Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kjønnsykdommer, er ikke det sånt man går av seg - på lik linje som med en senebetennelse? :P

Var dette egentlig et undercover spørsmål?

"Jeg har en kjønnsykdom, men denne forsvinner vel av seg selv?" [-o<

Skrevet

Min første post i "off topic/tulletråd" siden jeg meldte meg inn her i 2005..

Men; http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10031716

dette tar jo helt av.... det moderne samfunnet er i ferd med å miste all forsåelse for hva slags jobb en har å gjøre i forsvaret :S

det virker som man prøver å gjøre det hele til en trivelig leirskole. Andre som har fått med seg denne saken?

Skrevet

Ja, den saken her så jeg i går, TRF.. Hørte også intervju med fornermede på radioen i gårkveld... Helt latterlig.. Hørtes ut som om hun hadde vært utsatt for et forferdelig overgrep.

Det er sikkert ikke alle som har like stor selvtilitt, og synes det er kult og kle av seg foran en mengde av det motsatte kjønn, men det får da være måte på.. Høres nesten ut som om hun gikk i 7.klasse og var med på leirskole på Dombås..

Skrevet

Det er flere som har badet med en gjeng gutter/menn før. De sa ingenting, slik som hu ene fra denne historien. Var i alt 3 jenter. Hva tror hu egentlig? At hun skal få alt på hennes premisser siden hun er jente. Skal du være med på leken får du tåle steken.

Skrevet

Vurderer å kjøpe en brukt F30 til neste år. Noen som vet om kjente feil eller hva man må være obs på?

Skrevet

En ting er den stusseliga jenta som plutselig fant ut at det kun er på leirskole man velger hva man vil være med på og ikke, en annen ting pressen og politikerne oppi alt dette. Ikke all gutter liker å sprade rundt nakne heller, ihvertfall ikke foran andre jenter. Ingen måtte holde strippeshow for de andre, alle måtte bade, i fellesskap, som det meste andre i forsvaret.

Og alle kommenterer at "dette ikke er essensielt for krig", visst fader er det det. Hygiene, jada til en viss grad. Lære seg å ha tørre klær, ja. Men det viktigste, det å utfordre og fjerne grensene til en person, det er så ufattelig viktig. Man skal ikke ydmyke personer, eller gå rett på person, men man kan og må utfordre gruppen i helhet.

Det virker som flertallet er av den oppfatning at i krig så vil man "rise to the occation", dette stemmer ikke. I krig faller man til det nivået treningen var på. Når treningen tar mer hensyn til at "jeg vil ikke bade naken", hvordan skal man da takle det når makkeren din ber deg fortelle han at alt går bra når han ligger med åpen buk? Når du står der uten lårmuskel, og INGEN kan hente deg, du må komme deg tilbake selv. Da glemmer man fort at det var ubehagelig å bade naken gitt.

kjenner jeg blir direkte provosert her.

Den eneste "unnskyldningen" for ikke å gjøre dette er om hun er i en styrke som velger å ikke kjøre soldatene sine så hardt, da mtp på hva den aktuelle METL for styrken innebærer.

Skrevet

Det er vel heller konteksten... en maktsyk offiser som tvinger henne til å kle av seg foran 30 andre gutter. Det handler ikke om nakenhet, men om det er nødvendig å ydmyke noen på den måten. Ha respekt for at ikke alle synes det er greit å kle seg naken foran 30 kåte karer. Er helt enig med henne - og ledelsen.

Skrevet

I dag kjørte jeg meg nesten fast med Toyotaen. Måtte rygge opp en bakke som var mellom 30 og 45 grader. Gjørme, bløt torv og gress, ca 30 meter lang. Tok 5 forsøk før jeg klarte å komme helt opp... Måtte ta høy fart og klemme på! Dæven steike som det lukta clutch da jeg kom opp og fikk rygget meg dit jeg skulle! :mrgreen: Men den imponerer stadig, til tross for mangel på komfort, ekstremt mye støy, ekstremt lite utstyr så tar den seg fader meg frem.

Skrevet

Jeg synes det er fattig. Jeg forstår ikke hva som er poenget med at man må stå i banke messingen på en øvelse. Det gir absolutt ingen mening overhodet, samme hvilket kjønn du er, og du blir definitivt ingen bedre soldat av det.

Tipper dette "befalet" som ga denne ordren bare ville ha noe å tenke på mens han lufta høyrehånda på kaserna senere den kvelden.

Skrevet
Jeg synes det er fattig. Jeg forstår ikke hva som er poenget med at man må stå i banke messingen på en øvelse. Det gir absolutt ingen mening overhodet, samme hvilket kjønn du er, og du blir definitivt ingen bedre soldat av det.

Tipper dette "befalet" som ga denne ordren bare ville ha noe å tenke på mens han lufta høyrehånda på kaserna senere på kvelden.

+1 :applause:

Skrevet
En ting er den stusseliga jenta som plutselig fant ut at det kun er på leirskole man velger hva man vil være med på og ikke, en annen ting pressen og politikerne oppi alt dette. Ikke all gutter liker å sprade rundt nakne heller, ihvertfall ikke foran andre jenter. Ingen måtte holde strippeshow for de andre, alle måtte bade, i fellesskap, som det meste andre i forsvaret.

Og alle kommenterer at "dette ikke er essensielt for krig", visst fader er det det. Hygiene, jada til en viss grad. Lære seg å ha tørre klær, ja. Men det viktigste, det å utfordre og fjerne grensene til en person, det er så ufattelig viktig. Man skal ikke ydmyke personer, eller gå rett på person, men man kan og må utfordre gruppen i helhet.

Det virker som flertallet er av den oppfatning at i krig så vil man "rise to the occation", dette stemmer ikke. I krig faller man til det nivået treningen var på. Når treningen tar mer hensyn til at "jeg vil ikke bade naken", hvordan skal man da takle det når makkeren din ber deg fortelle han at alt går bra når han ligger med åpen buk? Når du står der uten lårmuskel, og INGEN kan hente deg, du må komme deg tilbake selv. Da glemmer man fort at det var ubehagelig å bade naken gitt.

kjenner jeg blir direkte provosert her.

Den eneste "unnskyldningen" for ikke å gjøre dette er om hun er i en styrke som velger å ikke kjøre soldatene sine så hardt, da mtp på hva den aktuelle METL for styrken innebærer.

Jeg tror alle hadde badet nakne om det sto om livet til en selv eller en annn person, men det gjør det faktisk ikke i denne situasjonen. Dette er helt unødvendig trening, spør du meg. Bare se på Utøya... Hvor mange av de hadde klart å svømme over om det ikke hadde stått om livet? Det var mennesker som ikke kunne svømme som kom seg over. Det sier litt.

Skrevet

I over hundre år har det vært felgprodusentens ansvar for å få lufta inn i dekket (ventil i felg). Er det ikke snart på tide å kaste "ballen" over til dekkprodusentene. Hva med en ventil i dekket. Ser bare fordeler, en rund fin felg uten den forstyrrende ventilen som ødelegger designet.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...