Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Litt lite å gjør her i dag.. Da må man jo underholde seg selv :)[/quote

Her er det nok og gjøre.. Får faen ikke satt seg ned i 1 minutt engang! Ta det med ro mens du kan

Skrevet

Piggdekk ja! Det kan jo også sies på en annen måte! Fant ett passende sitat:

"Folk som kjører på piggdekk er egoistiske, tenker bare på seg selv og dems egen fremkommlighet! De gjør sånn at min bil blir unødvendig skitten i vinterhalvåret, de bidrar til å forværre luftforurensing og svevestøv i storbyene til plage for dem som ferdes der, de kjører opp dype hjulspor i veiene som fylles med vann i regnvær som igjen gjør at folk får vannplaning som der igjen fører til dødsulykker hele sommern igjenom. Piggdekk bråker dessuten og gjør at bilen bruker mer drivstoff som igjen ikke er bra for miljøet, piggdekk er rett og slett for kvinnfolk og nybegynnere"

For meg så må forøvrig folk kjøre på hva de vil men jeg så jo helst at alle kjørte på piggfrie dekk så vi i allfall kunne spart oss for alt støvet! Jeg kan nok si at jeg kommer ALDRI til å kjøpe piggdekk, det støyer for mye for min del. De få dagene i året man merker forskjell på pigg og piggfri kan jeg klare å stå over og heller kjøre ett par hakk forsiktigere.

Skrevet

Haha! For eksos er ikke like ille? For et tullete innlegg. Greit nok det gjør litt, men på is kommer du ikke langt med piggfritt i oppoverbakke... Egoistisk? Om du vil kalle det egoistisk så er det helt greit. :)

Da kan vel jeg kaste ballen til deg å si at det er egoistisk å ha piggfritt og komme seilende ukontrollert på is iløpet av vinteren?

Flere sider av en sak vettu, smak og behag.. :wink:

Skrevet

kommer jo helt an på hvor man bor, og hva behovet er.. men er for piggavgift i de store byene, hvor det strengt tatt ikke er nødvendig å ha piggdekk.

Skrevet
kommer jo helt an på hvor man bor, og hva behovet er.. men er for piggavgift i de store byene, hvor det strengt tatt ikke er nødvendig å ha piggdekk.

Det er helt sant, men en annen side av saken :) Også et konstruktivt argument.

I Molde bor jeg i øvre bydel(nordbyen), og da må jeg på de verste dagene ha piggdekk for å komme fram til huset. De som har piggfritt må risikere å la bilen stå de verste dagene, slik er situasjonen da.

Fredrik 90s innlegg om at det er egoistisk derimot henger ikke på greip.

Skrevet

jeg dømmer ingen pga valg av dekk, er som dere sier mye med føret, og akkurat her er det som sagt svært sjelden sånn føre at man har behov for pigg.

Antall dager i året jeg føler meg utrygg uten pigg kan jeg telle på ei hånd, og da slakker jeg bare av.

Men om man føler seg tryggere med pigg, så kjør på.

Edit: Nå vet jeg faktisk av flere som kjører piggfritt pga at de har fått hodet full av at pigg er dårlig for miljøet, de er blant de som ligger konstant 20-30 kmt under fartsgrensa og er dritnervøse..

Er stor forskjell på oss som kjører piggfritt fordi vi vet det er gode dekk, og de som gjør det utelukkende pga miljøgevinsten.

Skrevet

Som sagt så må dere kjøre på akkurat hva dere vil for meg, synes bare det sitatet der var bra skrevet!

Hadde jeg bodd sånn til at jeg måtte ha pigger for å komme opp bakken så hadde jeg kjøpt bil med firehjulsdrift :) Jeg har iallfall klart meg like bra på vintern jeg som bekjente med piggdekk!

Skrevet
Som sagt så må dere kjøre på akkurat hva dere vil for meg, synes bare det sitatet der var bra skrevet!

Hadde jeg bodd sånn til at jeg måtte ha pigger for å komme opp bakken så hadde jeg kjøpt bil med firehjulsdrift :) Jeg har iallfall klart meg like bra på vintern jeg som bekjente med piggdekk!

Hilux

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...