Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Da var billetter til Black Sabbath i boks :D

Med tanke på hvordan Ozzy ter seg på The Osbournes skjønner jeg ikke hvordan han kan klare rollen han hadde i Black Sabbath. Mange av låtene Sabbath spilte var ganske fysisk krevende og det er ikke akkurat Ozzy´s sterke side. Mye vann har rent i havet siden Sabbath var på toppen og jeg tviler på at spesielt Ozzy kommer til å gjøre en god figur vis a vis yngre kollegaer, men det er lov å håpe.

http://www.youtube.com/watch?v=xtqy4DTH ... _embedded#!

Skrevet

Det er bare å handle. E9 blir nok ikke billigere med årene.

For å unngå å bruke for mye tid, kan du jo sette bort litt av arbeidet. Med tanke på hvor mye verditap du har unngått på nye biler ved å ha E46en så lenge, kan du spandere litt penger på oppussing av en E9 med god samvittighet. ;)

Jeg har sansen for E3 også, var å prøvekjørte en slik for ett par år siden som en kamerat var interessert i å kjøpe. 2800 med automatgir, lite rust og tight og fin i understellet. Prisen var litt over 20 000. Jeg angrer som en hund på at jeg ikke bladde opp når kameraten min slo den fra seg. Bilen var nydelig å kjøre og føltes overraskende moderne i forhold til alder.

Fornuftige E9 eksemplarer handles etterhvert til relativt stive priser og E3 kan derfor være et fornuftig alternativ. E3 er en annen type bil, men mye av oldschool sjarmen har de felles. Jeg har også et inntrykk av at E3 ruster marginalt mindre enn E9. Vi får se hva jeg ender opp med. Det ble jo produsert 7-8 ganger flere E3 enn E9 eksemplarer og dette har også stor betydning for hvilken modell man bør kjøpe.

Det er heller ikke sikkert at man bør gå såpass langt tilbake i historien hvis entusastbilen skal brukes aktivt. Det finnes andre klassiske BMW modeller som fortjener litt mer oppmerksomet enn de har idag... f.eks E32. Utrolig nok er akselavstanden på F30 kun 2 cm kortere enn på E32. Dagens 3-serie er med andre ord praktisk talt like stor som 7-serien for 20 år siden... :?

Skrevet
I den prisklassen får du helt strøkne biler. B7S ville jeg slått fra meg, den er helt håpløs på svingete veier. 30 år gammel turboteknikk og ketsjup-effekt gjør sitt... men rett frem er den visst HELT syk.

Da har du B7 3.5 eller eventuellt M635CSI.

Tror jeg ville gått for M-versjonen... spesiell bil og spesiell motor.

Hva med denne? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30787283

Nei Alpina blir det ikke snakk om! Da heller M635CSI selv om de er noen år nyere enn de jeg hadde tenkt! Lekker den bilen du fant der, har sett på den mange ganger men til den prisen så BØR den være 100 % og det er jeg ikke så bombesikker på! Den har jo vært til salgs flere ganger de siste åra så den har jo gått mellom flere eiere på få år :?

Skrevet

Vel, en ting er sikkert, slik bil kjøper man med største tålmodigheten det er mulig å ha... Tror hovedcluet er å ikke å hoppe på den første og beste... Bare nyt E90en, så får du sette i gang med kjøp hvis drømme-6ern dukker opp :)

Skrevet
Vel, en ting er sikkert, slik bil kjøper man med største tålmodigheten det er mulig å ha... Tror hovedcluet er å ikke å hoppe på den første og beste... Bare nyt E90en, så får du sette i gang med kjøp hvis drømme-6ern dukker opp :)

Så sant, så sant! Jeg har godt tid på meg til å finne en E24, kan godt gå ett år eller to til før jeg kjøper! Men dukker drømmebilen plutselig opp så slår jeg til :wink: Jeg koser meg bare ved å lete jeg, ser jo mye fint :)

Skrevet

Så sant, så sant! Jeg har godt tid på meg til å finne en E24, kan godt gå ett år eller to til før jeg kjøper! Men dukker drømmebilen plutselig opp så slår jeg til :wink: Jeg koser meg bare ved å lete jeg, ser jo mye fint :)

holder ikke du på med leilighetsbygging da?

Skrevet
Prøvd å ta kontakt med litt BMW-fokuserte forhandlere? Konghelle bil etc.? Kanskje de gutta kan finne noe skjulte perler for deg?

Ja det hadde kanskje ikke vært så dumt, takk for tipset :)

Stemmer det! Det er jo mest for å tjene litt penger da på det berømte boligmarkedet :) Gjelder å ha flere jern i ilden vettu :wink:

Skrevet
Prøvd å ta kontakt med litt BMW-fokuserte forhandlere? Konghelle bil etc.? Kanskje de gutta kan finne noe skjulte perler for deg?

Ja det hadde kanskje ikke vært så dumt, takk for tipset :)

Stemmer det! Det er jo mest for å tjene litt penger da på det berømte boligmarkedet :) Gjelder å ha flere jern i ilden vettu :wink:

jaja, blir det å kvitte seg 325`n for en evt 635 da eller?

Skrevet

jaja, blir det å kvitte seg 325`n for en evt 635 da eller?

Nei jeg kommer nok til å beholde 325en ja, er blitt så glad i den :wink: ville nok ikke ha brukt en 635 til daglig bruk :) Den skulle bare fått koseturer på fine sommerdager og fått stå tørt og godt om vintern.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...