Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sporty alfa, mafia sjuern, Benzeline og Løwen... Landrovern er ett år gammal story :P

den bilen kan lades gratis ved ladestasjons-parkeringsplasser, tar 4 timer for full tank, pluss en 1.4 liters bensinmotor som lader opp batteriene, når de nærmer seg å bli tomme! her snakker vi litt mer rekkevidde enn hva vi får fra dagens elbiler =)

pga dette, kommer staten til å ta betalt for el bil ladning og ha en syk engangsavgift på denne bylen, er typisk dem, hykklere!

Skrevet
Men det sies at batteriene har en levetid på 5 år. Blir jo bra for videresalg.

Levetiden på batteriene vil nok være det som kommer til å stoppe de fleste bilkyndige ifra å kjøpe... Kanskje kjøpe og selge etter 2-3 år. Men priser for å sette inn slike batterier, må da koste en del og selve batteriene er nok ikke billige..? Hva tror dere+

Skrevet

En kollega av meg dret seg ut i dag. Trodde jeg skulle le meg i hjel. Inne i ene verkstedbrakka har vi en trefasekontakt på veggen. Den har vi aldri brukt og derfor skulle han ha den med seg hjem og montere på båthavnen. Roter litt rundt inne i sikringsskapet og finner ut at, joda, den var utkoblet. Trodde han i hvertfall... Klipper ledningen til den og bang, det blir mørkt. Viser seg at den var koblet rett på inntakssikringen så sikringen i et helt annet lokale som vi ikke har nøkkel til har gått. Så kommer sjefen og lurer på hvorfor det er mørkt. Hahaha

Skrevet
Men det sies at batteriene har en levetid på 5 år. Blir jo bra for videresalg.
NORGES BESTE: Fabrikken garanterer både bil og batteri i åtte år eller 210.000 kilometer, men hevder at batteriene er laget for å vare i minst ti år. Det betyr Norges beste garanti, ifølge redaksjonssjef Rune Korsvoll i bladet Motor
Skrevet

Han skulle rappe den før sjefen kom og fulgte bare ledningen til sikringsskapet, trodde han! Men det var en annen ledning han hadde fulgt! :lol: Så det ble mørkt! :lol:

Skrevet

Ene ungen i barnehagen idag så skjermen på mobilen min og bakgrunnsbildet av E46'n min.

Han: "Er det bilen din?"

Jeg: "Jepp"

Han: "*Peker på felga* Hvorfor har du så kule hjul?"

Jeg måtte le litt og gi han en stor posjon skryt for den uttalelsen :D Akkurat fylt 4 år vett :D

Skrevet
Jeg driver å ser litt på bil for tiden. Jeg er student i Trondheim, og trenger egentlig ikke bil, men ser ofte at jeg kunne trengt en bil for å komme meg A-B kjapt, samt til Molde noen ganger og få med meg alt av bagasje uten å måtte snu opp ned på bagasjeplassen på bussen for å finne mine saker. Ser da litt på eldre Hilux eller E36. Skal det være E36 blir det bare en 316i/318i med M43 motoren. Bilen skal ligge rundt 20k og ikke gått utrolig langt, samt lite feil. Min søster hadde en 1997 Almera(som jeg var deleier i), som vi kjøpte for 22k og den var ikke gått langt og hadde ikke en eneste feil, altså vet jeg at slike billige biler finnes på markedet.

Det jeg egentlig vil med dette innlegget er å få litt råd osv., altså er det vits? Jeg har busskort her oppe, så bilen blir bare brukt i nødtilfeller og til og fra Molde. Jeg er såklart åpen for andre forslag enn Hilux og 3-serie.

Du vil ikke ha litt mer komfort og en litt mer ordentlig bil da :wink: Selv hadde valget mitt falt på disse hvis jeg var i dine sko

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31738862

Denna får du prutta ned i 25 000,- vettu! Nesten så jeg vil kjøpe den sjøl :wink: Noen ganger så skulle jeg ønske jeg var en sånn bilnisse som bodde på landet med masse plass.

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31830176

Jeg mener livet er for kort til å kjøre kjipe biler, selv med lite budsjett så kan man kjøre BMW med stil :)

tror prisen endte på 350k for Opel Volt?

Du mener helt sikkert Opel Ampera som er eksakt samme bil som Chevy Volt :)

Skrevet

Det er dyre biler i drift. E34 IXen er hvertfall det, har hatt en før. Drikker veldig mye drivstoff i byen og.

Jeg driver å ser litt på bil for tiden. Jeg er student i Trondheim, og trenger egentlig ikke bil, men ser ofte at jeg kunne trengt en bil for å komme meg A-B kjapt, samt til Molde noen ganger og få med meg alt av bagasje uten å måtte snu opp ned på bagasjeplassen på bussen for å finne mine saker. Ser da litt på eldre Hilux eller E36. Skal det være E36 blir det bare en 316i/318i med M43 motoren. Bilen skal ligge rundt 20k og ikke gått utrolig langt, samt lite feil. Min søster hadde en 1997 Almera(som jeg var deleier i), som vi kjøpte for 22k og den var ikke gått langt og hadde ikke en eneste feil, altså vet jeg at slike billige biler finnes på markedet.

Det jeg egentlig vil med dette innlegget er å få litt råd osv., altså er det vits? Jeg har busskort her oppe, så bilen blir bare brukt i nødtilfeller og til og fra Molde. Jeg er såklart åpen for andre forslag enn Hilux og 3-serie.

Du vil ikke ha litt mer komfort og en litt mer ordentlig bil da :wink: Selv hadde valget mitt falt på disse hvis jeg var i dine sko

Denna får du prutta ned i 25 000,- vettu! Nesten så jeg vil kjøpe den sjøl :wink: Noen ganger så skulle jeg ønske jeg var en sånn bilnisse som bodde på landet med masse plass.

Jeg mener livet er for kort til å kjøre kjipe biler, selv med lite budsjett så kan man kjøre BMW med stil :)

Skrevet
Det er dyre biler i drift. E34 IXen er hvertfall det, har hatt en før. Drikker veldig mye drivstoff i byen og.
Jeg driver å ser litt på bil for tiden. Jeg er student i Trondheim' date=' og trenger egentlig ikke bil, men ser ofte at jeg kunne trengt en bil for å komme meg A-B kjapt, samt til Molde noen ganger og få med meg alt av bagasje uten å måtte snu opp ned på bagasjeplassen på bussen for å finne mine saker. Ser da litt på eldre Hilux eller E36. Skal det være E36 blir det bare en 316i/318i med M43 motoren. Bilen skal ligge rundt 20k og ikke gått utrolig langt, samt lite feil. Min søster hadde en 1997 Almera(som jeg var deleier i), som vi kjøpte for 22k og den var ikke gått langt og hadde ikke en eneste feil, altså vet jeg at slike billige biler finnes på markedet.

[/quote']

Ja selvsagt er dem dyrere i drift enn en 318I, men hvor mye mer glede vil ikke en 530I eller 525IX gi da :) Men der er vi jo alle forskjellige :wink:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...