Dirty Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 E36 320i uten diffsperre. Piggfritt eller piggdekk? jeg liker piggdekk best men nå bor ikke jeg i byen og må kjøre endel på landeveier som ikke blir saltet
Odd-M Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 Uten tvil pigg, type Conti, Nokian eller Michelin nordisk modell. Med mindre du bare kjører nede på flata på Bodø-halvøya. Piggfritt er meget bra på det meste, kanskje til og med best i mange tilfeller. Men på det verste føret (våt is) av alle er det nærmest friksjonsløst.
S.Hafsmo Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31537420Sitat: "Motoren er bygget om fra en 4-sylindret turbomotor til 5.0 V8!!" Mulig man burde ordlegge seg litt bedre? Det der er vel den værste Mustangen de har laget til nå! Har ikke mye til felles med sine forgjenngere eller etterfølgere for å si det sånn! Kjipe greier! Eneste Amerikanske tradisjonsbilene som ikke blei fucka opp på 80 tallet er vel Corvette og Camaro, alle andre blei for prega av snillere design og "downsizing" Er enig i at den ikke er så pen som de andre, men fader så morsomme de er og kjøre. De veier mindre enn en MR2 og med en litt justert 5.0 flytter de seg veldig greit. Er vel den mest brukte "hobbydragsteren" i statene. Edit: Også må jeg henge meg på pigg-supporterene. Har selv vært med på å løpe etter bilen ned en bakke for å dytte den inn på veien igjen etterhvert som den nærmet seg grøfta (Mazda 6 med piggfritt). Absolutt null friksjon på våt is.
knut_olestad Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31537420Sitat: "Motoren er bygget om fra en 4-sylindret turbomotor til 5.0 V8!!" Mulig man burde ordlegge seg litt bedre? Det der er vel den værste Mustangen de har laget til nå! Har ikke mye til felles med sine forgjenngere eller etterfølgere for å si det sånn! Kjipe greier! Eneste Amerikanske tradisjonsbilene som ikke blei fucka opp på 80 tallet er vel Corvette og Camaro, alle andre blei for prega av snillere design og "downsizing" Er enig i at den ikke er så pen som de andre, men fader så morsomme de er og kjøre. De veier mindre enn en MR2 og med en litt justert 5.0 flytter de seg veldig greit. Er vel den mest brukte "hobbydragsteren" i statene. Edit: Også må jeg henge meg på pigg-supporterene. Har selv vært med på å løpe etter bilen ned en bakke for å dytte den inn på veien igjen etterhvert som den nærmet seg grøfta (Mazda 6 med piggfritt). Absolutt null friksjon på våt is. Enig angående Mustangen, var sjåfør noen helger på en 5.0 HO på slutten av 90-tallet, med manuell kasse gikk den godkjent godt, men hadde fremdeles noe av den typiske amerikanske mykheten. Det endra seg radikalt da han fikk på eibach fjær og koni dempere, ble plutselig helt genialt Angående pigg/piggfritt, jeg kjører piggfritt, mye pga at det her sjelden er så glatt at man har problemer. På fredag var det derimot så glatt her i sentrum, holdt på skli i sida på 2 biler på en runde i sentrum, så da dro jeg hjem.. Men som sagt, meget sjelden det er sånn, og komforten betyr mye for min del, piggstøy suger kringle!
VegarVS Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 reiser i banken om en time! gosh.. dette blir spennende!
S.Hafsmo Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 Enig angående Mustangen, var sjåfør noen helger på en 5.0 HO på slutten av 90-tallet, med manuell kasse gikk den godkjent godt, men hadde fremdeles noe av den typiske amerikanske mykheten. Det endra seg radikalt da han fikk på eibach fjær og koni dempere, ble plutselig helt genialt Angående pigg/piggfritt, jeg kjører piggfritt, mye pga at det her sjelden er så glatt at man har problemer. På fredag var det derimot så glatt her i sentrum, holdt på skli i sida på 2 biler på en runde i sentrum, så da dro jeg hjem.. Men som sagt, meget sjelden det er sånn, og komforten betyr mye for min del, piggstøy suger kringle! De er noe myke originalt ja, men som du sier, lar det seg fikse. Morsomt og billig leketøy ihvertfall. Piggfritt er nok fint der hvor det er bar asfalt innimellom. Vedkomne som spurte er vel fra Bodø, og min erfaring tilsier ikke at piggfritt er optimalt der oppe. Såfremt man ikke bare kjører rundt inni sentrum vel og merke. Hadde jeg bodd i Trondheim sentrum på heltid, hadde nok jeg og vurdert piggfritt. Men en tur nordover, og piggdekk blir et must.
VegarVS Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 leilighet.. spennende da! Stor eller? jah, håper det går i boks.. 62 kvm.
knut_olestad Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 Piggfritt er nok fint der hvor det er bar asfalt innimellom. Vedkomne som spurte er vel fra Bodø, og min erfaring tilsier ikke at piggfritt er optimalt der oppe. Såfremt man ikke bare kjører rundt inni sentrum vel og merke. Hadde jeg bodd i Trondheim sentrum på heltid, hadde nok jeg og vurdert piggfritt. Men en tur nordover, og piggdekk blir et must. De har vel den piggdekkavgifta i Trondheim, så man skal vel være rimelig innbarka piggentusiast for å kjøre pigg der uansett Uansett er det jo i selve Trondheim sjelden bruk for pigg.
S.Hafsmo Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 Ja, nå må jeg betale piggavgift. Noen som vet hvor mye denne er på?
Thundercoil Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 Er det ikke 1250,- til 1300,- for en hel "piggdekksesong" ? Edit: under 3,5tonn: 30 pr. dag, 400 pr. måned, 1200 for hel sesong Over 3,5tonn: 60 pr. dag, 800 pr. måned, 2400 for hel sesong. Dette var for ifjor, men tror det er det samme i år. Har ikke lest noe annet i aviser hvertfall.
316 Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 Sitter i bilen og eter lunsj. Har underholdning! Er en røyskatt som løper som en gal etter lemen i ei stenrøys, så sitter den en kattugle og følger med i toppen av et tre. Håper den tar røyskatten! Så blir det litt action.
Fredrik 90 Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 jah, håper det går i boks.. 62 kvm. Så gøy da! Hvor ligger denne da?
Anbefalte innlegg