Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
[

image0006.jpg

W113 hører helt klart til blandt de aller fineste modellene Mercedes-Benz har bygget. Den har imidlertid ganske håpløse kjøregenskaper (les: svingaksel bakhjulsoppheng) og dette er nok forklaringen på at modellen helt har havnet i skyggen av etterfølgeren R107.

Jeg elsker imidlertid de lette linjene på W113. Spesielt den europeiske varianten er grasiøs med de tynne støtfangerne og sidepaneler uten blinklys. De lakkerte hjulkapslene er også kjempefine. Frontlysene er også mye finere på den europeiske varianten. W113 gjennomgikk relativt store tekniske forbedringer i løpet av perioden 1963-71 da den var på markedet. Generelt bør man derfor velge den nyeste modellen man kan finne med den største motoren. Alle motorene (230/250/280) er imidlertid rekkeseksere med mekanisk innsprøytning (Bosch) og alle modellene kom med enten manuelt gear eller automatgear.

vuij00zeg9trcd1nbx19.jpg

Skrevet

R107 ser aldeles teit ut i grunn.

Observerte en på henger i går ettermiddag, og ble aldeles ikke imponert.

80`s soapcar.. :lol:

Som i at alle med penger i amerikanske såpeopera fra 80 tallet kjørte en.

5bxidvpd9myat5d0wdv2.jpg

Skrevet
De begynte ikke i natt, har kjørt på salt flere dager denne uka, spes i starten hvor det var minus og tåke. :(

Doh.. Det er så synd, så synd.

Jeg har ordna meg en annen stilling på jobben nå faktisk, kun fordi at jeg da slipper å kjøre e36'n til og fra jobb :lol: Dvs. at den kommer til å stå rolig mesteparten av vinteren :mrgreen:

Skrevet

80`s soapcar.. :lol:

Som i at alle med penger i amerikanske såpeopera fra 80 tallet kjørte en.

5bxidvpd9myat5d0wdv2.jpg

Litt artig at du nevner det, for det er jo helt sant! Men noe som også er litt kult er at på 80 Tallet så var onkelen min en sørlandets største entrepenører. En skikkelig jappetype med svær båt og mobiltelefon, og i 1985 så kjøpte han en helt ny rød 500 SL i bursdagsgave til kona si(eller tanta mi da) i tillegg til en ny 560 SEC til seg selv 8) Med tanke på hva disse bilene kostet nye her i landet så kan jeg ikke tenke annet en at den lokale Mercedes forhandleren i byen her gidde seg godt i hendene etter den handlen :)

Skrevet

Fytti... Har overgått meg selv med damer denne gangen. Deiligste jenta jeg har sett på lenge og hu ber meg ut på date :D Sykeste... Slikt gjør noe med humøret... Hun liker ikke at bilder av henne ligger på nett, da, så jeg fjerner det ila. dagen... Enn så lenge, her er hu... :)

Skrevet
Fytti... Har overgått meg selv med damer denne gangen. Deiligste jenta jeg har sett på lenge og hu ber meg ut på date :D

Gjennomfør den ordntlig nå da ;) Lykke til! Å send gjerne noen av venninene hennes hit opp! :oops:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...