegg