Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
...

Bilgleden får være stor nok at jeg kanskje velger en BMW om det i det hele tatt blir aktuelt. Jeg må tenke forsikring og utgifter i form av deler og drivstoff, og veie dette opp mot inntekten min. En 530i hadde vært morsom, men forbruket er sikkert deretter også uten at jeg kjenner godt til disse. E34 520i er under vurdering det også.

Skrevet

heh... en 520i er nok ikke så veldig mye mer sparsommelig i drift drivstoffmessig enn en 530i... selv om mange tror det. Mange som kjøper seg den minste motoren som må fise rundt på maks turtall for å komme opp bakkene..og da går det med en liter på mila uansett ;)

En 3.0 liters V8 jobber nok adskillig mer avslappet enn en 2.0 liters rekkesekser som må trelle på 4500 omdreininger døgnet rundt for å i det hele tatt komme seg fremover... Tviler på at det er mange hundrelappene ekstra i året for en 530 bensin-messig ;)

Jeg får sitere en fyr på Geländerwagen-forumet når han ble spurt om hvor stor forskjellen var i forbruk på en 240GD og en 500E:

"De går alle på rundt litern uansett, uansett motor "

:mrgreen:

Skrevet

En 530i bruker vesentlig mer bensin inne i sentrum enn en 520i, men du har rett i at det ofte er lurt å ha en større motor, fordi den vil jobbe mindre.

Skrevet

I teorien vil eneste forskjell i forbruk være pga økt vekt og tyngre pedalfot.

Det krever jo bare en viss kilowatt for å frakte en vekt i bestemt hastighet fra A til B.

Vet forørvrig lite om g/kwh på dagens maskiner.

Skrevet

Jeg hadde virkelig trodd Sverige hadde bedre utvalg av E24 635 CSI, men ser nok ut som man må lete her hjemme! Alpina utgaver av eldre BMWer ser også ut til å være billigere her i Norge.

Skrevet
Ene ungen i barnehagen idag så skjermen på mobilen min og bakgrunnsbildet av E46'n min.

Han: "Er det bilen din?"

Jeg: "Jepp"

Han: "*Peker på felga* Hvorfor har du så kule hjul?"

Jeg måtte le litt og gi han en stor posjon skryt for den uttalelsen :D Akkurat fylt 4 år vett :D

Det er noen som skjønner det allerede i ung alder! ;)

Ene ungen til ei jeg kjenner, kan spotte bmw´er på litt avstand og blir gira når vi går forbi en bmw.

Han var på besøk når jeg lånte en Tesla Roadster Sport, og når jeg spurte om han ville bli med på en liten tur i den kule bilen som var utenfor, fikk jeg "bmw´en?" med et stort glis som respons :applause:

Skrevet

samme som med dattera til en kompis av meg det.. hver gang de skal ut og kjøre så går hu rett bort til supraen hans.. samme faen om mora skal være med eller ikke.. mora får beskjed om og sitte baki :P hu er vel 4 år og :P

Skrevet

Guttungen til dama til broren til eksen (vanskelig) kjente igjen BMW-er langs veien (var vel logoen han kjente igjen) og pekte og sa at det var slik bil stefaren har. Ca 3 år vel :)

Skrevet

Hvis du hylte i 8 år, 7 måneder og 6 dager, ville du

ha produsert nok lyd-energi til å varme opp en kopp

kaffe (neppe verdt å forsøke det).

Hvis du prompet uavbrutt i 6 år og 9 måneder, så

hadde du produsert nok gass til å lage en atombombe.

Det menneskelige hjertet lager nok trykk, når det

pumper blod ut i kroppen, til å sprute blod 10 meter i været.

En gris sin orgasme varer i 30 minutter!

Ved å slå hodet mot en vegg bruker du 150 kalorier i

timen (har ikke helt kommet over det med grisen).

Mennesker og delfiner er de eneste dyreslag som har

sex for fornøyelsens >skyld (hva med grisen sier jeg bare?

HVA MED GRISEN?)

Et gjennomsnittlig menneske frykter edderkopper mer

enn det å dø. (eg dør i dag eg, om eg bare får en orgasme på 30 minutter!)

Den sterkeste muskelen i kroppen er tungen.

Du kan ikke drepe deg selv ved å holde pusten.

( Tenk..... 30 minutter...Griser må jo svime av når de er ferdige...))

Samlet spiser amerikanerne hver dag pizza tilsvarende

et område på 18 mål.

(Pizza? Nei takk Æ vil heller ha en orgasme på 30

minutter æ...Faen 30 sekunder hadde vært sjeft også))

Det er mer sannsynlig at du blir drept av en

champagnekork, enn at du blir forgiftet av en edderkopp.

En maur kan løfte 50 ganger sin egen vekt, kan trekke

30 ganger sin egen vekt og faller alltid over på sin

høyre side når den blir beruset (lurer på

hva det var som fikk regjeringen til støtte den forskningen?)

Isbjørner er venstrehendte (personlig ante jeg ikke

at isbjørner hadde >hender engang..........).

Steinbiten har mer enn 27 000 smaksknopper. Dette

gjør den til dyreverdens nummer en når det gjelder smaksknopper.

En loppe kan hoppe 350 ganger sin egen kroppslengde

før den sulter ihjel (uhyggelig).

En kakerlakk kan leve 9 dage uten sitt hode før den

sulter ihjel (det også uhyggelig).

Den mannlige bedende "Kneleren" kan ikke parre seg

mens hodet hans er på kroppen fordi hunnen begynner

akten med å rive av ham hodet. (Kinky forspill....

Lurer på hvilke forspill griser bruker jeg... 30 minutter...)

Elefanten er det eneste dyret som ikke kan hoppe (noe

jeg faktisk ikke finner såååå snodig...).

Strutsens øye er større enn dens hjerne (vi har vel

når vi tenker godt etter, alle truffet noen som er mer eller mindre

direkte nedarvet fra strutsen).

Etter å ha lest dette er alt jeg har å si:

"Pokker ta den grisen!"

Skrevet

Skal vi se en ekstra gang på tastaturet.. Hmm, til venstre for bokstaven D finner jeg en bokstav som ser litt ut som hvordan jeg går på vei hjem fra fest, sånn her ser den ut S. Det var den jeg skulle truffet ser jeg nå i etterkant :) Erebus!

Skrevet
Ja selvsagt er dem dyrere i drift enn en 318I, men hvor mye mer glede vil ikke en 530I eller 525IX gi da :) Men der er vi jo alle forskjellige :wink:

Les igjen hva slags kriterier han har da. Han vil jo bare en bruksbil som er rimelig i kjøp og drift og samtidig god og kjøre (BMW), en jævlig sliten 530i eller 525IX er ikke veien å gå da.

Jeg er forøvrig uenig i at en 525IX gir "så mye mer glede" enn en 520i. 525IX er en TUNG bil. Den har firehjulstrekk, oftest shitloads med tung utstyr, stor rekkesekser osv. Man merker ikke mye til de 190 hestene for å si det sånn.

Den dagen vi henta den i min E30 Touring 318I så var E30en langt mer overlegen og underholdende når svingene kom. E34en føltes som en tung bil. Jeg eide begge bilene samtidig og foretrakk å kjøre i E30en hver gang, med mindre jeg skulle på litt lengre tur der E34en var overlegen i komfort.

Marius2002: Jeg anbefaler en E30 Touring. Av og til dukker det opp brukbare eksempler til under 20.000 kr. De er billige i drift, og alle Touring-ene har 325I sitt understell og 325I sine bremser som øker kjøregleden et par hakk. Var jeg deg ville jeg bare hatt sparesum på konto og ventet på rette bilen som dukket opp. Jeg kjøpte min 318i for 12.000 kr. og den gikk som bare det i ett år hvertfall. Mest moro per krone i det norske bruktmarkedet :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...