Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er usikkert på om fargen skal beholdes eller ikke... Lurer på å få opp igjen gamle fargen... Obisidan sort 199 tror jeg det het..hmm..

Anyway, om jeg selger denne en gang i fremtiden så får jeg nok igjen for den at jeg kan bruke pengene som egenkapital på en E500 :)

Skrevet

Har drømt om den der lenge... men litt vel dyr selv med lav kmstand... og til den prisen får man mye annet morsomt...Dessuten var tre-plate rundt girstanga i feil farge, sidespeil på passasjersiden sitter feilmontert, uoriginal greie på midtkonsollen, laget hull i midtkonsollen på førersiden, uoriginal spiller, slitasje på førerstol, uoriginale vindavvisere på sidevinduer... altså...i mine øyne, ikke verdt 417800kr...

Skrevet
Har drømt om den der lenge... men litt vel dyr selv med lav kmstand... og til den prisen får man mye annet morsomt...

Ja den er lekker og strøken! Men du har rett i at prisen er for drøy :)

Skrevet
Altså..nå er jeg vel på min 30. w124 bil..jeg kan disse bilene inn og ut...vet av alt av feil som KAN dukke opp..har kontakter som gir meg veldig fordelaktige priser på alt av slitedeler og karosserideler... så jo..jeg kan nok fint tjene gode penger på en slik bil :) Er kun bmw jeg har tapt penger på... aldri merce ;)

Vel... det er iallefall et par-tre ting på bilen som er spesielt i forhold til de andre W124 modellene.

Mekanisk er motoren i prinsippet bombesikker, men det er ikke de elektriske komponentene i motoren. Problemet er at motoren genererer såpass mye varme at ledninger og andre komponenter over tid morkner og dette igjen fører til overledninger som kan skade motorstyringen. Spesielt bør man sjekke alle slanger, ledninger og kontakter i forbindelse med bensininnsprøytningen.

Jeg vet ikke om din bil har pneumatisk nivåregulering på bakakselen siden den er bygget opp på basis av en 230E (som ikke hadde dette på ekstrautsyrslisten), men 500E har pneumatisk nivåregulering og dette systemet er relativt dyrt å reparere. Dessverre så er systemet ikke like bombesikkert som f.eks motoren.

Hele eksosanlegget må ned for å komme til gearkassen (tidkrevende) og gearkassen er i likhet med motoren, bremsene og differensialen er hentet fra R129 500SL (differensialen har dog en annen utveksling og motoren et annet innsprøytningssystem). Ved uforsiktig bruk av motorens krefter er det differensialen samt drivarmene ut fra differensialen som ryker først på bilens drivlinje. Husk at ASR systemet kan svikte på tidlige modeller. Motorens tyngde tærer også på forstillingen, men dette er normale slitedeler.

Hovedproblemet med akkurat din bil er at ingen vet hva Löwer står for iom. at det nesten ikke finnes informasjon om firmaet på internettet. Bilen er derfor å betrakte som et selvbygg og den må derfor vurderes som et selvbygg med alt hva det innebærer i forbindelse med vurdering av verdien. Jeg tror at markedet for denne bilen er relativt lite. Yngre folk vet knapt hva W124 står for og eldre folk foretrekker ganske sikkert ekte vare eller noe som er mer kjent som f.eks AMG eller Brabus.

Skrevet

Enig i det der.. Men never the less...its a special model.. sjelden vare her i landet, på godt og vondt..

og jo... w124 e230 hadde nivåreg på bakaksel (har hatt en slik bil!)

Skrevet

og jo... w124 e230 hadde nivåreg på bakaksel (har hatt en slik bil!)

Såvidt jeg vet ikke originalt på sedanene (ekstrautsyr kun på 260E og 300E av bensinmodellene - standard på T-modellene), men det var mulig å ettermontere fra 3. parts leverandører.

Skrevet

ja var standard på T-modellene, men min sedan hadde det...og om jeg tenker meg om...så var det 200 forgasser version...og originalt... stod i vin/utstyrskoden til bilen..

Skrevet
Jaha! I natt så hadde jeg en helt fantastisk drøm, jeg kjørte rundt i nye Ferrari FF og den var MIN :D

Levert kveldens lottokupong da?

Kanskje du er sanndrømt vettu ;)

Skrevet
Har drømt om den der lenge... men litt vel dyr selv med lav kmstand... og til den prisen får man mye annet morsomt...Dessuten var tre-plate rundt girstanga i feil farge, sidespeil på passasjersiden sitter feilmontert, uoriginal greie på midtkonsollen, laget hull i midtkonsollen på førersiden, uoriginal spiller, slitasje på førerstol, uoriginale vindavvisere på sidevinduer... altså...i mine øyne, ikke verdt 417800kr...

I grunn mye rart som altså ikke stemmer med tanke på at bilen knapt skal være brukt :?

Skrevet

Tror bilen har gått i japan slik de fleste andre lav-km mercene... og der ettermonterer de alt de kommer over til tider...så ikke usannsynlig at det også har skjedd på denne...

Skrevet

Knuste lexus-lykt igår, filma naturligvis hele shiten, legge ut kanskje? Må fyke på jobb nå, men fikser nok etter midnatt :)

Donasjoner mottas med takk!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...