Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er foråvidt åpen for alt, men alle steder jeg har snakka med har krav til noe uansett hvor det er..

Tilogmed esson i br.dal hadde krav til noe salgserfaring fra før :o vis ingen er villige til og ansette uten krav til erfaring kommer jo markedet til og stoppe opp ettervært :o og for og være helt ærlig.. trygd gidder jeg ikke og søke på engang! da går jeg heller uten penger til jobb er i boks..

Skrevet
noen som vet om en jobb i hamar området som ikke går igjennom vikarbyrå skjit og ikke krever 14 år med erfaring og skole gang?? haff.. begynner og bli lei av alle leder stillingene nå :(

Du må spørre han her, han sitter garantert på noen tips som vil sikre deg jobb:

Pent skjulte spydigheter frabes.

Problemet er at slik kulturen er i dag så er vi fryktelig bortskjemte. Man har ikke KRAV på en godt betalt jobb, ei heller krav på jobb som passer dine kvalifikasjoner uansett hvor langt de strekker seg. Jobb er det alltid å få, om man så må gi slipp på millionlønninga og feite bonuser.

Jeg har hatt flere jobber, de fleste uten å kunne vise til noen skikkelige kvalifikasjoner. Jeg har erfart at stå-på-vilje, engasjement og ønske om å lykkes i jobben teller mye. Det å få jobb på dagen kan selvsagt være vanskelig, men jeg vil påstå at så lenge man fortsatt er ung og villig til å senke lista litt så skal det godt gjøres å ikke komme seg inn i en fast stiling på flere år. Jeg har hatt jobber som de færreste her hadde tatt på seg. Dårlig betalt, dårlige arbeidsforhold og tider. Likevel er dette en erfaring jeg tar med meg videre i arbeidslivet som viser på cv-en min at jeg har etterhvert bred erfaring og ikke er redd for å lære meg nye ting.

Jeg er bare 20 år og de fleste av dere har nok flere år i "bransjen" enn meg. Mange vil vel si at jeg ikke har en dritt jeg skulle sagt, og det er dere ved deres fulle rett i å både si og tenke. Likevel så må jeg også si at jeg snakker av erfaring og fornuft. Vi kan jo si at jeg har en "bekjent" som var 40 år, uten skolegang eller relevant arbeidserfaring til jobben han søkte. Han fikk jobben forran flere andre søkere. Det å vise at du er enasjert og virkelig har lyst på jobben har mye å si for arbeidsgivere.

Og til deg dutten: Nå kjenner jeg ikke deg, og har ingen anelse om hvilken arbeidserfaring du har. Jeg ville dog fremvist den erfaringen du måtte ha, gjøre det klart at du er villig til å lære og at du har et ønske om å lykkes i jobben. En jeg vet om gikk gjennom en ukes "opplæring" uten lønn. På den måten fikk arbeidsgiveren se om han var verdt å ansette, uten at det var noen "strings attached". Dette er dog veldig uortodoks, men jobben fikk han. :)

Skrevet
Var hos naprapat i dag. De kan sakene sine altså, helt fin i ryggen på 3 knekk. Koster litt men er lett verdt det.

Mye har det blitt nå? 500 kroner timen? Det er DIGG ja. Mange hyler og skriker der inne, jeg synes det er HERLIG jeg! 8)

Skrevet

har prøvd og henvise til den erfaringen jeg har.. men ser ut til at alle krever erfaring fra en presis ting for og ansette deg og er ikke noen steder i området her som er intr i den erfaringen jeg har.. selv om jeg har fra litt av hvert egentlig..

Skrevet
har prøvd og henvise til den erfaringen jeg har.. men ser ut til at alle krever erfaring fra en presis ting for og ansette deg og er ikke noen steder i området her som er intr i den erfaringen jeg har.. selv om jeg har fra litt av hvert egentlig..

Alt kommer vel ned til om du har akkurat det de ser etter.

Skrevet

Dama fikk ikke jobb på en filmkiosk... Selv om hu har jobba i resepsjon, og har interesse for film... Vet ikke hva de ser etter da jeg...

Skrevet
Gikk bra med håndkle ja! :mrgreen: Så nå er det pizza og JULEØL! :shock: Det var godt juleøl også!

Kunne jo bare ha brukt arbeidshanskene din da... :lol:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...