Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så ut til å bli en stygg slutt på bursdagen min, med jævla tåkehav over Rossvoll da jeg skulle fly hjem. Der oppe er de feite feige griser, og lander ikke et fly hvis det er et støvkorn i lufta. På mirakuløst vis forsvant tåke

Neste problem var et surrehue som gikk av flyet i Brønnøysund. Han fant senere ut at han ikke skulle gått av der allikevel, så han kom tilbake. Forsinket oss med 20 minutter. Igjen på mirakuløst vis klarte SAS å fly inn 10-15 minutter mellom Trondheim og Oslo, så nå sitter jeg heldigvis på bussen hjem!!! :D

Skrevet

Petter Stordalen fortsetter ufortrødent å utvide sitt mer eller mindre seriøse nettverk. Denne gangen er det Arnold Schwarzenegger som er offeret. Tema for dagen var opplyst å være miljøvern... og de klimautfordringer vi står overfor.

Petter er ikke den første pengemannen som har behov for et såkalt miljøalibi for å glatte over at han til daglig lever et liv med hurtige biler og en svært ekstragavant livsstil. USA´s tidligere visepresident Al Gore har også forsøkt seg med et tilsvarende skalkeskjul... helt til det ble kjent at han (også) lever et overklasseliv i Connecticut, Tennessee og California med herskapelige boliger og alt som hører til. Det er åpenbart lett nok å bruke "miljø" i et sosialt forsøk på å fremstå som seriøs... og/eller kritisere/fortelle andre hvordan de skal leve... hvis man har det fint selv... :roll:

http://www.dagbladet.no/2011/11/22/nyhe ... /19113102/

Gore´s hus i Tennessee

ueshfga80vty8a08dbsn.jpg

Stordalens hus på Bygdøy i Oslo

e9cw9n3y17m8egnmsmlq.jpg

Skrevet

Er vel LITE tvil om at de rike gutta bruker miljø som status :) Mye som stjernene som bruker Prius i hverdagen men som gjerne har noen 7-liters muskelbiler ved siden av og...

I dag har jeg i hele dag sittet og knotet med å få fiksa gamle laptopen min. Betalte 1000 kr. for en 640GB harddisk :o Det er dyrt... Men slik er harddiskmarkedet for tiden...

Den er altså nå fiksa og kobla til TVen min. Klarte å kjøre 720p filer helt fint så nå skal jeg bare overføre musikksamlingen over så blir den fast HTPC :)

Skrevet
Dette innlegget er sent fra en iPad hos lefdal i sørlandsparken. Hehe :

Jeg måtte bare når jeg sto der :wink:

Petter Stordalen fortsetter ufortrødent å utvide sitt mer eller mindre seriøse nettverk. Denne gangen er det Arnold Schwarzenegger som er offeret. Tema for dagen var opplyst å være miljøvern... og de klimautfordringer vi står overfor.

Petter er ikke den første pengemannen som har behov for et såkalt miljøalibi for å glatte over at han til daglig lever et liv med hurtige biler og en svært ekstragavant livsstil. USA´s tidligere visepresident Al Gore har også forsøkt seg med et tilsvarende skalkeskjul... helt til det ble kjent at han (også) lever et overklasseliv i Connecticut, Tennessee og California med herskapelige boliger og alt som hører til. Det er åpenbart lett nok å bruke "miljø" i et sosialt forsøk på å fremstå som seriøs... og/eller kritisere/fortelle andre hvordan de skal leve... hvis man har det fint selv... :roll:

http://www.dagbladet.no/2011/11/22/nyhe ... /19113102/

Det bilde i dagbladet av den pr-kåte Petter og The terminator ved den rosa Teslaen er i Petters private garasje med roterende gulv! Ser forøvrig at han har rydda bort MB SLRen sin og ML 63 AMGen, skjønner ikke hvordan han kan kalle seg miljømann

Skrevet

Fikk forresten en hyggelig mail fra Nordendekk i dag. De har endelig, får jeg vel si, etter 3 uker i posten fått dekkene jeg sendte de i retur. Nå skulle de overføre tilbake pengene til meg :)!

Skrevet

Det bilde i dagbladet av den pr-kåte Petter og The terminator ved den rosa Teslaen er i Petters private garasje med roterende gulv! Ser forøvrig at han har rydda bort MB SLRen sin og ML 63 AMGen, skjønner ikke hvordan han kan kalle seg miljømann

Petters seriøse glis forteller vel det meste, men kona har en universitetsgrad altså... #-o

5i6awpxcu1o058eygs6z.jpg

Skrevet

Hvorfor er det galt at de riker fronter slike viktige ting? Vi normale dødelige har ikke råd til det. Synes det er greit at de går foran med et godt eksempel jeg. Jeg gidder ikke å irritere meg over hans kvalme glis.

Skrevet

Jeg fant jeg fant :)

Gammal Rover, fant den i en garasje mens vi var leta etter noen felger :)

Eieren har hatt bilen siden han var i militæret på slutten av 70-tallet, så godt som rustfri er den også.

Under noen tepper i andre enden av garasjen sto en tidlig 30-talls Nash som har tilhørt hans far.

Og ingen av dem var til salgs nei :?

ag29a76pxu1ntnxhg32w.jpg

Skrevet

fant en citroen for litt siden i en garasje vi var og så på en merce... eneste kjente i verden... citroen frankrike tilbydde eieren valgfri ny bil hvert 5 år om han solgte den til dem....

Skrevet
Hvorfor er det galt at de riker fronter slike viktige ting? Vi normale dødelige har ikke råd til det. Synes det er greit at de går foran med et godt eksempel jeg. Jeg gidder ikke å irritere meg over hans kvalme glis.

Gliset er jo som det er... lite vi kan gjøre med det. Spørsmålet er om man redder miljøet spesielt ved å invitere en avgått amerikansk guvernør fra California til Norge? Schwarzenegger er uten tvil temmelig seleber... tidligere guvernør i California, tidligere gift med Maria Shriver (niese av John F. Kennedy) og ikke minst en stor filmstjerne (dog kom den siste Terminatorfilmen med Arnold i hovedrollen for snart 10 år siden). California gikk teknisk konkurs med Arnolf ved roret, men han har stått i bresjen for et par viktige miljøtiltak. Tiden (+/- 40 år) vil vise om tiltakene gir en miljøgevinst. Jeg tror det ikke, men tar jeg feil er det bra.

Selvfølgelig kan rike være opptatt av miljøet, men som Fredrik 90 er inne på har Petter også biler som knapt kan kalles miljøvennlige. Jeg tror heller ikke at miljøet klarer at vi alle lever på 1000 m2 eller mer i gamle herskapsboliger. Mitt poeng er at Petters livsstil er mer luftig enn selv kongefamiliens... som vi faktisk betaler for å ha den rollen Petter spiller. Et nytt blasert "adelskap" (reelt og/eller sosialt) er det siste vi trenger i kampen for miljøet... og fremtiden generelt.

http://politiken.dk/kultur/tvogradio/EC ... se-vreden/

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...